• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-07-08 10:08:44 följande:
    Den 15 juli Bara en vecka kvar nu du då??
    Den 19:e!!
    Vems ka ni ha? Vi ska ha Elisabeth Jalse. Har lite olika bud från om hon säger kön el ej...
  • SaraKlippan

Hej 

Jag är sååå trött idag! är trött alla dagar tycker jag! Var jätte trött i början av graviditeten... sen tyckte jag att det gick över men nu är jag lika trött igen tycker jag! :( Sover rätt dåligt på nätterna också :( vaknade kl halv 3 inatt och behövde kissa sen kunde ja inte somna igen förns kl 5 och så ringde sambons klocka kl halv 7 men vi sov till 9! Har såååå mycket som jag vill göra men jag orkar inte...

Jag är arbetslös så allt som ska göras här hemma hänger ju på mig... det ska städas, lukas i rabatter, målas, tvättas... ja allt... känns så jobbigt att inte orka! :(
    Sen känns det väl trist också att allt som har med huset att göra numera hänger på mig :( Det är ju inte mer än rätt att det är så... han jobbar ju... men det är så mycket roligare när ja också jobbar och vi sen hjälps åt! Önskar så att ja hade ett jobb! :(

Sen går man och funderar på hur de ska bli sen när vi får den lilla... är det jag som ska göra allt då också plus att sköta barnet? Så trött som jag är nu... det kommer ja ju säkert vara då också när ja inte får sova på nätterna... hur klarar man det? Ni andra som har barn redan... var ni lika oroliga när ni skulle få er första? och hur blev resultatet? Blev ni possitivt överraskade?

Sen är ja orolig för både jag och min sambo är väldigt äckelmagade... hur ska det gå med blöjbyte? Där var en gubbe på mitt förra jobb som vägrade byta blöja på sina barn... hans fru fick göra det på alla tre.. han bytte inte en enda blöja...
    idag om jag passar barn så är ja rädd för att de ska bajja.. har funderat på hur ja ska göra om det händer... ta in dem i duschen och spola av dem kanske... fast det är kanske värre med andras barn.. får man en egen så vänjer man ju sig från början innan det "riktiga" bajset kommer. Eller vad säger ni? Är ja dum som går och oroar mig? Jag kan väl inte va den enda som är äckelmagad och skaffar barn? måste ju kunna skaffa barn ändå! haha känner mig rätt dum!

Hoppas ja inte skämmer ut mig helt här nu!  

• 3 barns mamma84

Haha alla har Rul innan mig haha då e jag nog sist ut med spännd het och vill veta *fnis* skön JAG kan inte HÅLLA mig ju haha ni smittar av er ju
    Hadelovat mig själv att inte titta men nu ger jag upp jag måste veta
    Den 23 juli är det som gäller här om 15 dagar lång väntan ...

Godmorgon haha jag och lillkillen gick upp kl 11 idag med ååh så mysigt vi hade det sen har vi ätit frukost och jag har ringt till sverige till min ÄLSKADE mamma som i morgon fyller år
    Ska iväg sen och lämna vykort till posten.
    Idag blir det att bara hänga ut kläder och plocka lite upp.
    Sen tänkte jag kolla på bebis kläder som jag ska beställa från hm

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • skogsbollen

@2barnsmamman:
    Jag har RUL dagen före dig, dvs 2 veckor kvar. Lång väntan känns det som.

@SaraKlippan:
    När vi väntade vår son (född i september-08) så hade jag en kompis som fått barn ungefär 5 mån före oss. Hon såg till att vi tänkte bort allt det där rosa skimret, som många tänker när de väntar barn, dvs att det ska bli så mysigt med den lill*, man ska sitta och mysa, gosa och njuta hela dagarna. Hon sa till oss att inte tro det, utan förbereda oss på att det skulle bli en tuff tid, om än övergående. Så vi förväntade oss det värsta, räknade med sömnlösa nätter, att vi skulle gå på knäna, att allt skulle enbart vara jobbigt, samtidigt som det skulle bli mysigt oxå såklart. Men, vi blev positivt överraskade, säkert för att vi oroat oss för det där mörkret. Visst, sömnlösa nätter blev det (vår son sov dessutom dåligt tills dess att han började på dagis när han var 16 mån, vaknade varannan timme osv), totalt fokus på den lill* och inte särskilt mycket tid över till nåt annat alls, dessutom en massa oro för både det ena och det andra....Till råga på allt så flyttade vi från lägenhet till hus när han var 5 veckor gammal.
    MEN man får så otroligt mycket tbx av de där små, så att man inte skulle orka finns lixom inte. Dessutom får man extra energi nånstans ifrån, så man orkar, tro mig. Men man får nog inte ha några krav på sig att det måste vara tipptopp i hemmet under tiden, utan man får låta det bli som det blir. Det är ändå en förhållandevis kort period som det handlar om, just det där med sömnlösa nätter.

Å ja, jag var absolut lika orolig som dig när jag väntade gossen :) Jag är orolig nu oxå, men nu har jag andra farhågor, som hur jag ska hinna med två barn, att ge dem båda lika mycket uppmärksamhet, att inte försumma någon av dem... Men innerst inne litar jag på att jag klarar av det oxå... Man är ju inte den första som har två barn typ =)

Tror det kommer vara helt annorlunda att byta blöja på din egna lilla sen :)

• 3 barns mamma84

Hittade något jag bara älskade haha kanske till bebisen när den kommer

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-08 06:45:52 följande:
    Usch, stackare Rynkar på näsan Hoppas du kryar på dig snabbt, att vara sjuk om sommaren är ju ingen hit. Hur går det med ditt illamående?

Själv känns det som om jag har sjukdom på gång också.. Har ont i öronen och bihålorna, uäääh.. Kanske blir sjuk då lämpligt till min lediga helg.... Tungan ute Nu är det inte sååå långt för oss till RUL. Längtarlängtarlängtar!
    Det suger faktiskt. Men idag känner jag mig lite bättre *peppar peppar* 
    Det gjorde jag dock i förrgår också men då blev det värre igår. Hm.. Nu vill jag inte mer. Tur att det är dåligt väder idag i alla fall! :)

Ja, RUUUUUL ska bli KUUUUUUUUUUUL. HAHAHA. 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-08 06:57:46 följande:

Åh jag minns när jag skaffade mitt körkort *skrockar som en gammal tant*

Fyra år har jag haft det den 24e augusti.. Började övningsköra när jag var 17½ ungefär och var klar två månader efter min 18åriga födelsedag. Intensivkurs isthegrej! Hoppas allt går bra Glad

3 barns mamma84 skrev 2010-07-07 16:35:00 följande:

Nu väntar jag på att jag får ett mail någon gång i vecka eller nästa ja spelar ingen roll men att jag får hem Hallonbladsthe detta ska jag dricka i nov är då i vecka 38 typ..
    Någon mer som ska göra detta ?
    Gjorde detta med sonen i den vecka men han vill ju inte ut haha

Nejnej nej. Har ni inte tips på sådant man kan äta/dricka för att få ut barnet SENARE? hihi.. Vill gå över minst en vecka med det datum jag har nu.. (a)

Haha, det SKA det göra. Visst, det är ingen katastrof om jag inte får körkortet innan bebis kommer men det hade underlättat.
    Jag vill OCKSÅ ha tips på saker man ska göra för att fördröja det hela. Eftersom det står att man INTE ska städa och sånt om man vill sätta igång förlossningen så ska jag nog vara igång hela tiden! 
  • SaraKlippan
    skogsbollen skrev 2010-07-08 12:29:32 följande:

@2barnsmamman:
    Jag har RUL dagen före dig, dvs 2 veckor kvar. Lång väntan känns det som.

@SaraKlippan:
    När vi väntade vår son (född i september-08) så hade jag en kompis som fått barn ungefär 5 mån före oss. Hon såg till att vi tänkte bort allt det där rosa skimret, som många tänker när de väntar barn, dvs att det ska bli så mysigt med den lill*, man ska sitta och mysa, gosa och njuta hela dagarna. Hon sa till oss att inte tro det, utan förbereda oss på att det skulle bli en tuff tid, om än övergående. Så vi förväntade oss det värsta, räknade med sömnlösa nätter, att vi skulle gå på knäna, att allt skulle enbart vara jobbigt, samtidigt som det skulle bli mysigt oxå såklart. Men, vi blev positivt överraskade, säkert för att vi oroat oss för det där mörkret. Visst, sömnlösa nätter blev det (vår son sov dessutom dåligt tills dess att han började på dagis när han var 16 mån, vaknade varannan timme osv), totalt fokus på den lill* och inte särskilt mycket tid över till nåt annat alls, dessutom en massa oro för både det ena och det andra....Till råga på allt så flyttade vi från lägenhet till hus när han var 5 veckor gammal.
    MEN man får så otroligt mycket tbx av de där små, så att man inte skulle orka finns lixom inte. Dessutom får man extra energi nånstans ifrån, så man orkar, tro mig. Men man får nog inte ha några krav på sig att det måste vara tipptopp i hemmet under tiden, utan man får låta det bli som det blir. Det är ändå en förhållandevis kort period som det handlar om, just det där med sömnlösa nätter.

Å ja, jag var absolut lika orolig som dig när jag väntade gossen :) Jag är orolig nu oxå, men nu har jag andra farhågor, som hur jag ska hinna med två barn, att ge dem båda lika mycket uppmärksamhet, att inte försumma någon av dem... Men innerst inne litar jag på att jag klarar av det oxå... Man är ju inte den första som har två barn typ =)

Tror det kommer vara helt annorlunda att byta blöja på din egna lilla sen :)

Tack så mycket för dina fina ord :) Men de kanske är bra att vara lite extra orolig nu då så man blir possitivt överraskad :D 

2 barns mamma84: Guuud vad söta :D Gillar speciellt brandman då vi är en brandmanna familj :D 
  • 3 barns mamma84

Eller denna söta lillen då näh nu vill jag bara ha min så jag kan klä den i kläderna jag ska beställa nu

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 11:56:57 följande:
    Haha alla har Rul innan mig haha då e jag nog sist ut med spännd het och vill veta *fnis* skön JAG kan inte HÅLLA mig ju haha ni smittar av er ju
    Hadelovat mig själv att inte titta men nu ger jag upp jag måste veta
    Den 23 juli är det som gäller här om 15 dagar lång väntan ...

Godmorgon haha jag och lillkillen gick upp kl 11 idag med ååh så mysigt vi hade det sen har vi ätit frukost och jag har ringt till sverige till min ÄLSKADE mamma som i morgon fyller år
    Ska iväg sen och lämna vykort till posten.
    Idag blir det att bara hänga ut kläder och plocka lite upp.
    Sen tänkte jag kolla på bebis kläder som jag ska beställa från hm
    Jag har 2 augusti så du är före mig i alla fall ;)
    blade skrev 2010-07-08 07:13:11 följande:
    Ser ut som bett jag brukar få under sommaren. Vet inte hur du reagerar på andra bett med för mig är det:
    * Broms = Hål och ca. 15cm i diameter svullet, hårt o rött.
    * Mygga = Litet hål, kliar som fan, ca 7 cm svullet o rött o vätskar sig.
    * Annat jox som knott = vätskefyllda, kvaddlar på 1-2 cm i diameter. Kliar ibland. Brukar mest märka det på morgonen.

//blade_
    15 CENTTIMETER I DIAMETER?! SKÄMTAR DU?!
    blade skrev 2010-07-08 07:16:10 följande:
    Usch o fy. Hoppas du kryar på dig. Jag gick med min infernaliska hosta, combo förkylning i 8 veckor innan jag fick diagnos lunginflammation och är nu sjukskriven o dragit på mig en ny förkylning igen. Suck. You have my sympathy...

Hostar ikapp
    Lät ju lagom roligt :( Stackars dig!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)