Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-07-30 10:48:53 följande:
    Woho! Förkylning eller? Ullared stannar ju kvar så ni lär nog hinna det innan ankomst ^^

Det gick jättebra, allt såg fint ut, ryggrad, njurar osv. Och det känns bra att bli flyttad senare in i december ^^ Då kommer man närmare årsskiftet hihi. Däremot ville ju inte bebis ändra läge så att hon kunde se hjärtat bättre, men vi hoppas att den är mer medgörlig på tisdag. Är det Östra du ska göra UL på också, eller har dom något sådant i Stenungsund eller så?

Jag tror att det blir Östra. Dom lade väl ner kungälvs förlossningsavdelning för en herrans massa år sedan. Annars finns det ju Mölndal också, men antar att man bestämmer det med barnmorskan eller något? Tror dom skickar de flesta "normalfödslar" till Östra i alla fall.
    Ja nåt sånt. Himla massa synd om oss helt enkelt

Kul att få se bebis en gång till! Och bra att allt såg bra ut också. Hjärtat kommer vara superfint det med! Hoppas vi slipper bli tillbakaflyttade bara. När hade du BF innan? Nej i stenungsund har dom inget sånt, eller man kanske kan göra UL där men jag gör på NÄL för det blir där jag ska föda. BM frågade på inskrivningen om jag ville föda på Östra eller NÄL och jag valde NÄL. Är nog lika långt till båda egentligen. Över en timme att köra iaf. Blä, kan nog finnas roligare saker att göra när man har värkar

Längtar så tills på måndag när det är vår tur!

Ska ni ta reda på könet privat förresten, eller kör ni på överraskning vid förlossningen istället?
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-30 12:38:56 följande:

Sambon vägrar kolla kön... jag e lite sugen, ni har påverkat mig ;D

Hur går det för er på vågen?? Jag har gått upp 1.5-2 kg :( Tycker det räcker...

Ingen aning. Har inte direkt vägt mig och bryr mig inte heller. Jag går upp det jag går upp oavsett. Försöker att inte äta onyttigt men ibland är jag sugen på nåt och då unnar jag mig det. Har ändå vikt jag måste gå ner efter graviditeten så..
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-30 12:54:41 följande:
    Kom på att mina bröst har växt ngt enormt, vi kan ju låtsas att vikten satt sig där iaf :P  Mage har jag ju knappt ngn iaf :P Idag syns det inte alls
    Hehe mina med, två kupor hittills. Hoppas fan inte att de växer två kupor till när mjölken rinner till, då får jag G-kupa (!!!). Magen är dock stor här med, så borde väl väga mig. Får bli imorgon innan jag ätit nåt för annars vet jag inte hur mkt jag gått upp haha.
  • Momalicious

Gör knipövningar också, ni med foglossning! Det ska lindra pga det ger mer stabilitet i bäckenet.

Gud vad jag är sjuk idag! Hade glömt att det var lördag också, så jag får snällt vänta till på måndag med att gå till doktorn och hoppas att jag blir bättre. Just nu känns det som om jag har en blandning mellan influensa, ögoninflammation och halsfluss. Det suger med andra ord. Kan inte ens dricka vatten utan att jag vill gråta. Hoppas dock inte det kan påverka bebis?! Jag har ingen aning nämligen..

Idag är jag i vecka 19 förresten, nåt bra i alla fall! Och jag har börjat känna bebis nu. Trott att jag gjort det några gånger tidigare men igår kände jag flera gånger och jag är säker på att det är bebis. Först kändes det som lite sprattel men sen typ som ett hårt hjärtslag fast i magen, och på flera olika ställen under eftermiddagen. Sjukt fräckt.

Dock känner jag inte hela tiden, kanske 4-5 gånger igår. Men men, längtar tills det blir mer tydligt så sambon kan få känna med.

Nu ska jag lägga mig och tycka synd om mig själv för att jag mår så dåligt. Blä!

• Momalicious

Jag ska också gipsa, men det blir senare. Typ v 36 kanske?

Gud vad jag är sjuk. Har åkt på influensa. Hinner knappt få tagit en panodil och låtit den verka förrän febern ligger högt igen. Usch. Blir dessutom inte bättre av att jag har en ögoninflammation också.
    Ska försöka sova nu! Håll tummarna för att jag mår bättre imorgon!

• Momalicious

Majorima: ja två åt gången :)

Fan, insåg precis att vi har RUL imorgon. Hoppas jag mår bättre, vill ju inte behöva ställa in :( jäkla skit vad sur jag blir!

• Momalicious

Här kommer en sjukling igen. Gud jag blir så trött på att vara sjuk. Svettas som en gris för febern pendlar hela tiden. Blä.

Som tur är har jag RUL tid klockan 14 imorgon så hinner vakna och känna efter hur jag mår ordentligt. Jobbigt om man hade haft tid tidigt på morgonen när telefontiderna börjar klockan 8 och de endast har telefontid veckodagar.

Nä, fy. Ska försöka duscha nu, är grymt ofräsch pga allt svettande :(

• Momalicious

Blir tyvärr inget ul för oss idag! :( har så ont i halsen så jag vill gråta och nu har jag även fått djävulskt ont i öronen med. Känner mig väldigt ynklig och vill sova tills allt det onda är borta :(

• Momalicious

Förlåt om jag är otrevlig och inte svarar på sånt ni skriver, mår bara så dåligt att jag gärna skulle skjuta mig själv.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)