-
Jag tror att jag känner bebis åt sidan, med ryggen åt höger om man tittar uppifrån och ben och armar åt vänster. Med huvudet neråt. Det är så det känns iaf, eftersom jag nästan bara får sparkar på vänstersidan.MFJG skrev 2010-11-02 17:31:15 följande:Ja vi såg ju det på TUL idag. Dem brukar ligga med huvudet vänt lite åt höger eller vänster. När dem ska födas är det optimalt om dem tittar mot mammans rygg. Så som vår lille minibus gör och jag är nyfiken på om det är fler bebisar här i tråden som ligger så? -
Haha, hoppar inte era katter över grinden, oavsett om där inte finns något att landa på? Det gör våran.. Vi köpte en till toaletten och till sovrummet, till toaletten för att vi haft ett kompostgaller där innan för att hunden äter upp kattbajset som finns där på lådan därinne annars.. Så skruvade vi upp den och sågade ut ett hål så han slapp hoppa över då vi inte trodde han skulle klara det. Vad tror ni det första han gör är? Jo han seglar över grinden som om han gjort det varje dag.. Kompostgallret hade vi gjort ganska lågt för att hunden hoppar inte så högt..
In till där barnet ska sova sen så får vi nog sätta en grind och ett kompostgaller över för att han inte ska hoppa in, vill INTE ha honom i vare sig spjälsäng eller sovrum. -
Jag har känt likadant inattMrsHelgesson skrev 2010-11-03 07:01:24 följande:Usch, vilken jobbig natt det har varit. Varje gång jag har vaknat har jag haft skitont i magen och ryggen. Bebisen har varit väldigt aktiv då och varje gång den har rört sig så har jag känt ett enormt tryck bak i ryggen, nere i svanken. Jag började få ont i magen igår kväll ungefär, ingen molande värk utan bara ont och ett tryck i magen och ryggen. Jag har knipit ihop och nästan pressat, jag har velat få ut något liksom. Men så tänkte jag att det kanske berodde på att jag inte hade varit på toaletten på hela dagen. Men det är väldigt svårt att veta om smärtan beror på tarmarna eller något annat. Jag har känt ett behov av att gå på toaletten men jag har inte ens varit gasig i magen. Så nu på morgonen kunde jag äntligen gå på toaletten, ordentligt :) Men det onda har inte släppt ännu. Vad kan det bero på?
Och fick också göra ifrån mig nu på morgonen, höhö. Men det onda i ryggen sitter kvar
-
Våran är också en stor kille, väger nog dryga 7 kg han också, men han ser rätt atletisk ut. Är nästan precis lika stor som vår Parson Jack RusselHaha härlig kille:).
ondar skrev 2010-11-02 22:49:18 följande:
Mina e lite för tunga för det tror jag- och bekväma.
De är inte så tjocka egentligen men väger runt 7-8 kilo o susar inte runt så mkt så de klättrar nog över istället (o välter grinden;)).

(inte lika biffig dock) och han är någon centimeter över det "optimala" i manke.
Såhär ser han ut, haha..
-
Dom har långa benlinasmama skrev 2010-11-03 12:26:36 följande:Majorima: Vad är det för speciellt med parson jack russel?! När jag köpte min hund sa tanten jag köpte henne av inget annat än att hon är en jack russel..
-

-
Har du på dem själv menar du?MFJG skrev 2010-11-03 12:24:26 följande:Jag köpte precis ett paket Newborn blöjor. Vilken känsla! =)
Höhö
Vad är det för speciellt med dem då?
-
Haha, ja det kan jag tänka mig.MFJG skrev 2010-11-03 12:39:29 följande:Ja jag testade. Men dem satt lite konstigt ;) Mohahaha!
Nej men att dem är SÅÅÅ SMÅ! Att dem snart ska sitta på en liten nyföding gump..
Jaaa, på en alldeles ny liten bebis
Jisses vad man längtar nu!
-
Fasen, jag kan bara se vissa bilder i den här tråden, så störande!!
Vad säger ni tjejer, vad kan det vara jag känner av? Har ont i ryggen, inte outhärdligt och inte heller väldigt lätt smärta. Den är ihållande och kommer inte i intervaller men lättar kanske något emellanåt. Känner inget i magen eller i livmodern och får inga sammandragningar. Är det vanlig ryggvärk? Satt i hela natten så jag inte kunde sova, fick ligga och byta ställning hela tiden. Gjorde inget utöver det vanliga igår förutom att jag sitter mycket nu förstås. -
Haha, hade varit snyggt om jag blivit liggandes och karln hade hittat mig på golvetdelifi2 skrev 2010-11-03 13:26:27 följande:låter mer som vanlig ryggvärk eller så att bebisen ligger och klämmer på nån nerv. Försök sträcka på ryggen hela tiden så att ryggkotorna räts ut och inte sjunker ihop. Om du kan lägg dig på golvet med knäna i 90 grader, men se till först att du kan komma upp isf
Ja, det är nog så att det är vanlig ryggvärk. Får tänka på att sträcka på mig.