Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Undra hur de gått för 2barnsmamman o älskar nova ??

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Jag skickade efter på nätet ett paket på www.kopbarnvagn.se, fri frakt. köpte när vi beställde vagnen därifrån. Man fick en jätte stor plastduk,gipslindor,vaselin o handskar till den som ska gipsa
    Vi använde 4 1/2 rulle. va 5 i paketet,men vi ville ha den så "stabil" som möjligt.

Men kanon ju om de finns på apoteket

Blä hatar o inte kunna sova,vilket jag inte kan nån jäkla natt nu. Får jämnt va uppe o vanka för ja har sån satans värk i mina ben. Vet inte va ja ska ta vägen o värktabletter o vete kudde hjälper inte ett skit! Nu e ja så trött på detta!

• Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-09 00:40:22 följande:
    Ja usch vad ont i benen jag har! :( Vet precis hur du känner det. Om man väl lyckas somna måste man byta ställning hela tiden för att det gör så ont. Uscha.
    Jag hittade att de har gips på panduro hobby. Ska ringa deras närmsta butik imorgon och kolla om dom har gips där, annars beställer jag nog från internet. Orkar inte ränna runt och leta efter gips hihi. Bara att hoppas att bebisen inte kommer innan jag hunnit göra avgjutningen. 
    fy ja, de e verkligen som myrkrypningar el vad de heter.... måste sparka o sparka o ha sig värker o värker!!!
    "skönt" att fler har samma problem,så man slipper känna sig helt ensam,hehe!
    ja men va bra internet e annars himlans smidigt;- ja bebis får ju stanna tills ni hunnit gjort gipsavgutningen i varje fall,hihi

nu ska ja gå o duscha, få se om de hjälper mot värken i bena!

Nattis
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-09 07:32:07 följande:
    Willes mamma: ja men det känns skönt att någon förstår! Vad jag läst mig till kan man känna som vi gör när man samlar vatten, men förstår inte hur det ska få plats mer i min kropp haha ;) hjälpte duschen?

Haligh: förstår det! Hur länge till jobbar du? Hatar att folk skiter i att man är gravid på bussar och så. Usch!

Ludicrous: ja, man sover ju inte bäst just nu. Dock är jag väldigt sugen på att göra saker, typ baka, organisera, pyssla. Typiskt gravidt beteende ;)
    ja ja tror de eller så va de panodilen jag tog, men de va himlans skönt....HETT vattens ka de va så de bränner,hiho
    Haligh skrev 2010-12-09 05:10:36 följande:
    Blir tokig av att aldrig få sova, hur ska man kunna vara utvilad när det är dags när kroppen jävlas så?! Ska till bm på morgonkvisten, sista besöket hoppas jag tur på ett sätt att jag är van vid extremt lite sömn då jag till och från har ruggiga sömnproblem. Men att både jobba och vara höggravid blir nästan för mycket, började nästan grina igår när jag stod och trängdes på t-banan och inte en själ behagade resa sig, inte ska man bli tvungen att fråga?? Trött trött så jävla TRÖTT......,
    Men gud stackare, jobbar du än? Det va inte dåligt! Verkligen creed till dig!
    E verkligen sjukt jobbigt när man inte får sova på nätterna. Och sover man på dagen så e man ju inte heller direkt trött på kvällen!
    Åh bara man slapp denna värk i benen!

Emelle: Lycka till hos BM idag!  Får se om vi ses
  • Willes Mamma 08

JAg vill göra massor, baka,städa,pyssla. Men på något sätt kommer ja aldrig till skott....e såååå seg..men de e väl för att gör man nåe så får man ännu mer ont!

Ja det e verkligen synd om oss nu!!! Vi borde få åka på spa ihop hela högen

• Willes Mamma 08

Jaya: GRATTIS till eran lilla dotter

MFJG: Kan betyda att huden e så pass uttänjd så du blir torr?? Det är väldigt vanligt med klåda som gravid. Jag hade de med William och fick inga bristningar, har även klåda nu,men inga bristningar (än så länge). Men ja kan se att min hy är torr på magen o de spelar ingen roll hur mycket jag smörjer, de kliar ändå, så de tillhör nog grav

Emelle: oj ja men de va ju inte dåligt ändå. När ja va i v 39, som du e i nu el? så va ju min tapp helt hård o de gick inte o göra hinnsvepning,, så de låter ju jätte bra för din del

För mig gick de rätt så bra med min hinnsvepning idag hos BM. Tappen va fort bakåt (morr) men hon fick in 1 finger i varje fall. Va mjukt men inget mer... Åh ,ja kommer nog aldrig få se denna bebis!
    Fick en ny tid hos BM på måndag o sen en läkartid på onsdag. Fy fan då har ja gått över 3 dagar på onsdag nästa vecka, buuuhhuuu!!!

Känner ingenting nu efter att hon varit o pillar...bara de e ju dåligt tecken. Känner du något emelle??
    vilken vecka är du i när du ska få igångsättning? Ja pratade med om de vill med ha de om ja går över 1 vecka.
    Men ja tror du kommer o få innan BF

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-09 13:13:12 följande:
    Varför får du läkartid? För att diskutera ev igångsättning då el?
    Jag är 2 veckor över tiden den 7:e januari och då är det absolut sista dagen jag går gravid. Kan ju bli innan men inte efter.

Jag känner lite mensvärk, men det kommer inte hända något. Jag räknar med att gå tiden ut nu, minst.(har ju känt på mig detta egentligen sen början) Ber Bettan som jag har på min nästa BM-tid att kolla om jag öppnat mig mer och om tappet mognat något då. 2 dagar innan min BF!
    Ja de stämmer, på måndag ska BM göra en till hinnsvepning o hoppas på att ja e mer mogen då o sen onsdag då till läkaren som oxå ska göra en,samt prata om igångsättnig.
    Men vill,vill,vill verkligen föda barn NU!!! Vill inte vara gravid nästa vecka!

Men denna bebis verkar ju inte ha några som helst planer på o komma ut. kommer ju säkert bli igångsatt,för att den inte vill ut självmant!
    känner fortf INGENTING efter BM va o pillade där....suck! lixom,varför ska ja ha sån otur!

Alla i denna tråden (förutom ondar) har ju fått sin bebis nu innan BF! Ja de blir du o ja ondar som kommer o gå över tiden!!!
  • Willes Mamma 08
    Haligh skrev 2010-12-09 15:50:50 följande:
    Och stort GRATTIS Jaya!!!! Fantastiskt! Och du ger mig hopp om att man som förstagångsmamma visst kan få före bf
    alla i denna tråd som e förstagångs föderska har fått tidigare än BF tror ja? minns inte om ondar har barn sen innan....snyft!!! nu vill ja de ska vara min tur
  • Willes Mamma 08
    Haligh skrev 2010-12-09 15:48:27 följande:
    Varför får man göra hinnsvepning..? Är det om man nått bf som man försöker sätta igång en så? Var hos bm imorse och hon nämnde inget om det, fick en ny tid efter jul...efter bf och jag hoppas innerligt att jag inte behöver gå dit när jag var inne på fl i måndags sa läkaren att tappen var ngt uppmjukad och förkortad, men bakåtriktad. Kan det betyda att bebis kommer tidigare..? Hoppas hoppas

Jag har fått göra de nu innan BF. Vissa BM gör de o vissa inte. Det är för att försöka sätta igång förlossnigen,men inte alltid att de funkar,man måste ju vara mogen o mottaglig för de med. Men att försöka e ju alltid gott nog

När har du BF?

Ne de behöver tyvärr inte betyda nånting att tappen ser ut så

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-12-09 16:01:14 följande:
    Nooope, JAG e oxå kvar, inte av "fri" vilja kan jag lova*ler*

BF idag å ingen bebbe i sikte 
    aww...så sega bebisar vi har jue! Jag har BF på söndag o den lär inte komma innan dess,de kan jag lova...den verkar aldrig vilja komma ut!

Har du några känningar då??
Svar på tråden December Bebis 2010 :)