Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

3 kilo, fast nu har jag visserligen ätit frukost + att jag är förstoppad, så kanske 2 - 2,5 kilo egentligen.

• Momalicious

500 sidor i tråden nu, shit alltså! Och vi är typ halvtid nu. Gissa på ca 1000 sidor tills alla bebisar är ute

Mysigt med hjärtljuden! Har lyssnat två gånger, låg på 160 bägge gångerna. :)

• Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-21 15:46:10 följande:
    jag har gått upp ca 1,5 kg, vid det här laget när jag väntade Vincent hade jag gått upp ca 10 kg men sen gick jag ju inte upp så jätte mycket mer eller jo 4 kg. hoppas inte att jag går upp för många kg denna gången så jag har ett antal tillgodo kg.
    I morgon så har jag RUL, min värsta oro har lagt sig då jag känner små petningar från insidan som känns väldigt bekanta känner inte dom varje dag, oftast på kvällen när jag har lagt mig.
    Så om allt står rätt till i morgon så skall jag och sambon åka till babyaffären och spana ut vilket babyskydd vi skall ha
    Vad kul med RUL! Allt kommer se så fint ut så! Längtar GALET mycket tills det är vår tur att få en guidad tur i min livmoder
    Mamma till S skrev 2010-07-21 15:54:32 följande:
    Hej :)
    Jag hoppar in, har inte läst hela tråden ;p
    Är i vecka 18+3 idag! Är det många som fortfarande inte fått mage? Tycker nog inte det syns så mkt, känner inte livmoder heller så mkt som jag klämmer o känner, och inga rörelser än, tror jag..
    Första barnet. Var ju in på vul i v 17 o då såg allt jättebra o fint ut..
    Oroar mig för allt..
    Välkommen! Jag har fått en rätt bra mage redan faktisk (16+4) vilket jag inte trodde då jag hade några extrakilon sedan innan och så, men det har jag allt fått.
    Jag känner inte heller nåt, första barnet med mig med.
    Eller, jag vet inte om jag känner nåt. KAN ju vara så att jag gjort det några gånger, men jag är inte säker på att det var bebis, kunde lika gärna vara nåt annat också. Väntar tills jag är säker på att det är bebis där inne.

• Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-07-21 17:11:00 följande:
    Det värsta är att vi har inte tid fören kl 16.00 så hela dagen i morgon kommer att bli sååå seg... Men vist skall det bli häftigt.
    Tror vi har RUL-tid klockan 14 när det är dags för oss. 
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-21 18:48:57 följande:
    Jag har på fredag 10.15
    Är skit nervös Gråter
    Det kommer gå braaaaaaaaaaa! Och tänk såhär: du har tid på morgonen vilket betyder att du inte behöver gå hela dagen och vänta. Nu är det kväll och då har du egentligen bara imorgon kvar innan det är dags att få se er lilla igen! Det kommer gå så bra så vännen.
    Om du kan så gå iväg från resten av familjen och gör nåt avslappnande för dig själv, typ drick en kopp te och lyssna på lugnande musik eller vad det nu kan vara.

Kram! 
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-21 18:59:07 följande:
    Tack gumman för dina ord.
    Men tänk om anonymisen är död vad händer då hur kommer man att göra vad ska jag tänka på just då ?
    Fan jag vill inte jag hoppas bara att allt är som vanligt.

Jag får inga reflexer ingentng jag fattar inteGråter
    Det är bara som vanligt ju.
    Nu på kvällarna är det inget som händer i magen och jag är i vecka 19 imon
    Tycker inte du ska tänka så. Du kan inte ta ställning till vad du ska göra i den situationen innan du är där (vilket jag inte tror/hoppas att du kommer vara) och då kommer det finnas flera personer som kan hjälpa er med det.

Det finns mängder av förklaringar till varför du inte känner den. Den kanske ligger med benen mot ryggen, den kanske sover osv.

Ta inte ut nåt i förskott! Jag vet att det är skitjobbigt när man blir sådär nojig men du får försöka. Annars kommer du bryta ihop, och det hjälper ju inte direkt situationen.

Om du fortfarande känner att nåt är fel tycker jag att du ska åka in till akuten eller förlossningen (vet inte hur ni gör i danmark) så får de göra ett UL på dig där eller kolla hjärtljuden för att se hur det står till.
    Jag tror ABSOLUT inte du behöver oroa dig, risken för att bebis dör i magen i vecka 19 är ju lika liten som att den dör utanför livmodern i princip. Särskilt när du sett att hjärtat slår osv innan.

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-21 18:59:07 följande:
    Tack gumman för dina ord.
    Men tänk om anonymisen är död vad händer då hur kommer man att göra vad ska jag tänka på just då ?
    Fan jag vill inte jag hoppas bara att allt är som vanligt.

Jag får inga reflexer ingentng jag fattar inteGråter
    Det är bara som vanligt ju.
    Nu på kvällarna är det inget som händer i magen och jag är i vecka 19 imon
    Förresten, en av de där gravid-böckerna jag har är dansk från början  så är du duktig på att läsa danska så rekomenderar jag den. Gravid uge for uge heter den på danska och är skriven av gitte dencker.
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-21 22:46:31 följande:

Emelle - Våra är också stora, 4.5 o 7 år. Vi har RUL 2/8 så vi får väl ta det efter det, annars är ju risken att någon annan smäller ur sig något! :S

Samma dag som oss  
  • Momalicious

Saraklippan - jag tror det är rätt naturligt. Dels så är de bara vakna ca 5 timmar om dygnet men det vaggar dom ju dessutom när man är i rörelse :)

Ska sova nu, såå trött!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)