delifi2 skrev 2010-10-31 21:42:29 följande:
jag vet hur det är, jobbar ju bara 75% och då får jag bara 80% av de 75% + skatt på det hela, jag är glad att det går runt och att jag har min man. LÄngtar tills jag ska börja jobba igen, vi hade ju bara planerat att ha det snålt med pengar ca 1 1/2 år, när jag väntade WIlliam. Har ju inte kunnat jobba emellan och nu ska jag vara hemma fram till Juli nästa år och då har jag varit hemma ca 2 1/2 år med den lilla föräldrapenningen.
Men man klarar sig på något sätt alltid konstigt nog, när jag väl böjrar jobba igen kommer jag känna mig skitrik

Jao, det ordnar sig alltid.. Men man vill ju gärna kunna leva lite också och inte bara behöva betala det nödvändigaste.. Tur jag inte har något behov av att slösa pengar, men det där lilla extra man vill ha ibland är väl bara att glömma antar jag.. Har haft ångest över pengar förr, trots att jag aldrig hamnat i någon "knipa" och behövt ha hjälp. Först nu man börjar inse att man har det "bra" som student.. Kommer knappt ha hälften att klara mig på när barnet är fött och dessutom blir månaden innan barnet kommer tuff eftersom jag kommer göra studieavbrott precis innan ett nytt månadsbidrag betalas ut

Ja det är tur att karln min finns, annars hade jag ju aldrig klarat mig! Men är så tråkigt att "leva på honom" tycker jag