3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 21:26:46 följande:
Kommer ni att döpa era barn ??
Jag kommer inte Döpa honom jag har inte döpt någon av mina 2 barn alls och konfomation INTE häller det är jag bar tvär nej på jag vill inte men om dom vill så får dem man jag kommer inte tvinga men idag är det stort NEJ från mig och sambon.
Ingen av oss tror på gud men båda av oss är Döpa i kyrkan sambon här i danmark tror jag inte hundra och jag döpt i svenska kyrkan men VI bill inte.
Hur ska ni göra vad tycker ni på detta ?
Nej, det kommer vi inte. Jag är inte ens med i Svenska Kyrkan och min karl är väl som vilken medelsvensson som helst, troende när det passar.. *ler stort*
Religion ligger mig varmt om hjärtat, det är ett ämne jag kan diskutera i timmar. Men jag har avstått från allt vad religion heter själv av väldigt skilda anledningar men står fast vid mitt beslut. Väljer barnet att bli troende så är det upp till henne/honom. Jag tänker inte döpa mitt barn bara för att "det är fint", gör man något innan barnet kan bestämma själv så ska man väl åtminstone tro på det själv? Av samma anledning vill jag inte gifta mig kyrkligt "bara för att", just därför att jag inte tänker lova något till en Gud jag inte tror på och en religion jag inte stöttar på något vis.
Varför var det pinsamt att döpa sig vid 14 års ålder? Då visste du väl att du ville göra det för att kunna konfirmera dig?