• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Smurfen83

Igår köpte vi mat från en resturang vilket resulterade i att jag har besökt herr Ullrik hela natten.. Vet  inte vad som va fel men ja har iallafall inte behållt maten som ja åt igår kväll... Kan detta vara en fara för barnet så att ja måste uppsöka BM eller någe dyligt?? Nån som vet?? Tacksam för svar snarast

• skogsbollen

@Smurfen83:
    Usch, vad jobbigt! Vad jag förstått så är det väl listeria och toxoplasma som kan vara farliga för oss gravida och de ger nog inte kräkningar som symptom, utan det kan man få utan att veta nåt, eller få typ influensaliknande symptom. Livsmedelsverket har en hel del info på sin sajt.
    MEN, jag hade nog ringt min BM och kollat ändå, för säkerhets skull.

• Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 15:56:05 följande:
    Igår köpte vi mat från en resturang vilket resulterade i att jag har besökt herr Ullrik hela natten.. Vet  inte vad som va fel men ja har iallafall inte behållt maten som ja åt igår kväll... Kan detta vara en fara för barnet så att ja måste uppsöka BM eller någe dyligt?? Nån som vet?? Tacksam för svar snarast
    Låter som en vanlig matförgiftning och det är inte farligt för fostret. Men kolla om du är orolig, men som sagt, det är ingen fara. Barnet får vad det behöver ändå.
  • Smurfen83

Tack tjejjer för infon... ja har iallafall fått i min lite soppa idag men är fortfarande mycket skakis i kroppen... men de blir nog bättre tills imorron får vi hoppas!! Å blir de inte de så hör ja av mig till min BM =) Tack återligen igen Glad

• Momalicious
    Smurfen83 skrev 2010-06-29 17:14:22 följande:
    Tack tjejjer för infon... ja har iallafall fått i min lite soppa idag men är fortfarande mycket skakis i kroppen... men de blir nog bättre tills imorron får vi hoppas!! Å blir de inte de så hör ja av mig till min BM =) Tack återligen igen Glad
    Det är bra : ) Om du mår bättre imorgon så var det "bara" matförgiftning. Barnet lyckas ju ta vara på den näring den behöver ändå haha. 
  • Emynem
    ondar skrev 2010-06-29 14:56:25 följande:
    Nä precis, för min egen del så tror jag faktiskt inte heller det här är jordens undergång:). Jag och pappan har aldrig varit tillsammans utan barnet blev till i ett kkförhållande efter tre o ett halvt år och efter många om och men beslutades det att vi skulle behålla- jag ville det hela tiden men han var väldigt emot det först.

Många runtomkring däremot har haft väldigt svårt att acceptera vårt val men jag tror att de äntligen börjar förstå att det här är väl genomtänkt, så väl genomtänkt det kan vara med första barnet:). Hur mkt man än läser och planerar så kan man ju aldrig vara fullt förberedd för något man aldrig har gjort förut.

Min mamma är lycklig över att bli mormor och jag tror min älskade lilla brorsdotter kommer gilla att få en kusin med bara ett o ½ års mellanrum:).

Jag har sagt till pappan att hur mkt jag än älskar honom så vill jag inte att vi blir tillsammans för barnets skull, är han inte kär i mig så ska vi givetvis inte tvinga oss in i nåt heller. Han är en av de bästa vännerna jag har och hoppas hellre att vår vänskap kan bestå livet igenom istället.

Hur gick det för dig och pappans gemenskap? Har ni kunnat hålla sams och så?

Tack så mkt och detsamma förståsSolig
    Jag och min sons pappa var väl inte heller direkt tillsammans när han blev till.
    Vi hade bara en liten flirt så att säga, vi passade aldrig ihop.
    Jag var helt ensam under graviditeten och vi hade ingen kontakt alls.
    Efter att sonen blev född så försökte vi som sagt men var verkligen inte menade för varandra, vi bråkade alltid!!!
    Så det är klart att vi bråkat en del efter seperationen men det beror ju som sagt inte på att vi varit tillsammans och gått isär utan just det att vi ALDRIG passat ihop som personer.
    Men nu så har jag lärt mig att ignorera hans utfall av elaka ord så nu skiter jag totalt i det och då märks det också att han tröttnat på att "bråka" med mig. Han får inte ut någonting av det.
    Men han har en bra relation till sin son vilket är aboslut viktigast :)

Jo, folk har mkt fördommar, dom vill gärna tala om för en hur man ska leva sitt liv.
    De flesta tycker att jag var en idiot som behöll barnet när situationen var som den var men jag var tvungen att få leva mitt liv...

Vad skönt att du och pappan verkar vara bra vänner iaf, det underlättar.
    Och barn med separerade föräldrar blir lyckliga barn dom också! Allt dom behöver är kärlek
    och det kan man ge som ensamstående mamma också ÄVEN fast folk där ute inte verkar fatta det... Haha
  • TheUnknown

Idag har vi varit på UL! (nupp) såg en pigg bebis sparka omkring därinne och vi fick massa fina bilder med oss hem :)

Passade på att väga mig och ligger på MINUS 1 kg ;)

• Emelle
    TheUnknown skrev 2010-06-29 18:21:35 följande:
    Idag har vi varit på UL! (nupp) såg en pigg bebis sparka omkring därinne och vi fick massa fina bilder med oss hem :)

Passade på att väga mig och ligger på MINUS 1 kg ;)
    GRATTIS!! Så härligt! HAr det ordnat upp sig nu då?
    FAAAAAAAAAAN,. skrev super långt inlägg så bara försvann det!!!!! irriterande....

MalakiW: gud så skönt att det rullar på för er, ni kommer absolut få känna på den känslan av att få + igen till hösten!!!

LINN: jag känner lite sd då & då, inte så de gör ont, men lite spännt sådär...

Emelle: Jag har hittat dit

har jobbat sen i tordags, mååånga timmar...men lite extra betalt vid midsommar, men jag är helt slut nu...är ledig minst 2 dagar nu så vi ska sola & bada...meeen upptäckte att min bikini överdel inte riktigt passade....
    Är i v 17+0 idag

Ni solar på som vanligt med magarna ele?

Är  så svullen i ansiktet, folk påpekar det hela tiden & hur stor jag redan är...jag börjar juh tänka hur stor kommer jag bli??? Äter kortison med, så då svullnar man lite har jag hört & läst.

vad tycker ni om namnet Nemie? Helt ärligt nu....

UL nästa vecka wiiiiie, längtar precis som er andra!!!!!

natti natti

skrev säkert nått mer innan, men orkar inte mer nu
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Jag solar som vanligt. Har inte problem med pigment förändringar el så och ÄLSKAR att sola!
    Tröst-shoppade nog 10 st bikini efter MA då jag var säker på att inte kunna bli gravid fort igen och vara stor under sommaren...kan säga att dom inte heller sitter super längre...
    Nemie är ett av våra namnförslag (min dotters favorit) dock stavar vi det Noemi.
  • ondar
    Emynem skrev 2010-06-29 18:08:16 följande:
    Jag och min sons pappa var väl inte heller direkt tillsammans när han blev till.
    Vi hade bara en liten flirt så att säga, vi passade aldrig ihop.
    Jag var helt ensam under graviditeten och vi hade ingen kontakt alls.
    Efter att sonen blev född så försökte vi som sagt men var verkligen inte menade för varandra, vi bråkade alltid!!!
    Så det är klart att vi bråkat en del efter seperationen men det beror ju som sagt inte på att vi varit tillsammans och gått isär utan just det att vi ALDRIG passat ihop som personer.
    Men nu så har jag lärt mig att ignorera hans utfall av elaka ord så nu skiter jag totalt i det och då märks det också att han tröttnat på att "bråka" med mig. Han får inte ut någonting av det.
    Men han har en bra relation till sin son vilket är aboslut viktigast :)

Jo, folk har mkt fördommar, dom vill gärna tala om för en hur man ska leva sitt liv.
    De flesta tycker att jag var en idiot som behöll barnet när situationen var som den var men jag var tvungen att få leva mitt liv...

Vad skönt att du och pappan verkar vara bra vänner iaf, det underlättar.
    Och barn med separerade föräldrar blir lyckliga barn dom också! Allt dom behöver är kärlek
    och det kan man ge som ensamstående mamma också ÄVEN fast folk där ute inte verkar fatta det... Haha
    Är grymt imponerad av att du har orkat och klarat att ignorera hans kommentarer! Hamnar jag och pappan där, vilket jag verkligen inte hoppas:), så ska jag minnas det och försöka jag med{#emotions_dlg.flower}. Låter ju toppen att du är så stark och att han tillslut verkar ha tröttnat. Tråkigt att han skulle börja från första början:/.

Gott och höra att de två har en bra relation, håller med om att det är allra viktigast. Känns som om det är det man mest tänker på om dagarna, hur man bäst ska få till just det, att han känner sig lika delaktig som jag osv.

Hihi ja tänk att även ensamstående kan;), rätt skrämmande att vi lever på 2000talet och många människor fortfarande inte tror det.

Min kära mormor är 86 år och ville först inte ta in att vi inte är tillsammans:).
    Men efter många nötningar där jag om och om igen förklarade att vi inte är ihop, han är inte kär mig, han vill inte leva med mig.
    Så utbrast hon "MEN, varför skaffar ni barn dårå?!"
    Sen ångrade hon sig och sa att hon är säker på att det här kommer gå jättebra:). Att det är bättre att få ett barn än att mista ett (hon har förlorat två) och att barn aldrig är en katastrof.
    Önskar att fler var lika kloka som min mormor:).
Svar på tråden December Bebis 2010 :)