• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-07 15:36:54 följande:
    Nu har jag förresten tagit de första stegen mot körkortet. Bokat handledarkurs till den 5 augusti. Min käre svärfar ska övningsköra med mig, och han är fantastiskt duktig efter att ha övningskört med alla sina fyra söner men också alla deras repektive, dvs 4 söner och 3 flickvänner/fruar. Nu är det jag kvar, sen har han lärt alla.

Sen är det dags för intensivkurs vecka 38-39. Den körskolan jag anlitar är så bra. Övningskört en lektion där tidigare och de är superbra där. Dessutom kostar intensivkursen 6000 kronor för 19 körlektioner, hur mycket teorilektioner man vill, och massa andra grejer som jag inte ens kommer ihåg

SÅ GLAD  

Åh jag minns när jag skaffade mitt körkort *skrockar som en gammal tant*

Fyra år har jag haft det den 24e augusti.. Började övningsköra när jag var 17½ ungefär och var klar två månader efter min 18åriga födelsedag. Intensivkurs isthegrej! Hoppas allt går bra Glad

3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Nejnej nej. Har ni inte tips på sådant man kan äta/dricka för att få ut barnet SENARE? hihi.. Vill gå över minst en vecka med det datum jag har nu.. (a)

• MFJG
    Momalicious skrev 2010-07-08 00:06:52 följande:
    Fler får lägga in sig på gissa-tråden så vi kan se hur rätt folk har innan RUL/könsbestämmande/förlossningen!
    Jag la till mig där nu. Men har inte gissat på någon än så länge..
    Jag håller på med mitt körkort nu. Har kört sen i maj. Men det va inte lätt när jag mådde snorilla och hade sonen som blev sjuk. Blev av med så mycket körlektioner. Men jag har fixat halkan och ska bara köra allt sammanhållet nu. Kan nästan lukta på mitt körkort känns det som ;)

Jag har tappat min aptit helt. Någon annan?
  • blade
    Smurfen83 skrev 2010-07-07 16:23:42 följande:

ja har fått några undliga bett under natten som är vätskefylda!!
    Kan ni hjälpa mig att tyda dom???

Här e länken
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m53386707.html

Ser ut som bett jag brukar få under sommaren. Vet inte hur du reagerar på andra bett med för mig är det:
    * Broms = Hål och ca. 15cm i diameter svullet, hårt o rött.
    * Mygga = Litet hål, kliar som fan, ca 7 cm svullet o rött o vätskar sig.
    * Annat jox som knott = vätskefyllda, kvaddlar på 1-2 cm i diameter. Kliar ibland. Brukar mest märka det på morgonen.

//blade_
  • blade
    Momalicious skrev 2010-07-07 21:58:33 följande:
    Gud vad jag är sjuk. Hostan har utvecklats till världens förkylning så nu snorar och nyser jag så det känns som hjärnan ska följa med. Fy så trist. Men det ska bli regn här imorgon så det är väl skönt det i alla fall.
    Nu ska jag bädda ner mig med te och sova.
    Usch o fy. Hoppas du kryar på dig. Jag gick med min infernaliska hosta, combo förkylning i 8 veckor innan jag fick diagnos lunginflammation och är nu sjukskriven o dragit på mig en ny förkylning igen. Suck. You have my sympathy...

Hostar ikapp
  • Stoce
    Karttikeya skrev 2010-07-08 06:57:46 följande:

Åh jag minns när jag skaffade mitt körkort *skrockar som en gammal tant*

Fyra år har jag haft det den 24e augusti.. Började övningsköra när jag var 17½ ungefär och var klar två månader efter min 18åriga födelsedag. Intensivkurs isthegrej! Hoppas allt går bra Glad

3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Oj hjälp! 21 december så har jag haft mitt körkort i 10 år!! Jisses så tiden går! Jag fyller år den 8 december, och den 21:a så körde jag upp. Det gick rätt fort det med, skrev teoriprovet på min födelsedag har jag för mig

Är det någon av er som har erfarenhet av både Emmaljunga city cross och edge duo combi? Vi står i valet och kvalet mellan dem... city cross verkar så smidig, och lätt att lyfta och ha sig med. Edge duo combi är ju bra på det sättet att  den är rymlig och man kan bädda in barnet ordentligt då den kommer mitt i smällkalla norrbottniska vintern som är rätt lång. Då vi bor i en by, så kommer det bli mycket promenader här i området, men vet ju inte än hur mycket man kommer behöva ha med vagnen i bil då vi ska till stan.... Vi ska köpa ett babyskydd som är kompatibelt med vagnschassit, så att man kan haka på den också. Många beslut om ska tas!
  • Ninnie81

2 barns mamma84: drack oxå hallonbladste när ja vänta senaste sonen. fick han samma dag han var beräknad. kommer ihåg att ja fick endel sammandragningar. däremot så gjorde ja en äcklig blandning av cintroner, honung, ingefära och cayeenpeppar och 1 liten vatten. man skulle drickan halva första dagen och andra halva dagen efter, ja kan lova att mina sammandragningar kom igång. dessutom så spydde ja som en gris men ja tror de beror på att ja hatar smaken av ingefära...ha ha

i morgon har vi rul. längtar massor. får se om vi kollar könet eller inte. är gode så sugen på de...men ja hoppas ja flyttas åt rätt håll om ja nu ska flyttas.

himla kul för er som fått se era små. ska försöka lägga in en bild i morgon på lillbebis

• ondar
    Stoce skrev 2010-07-08 09:07:15 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av både Emmaljunga city cross och edge duo combi? Vi står i valet och kvalet mellan dem... city cross verkar så smidig, och lätt att lyfta och ha sig med. Edge duo combi är ju bra på det sättet att  den är rymlig och man kan bädda in barnet ordentligt då den kommer mitt i smällkalla norrbottniska vintern som är rätt lång. Då vi bor i en by, så kommer det bli mycket promenader här i området, men vet ju inte än hur mycket man kommer behöva ha med vagnen i bil då vi ska till stan.... Vi ska köpa ett babyskydd som är kompatibelt med vagnschassit, så att man kan haka på den också. Många beslut om ska tas!
    Läste precis den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-11/m53393072.html kanske något att puffa o invänta svar:)
  • Emelle
    linasmama skrev 2010-07-07 21:57:44 följande:
    Åhh, i morse var vi på RUL Allt såg jätte bra ut, alla organ, hjärtat, ryggrad, två händer och två fötter. Glädje tårar så fort jag tänker på det Hjärta Har inte riktigt hunnit smälta allt än tror jag, men det är en lite kille vi ska ha. Så sen har jag en av varje När vi kom hem fick jag lov att klicka hem lite kläder från ellos i blått och grönt! Vi blev flyttade två dagar, från 5 dec  till 7 dec.

Det är fullt upp här hemma just nu. Vi fick veta igår att vi får flytta in i nya lägenheten i morgonkväll så har hållt på och packat för fullt i två dagar. Jag som inte får bära! Jag blir nästan arg på mig själv.. Men ska blir såå skönt att komma iordning och så innan skrutten kommer. 
    Ååå så härligt!! Jag hoppas vi ska få veta vi med på vårt RUL!!
    Stoce skrev 2010-07-07 21:22:20 följande:
    Tack alla som skrivit. När jag kom hem vid 17-tiden idag så blev högra sidan av magen lite hård (det var där bebis höll till, inte alls på vänster), jag höll emot och så var det någon som killade mig från insidan under rätt så lång tid. Kände så starkt att det var bebis, så oerhört häftig känsla!

Nu känns det som att man verkligen kan andas ut
    Vad mysigt det är med bebissprattel! Tror *kanske* jag kände en ny buff i morse med. Men det är ju så vag ännu att jag är osäker. Men vad skulle det annars vara liksom? ;.-)

Majmamma08- När ska ni på RUL?
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-07-08 09:52:47 följande:
    Ååå så härligt!! Jag hoppas vi ska få veta vi med på vårt RUL!!
    Stoce skrev 2010-07-07 21:22:20 följande:
    Tack alla som skrivit. När jag kom hem vid 17-tiden idag så blev högra sidan av magen lite hård (det var där bebis höll till, inte alls på vänster), jag höll emot och så var det någon som killade mig från insidan under rätt så lång tid. Kände så starkt att det var bebis, så oerhört häftig känsla!

Nu känns det som att man verkligen kan andas ut
    Vad mysigt det är med bebissprattel! Tror *kanske* jag kände en ny buff i morse med. Men det är ju så vag ännu att jag är osäker. Men vad skulle det annars vara liksom? ;.-)

Majmamma08- När ska ni på RUL?
    Den 15 juli Bara en vecka kvar nu du då??
  • SaraKlippan
    Stoce skrev 2010-07-08 09:07:15 följande:
    Oj hjälp! 21 december så har jag haft mitt körkort i 10 år!! Jisses så tiden går! Jag fyller år den 8 december, och den 21:a så körde jag upp. Det gick rätt fort det med, skrev teoriprovet på min födelsedag har jag för mig

Du kan gå med i denna tråden och fråga... där är många som vet och har erfarenhet! 
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)