-
Jag ser fram emot min förlossning och är fascinerad istället. Men så är jag lite knasig också.Monami skrev 2010-10-22 14:59:42 följande:Är alla här sådär jättelugna inför att föda. Ingen som är rädd och har gått på aurorasamtal eller nåt? själv har jag fått tid då jag tycker att förlossningen verkar läskig. Någon med erfarenhet från något sånt samtal? -
Grr, idag mår inte mina fogar bra.. Har iof sprungit i trappor hela förmiddagen ner i och upp ur tvättstugan, men ändå. Ska jag inte ens kunna tvätta utan att vara orörlig på eftermiddagen?

-
Var den svart? Isåfall är det mest sannolikt järnet ^^ Det är så kroppen gör sig av med ett överskott som inte tas upp. Min blir knappt färgad av det längre, så jag antar jag behöver allt jag stoppar i mig.3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 08:29:16 följande:Ingen jobb idag alltså för mig ringde chefen.
Hade massa sd i natt på grund av jätte dålig mage
o jätte för att spy nu med men inte än.
Blev rädd i natt dåjag trodde mitt avföring var av blod
shit aldrig varit så rädd ...
Men sambon säger det kan vara jerntabletterna ??
Men idag ska jag bara avvakta o se hur jag har det. -
Ja om det är rött så är det ju blod, och det borde komma från hemorrojder, som är väldigt vanligt under graviditet, men det vet du säkert
Inte bara om man är förstoppad och har hård avföring utan även om den är "vanlig" eller lösare. (vilket trevligt samtalsämne...)
Och även om du inte haft det innan kan du ju ha det nu. -
Alltså, hickar era små väldigt mycket? Min hickar flera gånger om dagen och riktigt länge varje gång, haha. Måste helt enkelt vara en hejare på att öva sig på att andas, hm?

-
Det kan se ut att vara så mycket mer när det är löst och vattnigt. Jag skulle nog ringa och höra, för om det är så mycket du beskriver skulle nog jag bli orolig. Men jag har haft en hemorrojd under graviditeten som gått tillbaka på något sätt, och då kom det också en hel del. Men det gick över efter en dag.3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:35:24 följande:Okej men kan allt vara blod då är det inte bara lite då ?
För jag bajsar blod typ
Men visst kan det blöda rätt mycket och det ser som sagt säkert ut att vara mer än vad det är. -
Min är inte särskilt vild.. Börjar nästan på fundera om det är en sömntuta jag har där i magen.. Jag känner rörelser varje dag och vad jag tror är tillräckligt ofta (fler än 15 gånger om dagen) men blir nästan lite avundsjuk när ni berättar om era "sjövilda" därinne.. Får kanske en riktigt hård spark varannan dag, annars är det mest "dra handen/foten/knät/armbågen längs med mammas insida" som gäller.3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:34:27 följande:Hahaha jora det gör min lille med och han börjar oxå då sambon nyser eller hostar haha han blir ju jätte rädd
när han väl fått hickan blir han jätte tokig på sig själv och då håller han på i massor 
-
*tummen upp*3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:42:07 följande:ååååh älskar dig !!!
Åt rödbettor igår
-
Den ger säkert igen när den kommit ut *skrattar*3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:43:19 följande:åh vilken DRÖM bebis du har i magen
-
3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:47:17 följande:Haha tror du det
Haha när du ligger inne på förlossningen och försöker få honom ut så kanske han håller i navelsträngen och vägrar att komma ut till er och oss här
Det skulle INTE förvåna mig! Fick göra om RUL bara för att bebisen vägrade lägga sig "rätt".. "Sluta putta på mig, ser ni inte att jag ligger och vilar??" Har väl ärvt humöret efter mor och far *tss*
Inte blir jag väckt på nätterna heller, men det kanske har att göra med att jag sover djupare än någonsin nu.. Vaknar två gånger för att kissa, annars hade jag nog stensovit HELA nätterna, men då hade jag nog inte hunnit till toa på morgonen istället, hehe. Blir bara ett bökande när jag lägger mig på sidan och när jag vaknar, annars känner jag inget om nätterna, hm.. Betyder det att min bebis kommer sova hela nätterna?!!