December Bebis 2010 :)
Momalicious skrev 2010-10-26 07:11:56 följande:
Som någon skrev innan så tycker jag också att eftersom vi firar jul och påsk som faktiskt handlar om kristendomen och inte presenter i första taget (även om det är så nu) så tycker jag det är rätt töntigt att vara helt emot en kristen tradition när man själv firar påsk liksom.
Sen handlar det inte om att "blidka" en släkting då ingen i varken min eller sambons släkt är troende, men vi gillar traditionen med dop så låt oss göra det även om inte ni vill.
Och ja, det kanske är skenheligt att lova nåt till en Gud man inte tror på men då är det lika skenheligt att fira påsk enligt mig. Jag är gladeligen skenhelig för jag älskar jul! :D nu lämnar jag den här debatten iaf.
Delifi: jag bor på Orust, norr om Gbg.
Jessika: hoppas det sätter igång på riktigt för dig nu snart, måste vara jättejobbigt att vänta! Skönt att du fått sova i allafall :)
Eftersom du i princip ratar allt jag skriver och kallar mig töntig är det väl ingen mening med att jag ens fortsätter, men vill ändå försvara mig. Du tycker kanske att påsk och jul är en tradition som tillhör kristendomen, men det är väldigt få som firar den på det sättet i Sverige idag. Ingen i min släkt gör det. Ett dop och ett bröllop däremot, där kommer du inte ifrån det faktum att du lovar bort antingen ditt barn eller dig själv till Gud och till kristendomen. Jag ser en stor skillnad, men förstår att det är en känslig punkt för många, exempelvis dig eftersom du reagerar som du gör. Det är så JAG tycker, återigen, och det står jag för, men jag kallar inte dig töntig för att du gör som du gör. Jag har heller aldrig sagt att jag inte respekterar att man döper, det får varje människa göra som man vill, jag bara av naturen ställer mig frågande, för det är många som inte vet vad det innebär.
Tack för mig, jag säger inget mer i denna "debatt" heller..