Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-10-25 14:22:35 följande:
    Det har du rätt i.

Kollade in momas blogg och inköpen från ullared och insåg hur billigt det är. Oj vad jag borde ta mig dit, men jag skulle aldrig orka det... Allting kostar ju mindre än hälften än på alla ställen jag letat. 
    Hihi.

Ja, allt är verkligen hur billigt som helst.. Underbart att vara där och slösa pengar Skrattande Ska dit på lördag, räknar med att ligga i plågor på lördag kväll och söndag morgon *doh*
  • Karttikeya

Och jag har fått mörkbruna pigmentförändringar på mina underarmar.. Ser ut som jag är skitig ungefär, sexigt va Flört

Hoppas det inte är nåt farligt i ditt fall!

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:26:46 följande:
    Kommer ni att döpa era barn ??
    Jag kommer inte Döpa honom jag har inte döpt någon av mina 2 barn alls och konfomation INTE häller det är jag bar tvär nej på jag vill inte men om dom vill så får dem man jag kommer inte tvinga men idag är det stort NEJ från mig och sambon.
    Ingen av oss tror på gud men båda av oss är Döpa i kyrkan sambon här i danmark tror jag inte hundra och jag döpt i svenska kyrkan men VI bill inte.
    Hur ska ni göra vad tycker ni på detta ?
    Nej, det kommer vi inte. Jag är inte ens med i Svenska Kyrkan och min karl är väl som vilken medelsvensson som helst, troende när det passar.. *ler stort*

Religion ligger mig varmt om hjärtat, det är ett ämne jag kan diskutera i timmar. Men jag har avstått från allt vad religion heter själv av väldigt skilda anledningar men står fast vid mitt beslut. Väljer barnet att bli troende så är det upp till henne/honom. Jag tänker inte döpa mitt barn bara för att "det är fint", gör man något innan barnet kan bestämma själv så ska man väl åtminstone tro på det själv? Av samma anledning vill jag inte gifta mig kyrkligt "bara för att", just därför att jag inte tänker lova något till en Gud jag inte tror på och en religion jag inte stöttar på något vis. Glad

Varför var det pinsamt att döpa sig vid 14 års ålder? Då visste du väl att du ville göra det för att kunna konfirmera dig?
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:49:37 följande:
    Förstår dig{#emotions_dlg.flower}samma här om jag o mannen sak gifta oss få se när han råkar rammla ner på knän eller så får jag slå honom så han rammlar ner hahaha skojar men jag o han har prata om gifta oss på en äng nära vatten osv det är en fin upplevelse
    Jag själv vill bara den jag är idag o låta  mina barn själv bestämma och vill inte ha ngon som bestämmer för dem.

Nej jag har inte blivit döp som 14 åring hehe jag blev döpt som en bebis av min mamma o präst o pappa
    Det sista var riktat till Moma ^^ Glömde skriva dit hennes namn Cool
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-25 21:55:44 följande:
    Varför? Allt är ju för sjutton pinsamt när man är 14. Hur kul är det att stå med en präst som drar samma tal som han drar när han döper bebisar och bla bla bla. Är och var inte religiös så gjorde det ju inte för att jag tror på det utan för att jag ville ha presenter osv. Varför skulle man bli sur för att vara döpt som barn? Det betyder ju bara nåt om man vill att det ska göra det. Man kan ju gå ur svenska kyrkan om det nu är så hemskt att vara med där.
    Det normala är ju att man döps som barn och inte som vuxen i Sverige.

Såså. Om du hade döpt dig av en anledning som inte vore den att du ville ha presenter, hade du nog inte tyckt att det var pinsamt utan just: helt rätt och för att du ville det.

Sur har jag inte använt, men däremot kanske man känner att ett val har gjorts över huvudet på dig. Vi kommer bestämma sååååå mycket för våra barn, men de få saker som dom kan få bestämma själva är väl bara bra om dom får göra? Och visst, du kanske tycker att det bara betyder något om du vill att det ska göra det. Men faktum är att du lovar något till en Gud som många ANDRA tror på. Är det inte skenheligt så säg.. Cool

Vill man konfirmera sig så ska det inte motiveras av viljan att få presenter, enligt mig. Det får barn och ungdomar så det räcker ändå nu för tiden, haha.

• Karttikeya

Och klart man kan gå ur, men varför ens gå med från första början? För att blidka släktingar? Tungan ute

• Karttikeya

Jag menar verkligen inte att alla ska strunta i att döpa sina barn även om ni inte känner er troende, jag bara skriver att det känns skenheligt för MIG och MIG enbart, jag kan inte veta hur ni känner Flört Sen är jag ifrågasättande i allt som sägs, som person. Men om ni upplever mig "bufflig" eller så ber jag om ursäkt Tungan ute

• Karttikeya
    linasmama skrev 2010-10-25 22:18:13 följande:
    Någon mer än jag som är glömsk? Det är helt sjukt, jag glömmer precis allt, min sambo får påminna mig typ 1000 gånger om något ska bli gjort eller så måste jag skriva upp det.. 
    Ja tyvärr. Ibland blir man lite rädd för sig själv.. Obestämd
  • Karttikeya
    LillSnurr82 skrev 2010-10-25 22:31:40 följande:

Vi kommer också döpa även fast ingen av oss troende. Ser det som en tradition som nån annan sa. Jag menar vi firar jul och påsk osv av tradition nu för tiden och inte för att man är troende (tror jag många fler än vi gör)  så varför ska man inte kunna döpa/döpas utan att vara troende??

*host* Brukar du lova något när du firar jul? Tungan ute Jag ser åtminstone en stor skillnad i det. Men det kanske bara är jag. Inte tänker jag på gud och jesus & co när jag umgås med familjen och ger/får julklappar. Cool *host*
  • Karttikeya
    LillSnurr82 skrev 2010-10-25 22:43:23 följande:
    Men som sagt alla gör som dom själva vill och tycker är rätt... det som är rätt för mig behöver ju inte vara rätt för en annan person eller tvärtom..
    Precis. Alla ska få tycka som dom vill, men visst får man ifrågasätta? Underligt nog är det här med religion ett väldigt känsligt ämne i Sverige, haha..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)