Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nä fy bubblan vad jag är avundsjuk på alla er som kan känna era bebisar! Gråter Jag vill ocksååååå!

Apropå drömma om vilket kön det är så har jag drömt båda. Jag var sååå glad när jag drömde att det var en tjej för då tänkte jag att det kanske var en tjej som kom ut, men natten därpå drömde jag att vi fick veta att det var en pojke på ultraljudet. Så jag vet inte, kanske betyder att vi får veta att det är en pojke men ut kommer en flicka? Eller så visar det bara att jag verkligen inte har nån känsla av vad det kan vara.

Vi ska iväg och campa nästa vecka så vi håller på att planera inför det. Dock är jag rätt bekväm av mig så hatar att sova på hårda ytor och särskilt nu när jag har ont i ryggen ändå, så vi ska ha med oss en såndär uppblåsbar "dubbelsäng" typ. Dom är ju supersköna! Vi ska åka på en skön runda och eftersom vi ska ner till halland också tänkte vi passa på att ta ullared på vägen och köpa lite bebissaker! Blir förmodligen inte allt vi behöver eftersom vi kommer ha en del i bilen pga resan men kul ändå att få köpa bebisgrejer! :D

• Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-22 13:02:37 följande:
    Det kommer säkert vilken dag som helst nu att du känner lill*n! Jag längtar till ja känner mer! Nu är det bara små små buffar... känns som små muskelryckningar i magen... men de e härligt ändå... ligger på kvällen o vill inte sova för att de e så mysigt :) Hoppas du också får känna snart! 

Haha ja de där med drömmar om kön är märkligt... så irriterande att ja aldrig lyckas se om det är en flicka eller pojke i drömmen... men de kanske är meningen att ja ska se att ja blir lika glad för vilket... sååå underbart mysigt att bara ha ett barn i famnen :D

Oooo vad ja är avundsjuk på er som ska ut o campa!!! VILL också! Lyckas inte övertala min sambo bara :( Han är motståndare till campinglivet :( Jag älskar det... har alltid varit ute o campat med mina föräldrar och drömt om den dagen då jag och min egen familj ska ut o campa! Men han är svår! Han säger bara tjurigt att de e jobbigt o va så nära massa människor o man kan ju inte ha sex på hela tiden! Men jag tycker att de e mysigt och att de kan man väl visst! Man får väl va lite mer diskret! Om någon skulle höra något så är det ju en naturlig grej som alla gör så de e väl inget att skämmas över! Grrrr måste övertala honom! Vill komma iväg hemifrån och bara mysa! :) Hoppas ni får en underbar resa och lycka till i Ullared! Hoppas det inte är allt för mycket folk!  
    Jag hoppas det. Men inställd på att vänta till vecka 22 typ. Jag trodde jag kände bebis igår, men det var typ under naveln, och så högt upp sitter väl inte livmodern i vecka 16+5 så jag vet inte. Kändes dock som alla beskriver det och inget jag känt innan, men den ska ju inte vara i navelhöjd förrän vecka 20. Så jag får vänta.

Jag är väl inte så mycket för själva tältandet, det brukar vara varmt och klibbigt, men det är roligt att komma iväg lite och se lite andra platser. Skönt med lite semester utan måsten. Är man hemma måste man ju faktiskt städa och sånt även om man är ledig. Men det där med din sambos argument känner inte jag haha

Ja, jag ska slänga upp en magbild. Men jag är lite lat så det blir nog inte idag  
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-07-22 14:16:30 följande:
    hepp!

Idag var vi på rul! Allt såg perfekt ut förutom en prick i hjärtat som är en mjuk markör för kromosomfel, men är det bara en räknas det som normalt. Förra gången hade vi två oh då blev det fvp men var ingen fara på taket. Så vi struntar i det =)

Och, till vår ENORMA förvåning är det en liten tjej! =) Så nu har vi snart en av varje födda 09 och 10 :D nytt BF 22 dec!
    Wow, en flicka..! Grattis!
  • Momalicious

Våra namn på tjejer är ELLA, STELLA, NOVA, SIRI och LILY.
    Våra namn på pojkar är LOKE, ELLIOT, MELVIN, VIGGO, DYLAN och MILO.

Mitt favoritnamn på tjejlistan är Ella men har ingen direkt favorit av killnamnen. Vi tänker inte bestämma nåt namn innan utan se vad han/hon ser ut som när han/hon kommer ut. Men vi tänker ha namnförslag

Kan förresten förvarna er på att om nån av er väljer samma namn som oss och vårt barn ser ut som en sån, då tar vi det ändå  

• Momalicious

Jag tycker också att namn är svårt. Tänk om man har massa förslag och inget passar barnet? Vill inte direkt skicka in namnpapprena sista dagen haha.
    Lycka till tvåbarnsmamma!

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-23 09:30:26 följande:
    Vi hade isak och William när vi fick sonen,när han kom ut såg vi bara med en gång båda 2, det är en William:)
    Så hoppas man ser de lika lätt igen,hihi!!!
    Ja jag med! :)

Herreguuud vad rädd jag blev, en annan katt kom in genom altanen och min katt (som det lilla monster hon är) började slåss och herregud, jag stod på en stol och skrek. Hade INTE velat komma emellan dom hahaha. Galna kattskrällen! 
  • Momalicious

Emelle: tycker din man är snygg i båda!
    Tvåbarnsmamma: grattis till lillkillen och att allt såg bra ut. Vad var det jag sa ;)

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-23 14:20:28 följande:
    ja såklart han är snygg, men han tappar typ 5 år med håret, vilket i don´t like
    Du kan ju alltid klippa samma frisyr så tappar du fem år. Fast det jag sett av dig så behöver du verkligen inte det! Snygga människa!
    Stoce skrev 2010-07-23 17:11:55 följande:
    Grattis till lillgosse tvåbarnsmamma!

Måste fråga er... har känt på min livmodertapp, och den är rätt mjuk, och man får in ett finger i den. Tänk om den håller på att öppna sig...?! Hur känns era?
    Jag vågar inte känna på den. Är rädd för att reta den så nåt händer. Hade jag vågat hade jag känt efter ^^
  • Momalicious
    Jag måste berätta det här, för jag tycker det låter som en saga.

Min mamma var tillsammans med en holländare när hon var ung, för ca 30 år sedan. Det var en stor kärlek och hon gjorde slut för att den var så stor så hon kunde inte hantera det.
    De hade ingen kontakt alls och hon pratade med mig för några veckor sedan om att hon ville veta vad han gjort i sitt liv.
    Dagen efter när hon vaknade hade hon fått ett milslångt mejl av denna man där han skrev mängder med underbara saker och de har mejlat ända sedan dess.
    Igår ringde jag mamma och ville prata om nåt helt annat och hon nämner att imorgon kommer denna man hem till henne! Han kör upp från Holland idag och kommer fram sent ikväll/natt.

Jag tycker det är så jäkla fräckt att kärlek fungerar såhär. Att man liksom kan lämna ett förhållande och sedan på nåt sätt fortsätta där det slutade 30 år senare. Det är ju bara sånt man läser om, men det måste ju hända någon också.

Båda har ju haft annat emellan, båda har fått barn och varit gifta osv. 
    Förstår ni att jag sitter på nålar när jag vet hur min mamma går runt hemma och väntar på att han ska komma och hon är nervös som en 20-åring. Dessutom ska han stanna till på måndag någon gång, så jag HOPPAS att jag får updates under helgen, jag är ju jättepirrig jag med.
    Mamma har aldrig haft någon sen jag föddes (förutom pappa) så jag vill ju såklart att detta ska funka för hennes skull, att det ska bli samma stora kärlek som det var då.

Visst är det här en helt sjuk historia? Trodde inte sånt hände annat än på film  
  • Momalicious
    AnnaCL skrev 2010-07-23 17:19:29 följande:
    Emelle: jag tycker att han blev jättefin men tror jag kan ana hur du känner. Jag grät typ en vecka när min sambo kapade det långa håret. Men nu tycker jag att han är hur fin som helst.

Jag har försökt att bli lite snygg, klätt upp mig inför utgång och dans. Men jäklar det är inte lätt. Det putar, det skaver och det är inte helt solklart att man är gravid i vissa kläder, utan bara lite större. 
    Jag blir alltid orolig att folk bara ska tro att jag ätit väldigt för mycket när jag är ute. Särskilt om jag äter en glass eller liknande. Sen inser jag att det är skitsamma vad dom tror. Jag är faktiskt väldigt bekväm med min gravidkropp och gillar den. Får se hur det blir när jag blir stor som ett hus och efter förlossningen när man ska bli snygg och smal igen.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)