Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-12-09 22:20:18 följande:
    Ja jag tycker med det är kul
    Hon har gått om sin födelsevikt nu & växt några cm på längden så allt var kanon!!  Trodde inte nått annat heller om vår lilla vackra Meeen det som de sa var blåmärken efter förlossningen är inte det, utan sk storkbett, men de ska tydligen försvinna sen....hoppas det för hon har juh mitt på pannan & ena ögonlocket så hon ser ut som en slags kämpeTungan ute
    åh så härlligt att lill tösen växer o mår bra

Jag föddes med storkbett, har ett i min panna,syns än idag lite,även om de bleknat, men blir jag arg blir de rött,haha eller om ja blir kall blir de blått, inte så HOT direkt!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Delfi: Grattis till dottern tycker de e så "rörande" o höra allas förlossningshistorier...tänk snart e man där själv
    Småstadsböna: minns inte,men varför skulle du bli igångsatt?? Lycka till nu i varje fall,snart har du bebis

Idag fyller min mamma år o de första hon skrev till mig i morse va! Jag väntar på min födelsedagspresent (bebis alltså) Hahaha...hon tror bebis ska födas idag! Ja tyvärr mamma så blir de nog en försenad sådan! hehe!

Känner inget mer än molvärk som kommer o går,ibland lite mer o ibland nästan ingenting.
    Sexade i går,då fick jag massa med starka SD och molvärk. Har vaknat av molvärken i natt några gånger!
    Men som sagt, de e ju ingenting o bebis vägrar komma ut!

E sååååååååååååååååååååååååååååååå sjukt less på allt nu! 2 dagar kvar till BF! Herregud ja orkar f*n inte mer nu!

Min BM e ledig idag, e de nån som vet om förlossningen gör Hinnsvepning så här innan BF?

• Willes Mamma 08

Moma: Ja förstår din frustration! ja började känna o hoppas att bebis skulle komma från v 38. Då ja känner att ja typ inte pallar mer, både psykiskt o fysiskt! Visst man ska tänka att ja efter BF kommer bebis de e normalt oftast o gå över! Men de sktier ja i, Vill ha bebis nu! o tycker de e sååååååååååååååååå grymt frustrerande att våran aldrig kommer! Nu e de 2 dagar kvar till BF och jag har mer eller mindre gett upp o få se min bebis överhuvudtaget.
    Jag kan inte njuta och jag vill verkligen inte gå över tiden! Känner panik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Willes Mamma 08
    ondar skrev 2010-12-10 09:20:20 följande:
    Nu åker vi snart till Näl, ca tio minuter kvar tills Pappan ska anlända:). Jag hoppas att läkaren kommer fram till något bra idag o att bebis håller sig där inne så vi kan slutföra vad vi än kommer överens om.
    Bf+3 idag:).
    Bebis är vaken o verkar vara på strålande humör:P.
    Min svägerska messade nyss o skrev att hon tänker på oss idag och att hon snart kan handla massa rosa kläder hihi. Fullt övertygad om att det är en liten tjej där inne Hjärta.
    Lycka till i dag o tänker på er!
  • Willes Mamma 08

Jag har nu analyserat molvärken i minsta detalj,haha!

När ja får kraftigare molväkr får jag även en SD samtidigt,sen släpper de av!!

Kan de betyda nåe?? gör ju inte ont,känns bara lite obehagligt! nån mer som har de så??

• Willes Mamma 08

Va på Toa innan o då hade de kommit lite slem i trosskyddet, tänkte inte mer på det!
    Gick o duschade o nu när ja kom ut därifrån kände ja hur något slemmigt hängde mellan mina ben, täntke what the fu*k!

Ja de va bara o konstatera att slemproppen gått

Men ger mig inga som helst förhoppningar faktiskt. Säger som emelle att det e "roligt" o varit med om de med, då den aldrig gick när ja väntade William utan den gick på förlossningen!

Emelle skrev 2010-12-10 10:32:01 följande:
    Du är ju jättenära nu! Kommer ju med all säkerhet ha bebis till jul!
    Jag har känt (kanske inte lika starkt dock) som du, men det har liksom gått över nu.
    Hon kommer när hon kommer... Tror inte förlossningen gör hinnsvepning bara så där faktiskt...
    Och funkade inte den igår så skulle jag nog ge det några dagar och vänta tills nästa BM-tid och be att hon känner igen då.
    Fokusera lite på något helt annat nu sista bebisfria dagarna...lättare sagt än gjort maybe..
    Gör något alldeles extra med er son. Tänk, snart så delar han all tid med ett litet syskon. Lägg fokus på honom, vila, se en bra film eller något spm DU tycker om.

Jag och sambon har bjudit hem ett par vänner och deras barn ikväll, vi ska försöka komma iväg på bio i morgon. På Söndag ska vi se när dottern är Lucia i stallet (är så stolt över henne, lucia i ganska stor luciashow)
    Jag är så trött på att gå runt och bara vänta och vara sur så nu ska jag i några dagar försöka bita ihop och njuta av dessa dagar . Det är ju egentligen AS-lite kvar nu.
    MEN: Jag vet precis hur det känns och jag kommer säkert ramla tid igen innan AHjärta har fötts
    Emynem skrev 2010-12-10 09:58:55 följande:
    Hallå!

Ingen bebis här i sikte... lite besviken eftersom Viktor kom idag och hade väl hoppats på att även denna skulle komma tidigare.
    Men men, han kommer när han är redo.

Måste fråga er andra hur ni har det, när jag ska sova på nätterna så vaknar jag ibland av att bebisen rör sig nå fruktansvärt mkt! Och då ibland så känns det som att hinnorna (tror jag iaf att det är) ner mot livmodertappen vibrerar.
    Känns jätte konstigt, i natt hände det säkert tre gånger och nätterna innan har det hänt kanske en gång.
    Väntar varje gång på ett litet "plopp" och så ska vattnet gå men icke!
    Ja Men jag vill helst ha ut den innan jul Försöker verkligen o njuta m,m men e skit svårt! Försöker o bara umgås med Wille o kolla film osv o gosa m,m med honom. För de om nått känns skit skumt att han inte kommer o vara själv sen....hihi!
    Försöker göra saker,men har ingen energi till nånting...men tänkte i varje fall ge mig ut på en promenad sen i detta otroligt vackra väder idag Tack för dina fina ord!
    Hoppas ni får de skoj i kväll o Bio e ju mys Vad ska ni se för film?
    Förstår om du e stolt över eran Lucia Hade jag med varit!
  • Willes Mamma 08

Lillsnurr: så söt dotter! Skönt att hon mår bra nu tösen!

2barnsmamman: Gullig gos bebis! Vad är adressen till din blogg??

Min slempropp fortsätter o lossna, hade nyss mer slem i trosskyddet....yummi!
    Hur mycket ska de komma ut egentligen??
    Känner inte så mycket mer nu längre Buuhh! lite tite svag molvärk o SD,innan va de mycket starkare! Ja hoppaet om tändes dog sakta men säkert!!!

Moma: ja vill absolut inte heller ha en jul/nyårs mellandags bebis! Ok nästa vecka men sen NONONONONNO! haha bebis får allt skynda på sig lite!

• Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-10 13:05:19 följande:
    Jag tror iaf att min slempropp, eller delar av den iaf, har släppt. Annars har någon snytit sig i min trosa. Ser grymt äckligt ut men men. Tror dock inte det betyder ett piss haha. Kan ju lika gärna återbilda sig och sådär. 
    Toppen Min har med gått,men inbringar inte direkt något större hopp
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 14:54:33 följande:
    mamma84.bloggagratis.se/

Gud vad spännade snart dags  !!!! Skrattande
    Det kan komma lite till eller så är det dags kanske att åka in idag jag håller tummarna !!
    väntar på o få värkar men de e döds dött på den fronten! Enda ja känner e lite svaga SD o molvärk, i morse då slemmisen gick va de mycket starkare!
    Hoppas ja slemmat färdigt snart,hahah! Skulle va perfekt o föda barn idag Men sån tur har ja då inte!
  • Willes Mamma 08

Ja nu har till och med grannarna börjat undra varför de ingen bebis kommer!

MrsHelgesson skrev 2010-12-10 16:34:33 följande:
    ÄNTLIGEN är väntan över för min del. I onsdags kl. 21:35 födde jag en pojke på 52 cm och 4380 g. Han ska heta Alexander och är världens sötaste pojke.

Grattis

3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 15:05:22 följande:
    kan bara säga att vissa får bebis samma dg eller dagen efter eller om några dagar vissa om ca 1-2 veckor efter.
    Så nu rör du dig gå gå gå och njuuuuuuut snart är din inne på förlossningen du med

Va ute o gick en promenad innan,mot alls odds,haha! Men inget händer! Ne de blir nog o gå över tiden här ja!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)