Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-10-28 09:45:37 följande:
    Haha ja, jag hoppas också att det är intakt. Det kan ju vara bra att ha kanske. Oavsett om han är fixerad eller ej så hoppas jag han stannar kvar i den positionen. :)

Förresten majorima, vad tror du att ni kommer få? Pojke eller flicka alltså haha.
    Ja det är nog ganska bra att ha, känns ju mest stabilt så. Om han ligger så långt ner stannar han säkert så *håller tummarna*

En bebis tror vi! Cool Näe, men jag känner mer och mer och tror att det är en flicka. Vet inte varför, det bara känns så. Innan har jag känt pojke och min mamma tror på en pojke. Mina bästa vänner tror på en flicka. Martin vågar inte gissa på något. Jag kanske ändrar mig igen, men fatta vad snopen man blir när man "känt på sig" något och så blir det det motsatta Skrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-28 09:50:04 följande:
    Ja jag har uppkörning om ett par veckor. Sen om jag klarar det är en annan femma. Är nervöööös! Man har ju hört alla dessa skräckhistorier om hur jääääättesvårt det är!
    Och jag hävdar motsatsen. Känner du dig förberedd, känner du dig redo? Då klarar du det enkelt som en plätt! Nervös ska man vara, då blir man extra uppmärksam. Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-28 09:56:53 följande:
    Nja, alltså jag gör en del slarvfel typ. Kan t.ex glömma att placera mig i en cirkulation (enkelfilig). Tycker även det är jobbigt att backa in på en parkeringsplats, lyckas på nåt sätt alltid ha massa plats på ena sidan och lite på andra haha.
    Jag tyckte det var jobbigt att backa runt hörn, men det fick jag inte ens på min uppkörning. Svängde alltid för sent och kom får långt åt det hållet man inte skulle osv. Du kommer göra massor av fel även med körkortet i ditt hand så lika bra att förbereda sig Cool

Ja men då så, om tre veckor så ska du nog se att du inte gör dom där felen på uppkörningen iaf Skrattande
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-28 12:29:40 följande:
    Har lista på min blogg vill du ha den ?
    Oh haru blogg, får jag läsa? Cool
  • Karttikeya

Känns inte som om jag kan förvänta mig något mindre än en 4 kg's klump, haha.. Om magen fortsätter växa i samma takt som den har gjort nu så verkar det ju bli så också.. Jag och mina syskon var 4220g 51 cm, 4390g 54 cm och 4820g 57 cm så, om man går efter det så finns ju "anlagen" för stor bebis. Tungan ute

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-28 15:32:56 följande:
    Jag vägde lite under tre kilo och var 56 cm lång (!) när jag föddes. nu rökte min mamma så hade nog vägt lite mer om hon inte gjort det men tror inte det gjorde flera kilos skillnad. min sambo och hans bröder vägde alla runt 3 kilo förutom hans tvillingbröder som vägde lite mindre men dom föddes ju lite tidigare med. 
    Oj, det lät magert på en sån lång kropp haha. Nej, men du kanske hade vägt ett kilo till eller så. Men ändå, du var ju så lång.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-28 15:37:41 följande:
    Ja, jag vägde 2400 om jag inte minns fel. nåt sånt. liten spädis var jag. fast sen låg jag och var så smal hela tiden, så ökade ju inte massor i vikt heller haha. varit lång och smal nästan hela livet, tills för 1,5 år sen då jag fick nån hormonrubbning och gick upp 20 kilo på 1,5 månad. 
    Ja det där sista låter ju helt underbart.. Hoppas dina hormoner kommer på rätt nivå efter graviditeten. Jag har ju fått min förklaring i för låg ämnesomsättning, annars hade jag trott att jag hade ett sällsynt fall av att verkligen bara lägga på sig så fort man tittar på mat... Gick också upp 20 kg på knappt två månader.. Obestämd Suger rätt stenhårt om man säger så. Inte för att jag varit smal innan, men jag var åtminstone normalviktigt mullig. Haha, fint ord.
  • Karttikeya
    Selina04 skrev 2010-10-28 16:25:06 följande:
    Samma här, har kronisk huvudvärk sedan en olycka och migränattacker på det (har dock blivit bättre av graviditeten konstigt nog) så vet precis hur du menar Tungan ute

Ja, bara att lyda och se glad ut!
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-10-28 20:24:17 följande:
    Tjohooo!!

Kikar in läser ikapp och bjuder er på varsitt glas....med glögg, saft, fanta lemon, julmust eller vad än som er faller i smaken.
    Idag firar jag att jag jobbat för sista ggn på väldigt länge!!

SKÅL TJEJER!!!  Skål
    Grattis, härligt! Skrattande Jag skålar med julmust idag Flört
  • Karttikeya

Huujeda mig.. Sov dåligt inatt och idag har jag varit på Ullared och sen IKEA.. Fått handlat mycket till bebis iaf så det känns bra Glad Men ni kan nog föreställa er hur jag mår just nu.. Har extremt ont. Men men, bara att bita ihop och ta det lugnt resten av kvällen Glad

Var helt GALET med folk när vi väl åkt därifrån.. Var där när det öppnade 7 och var klara halv 11 ungefär, då ringlade sig köerna riktigt långa utanför.. Och supertrångt var det därinne förstås. Galet! Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)