Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

sasty skrev 2010-12-12 20:48:58 följande:
    Jag förstår att du känner dig förvirrad.. Jag är lika förvirrad jag..
    Min sambo sa inatt att han tyckte vi skulle åka in, men jag är iskall och säger nej.. lider med smärtan.
    ska till bm imorg, så vi får se.

men det är frustrerande att inte veta, ska man åka, kontakta, ska de fortsätta..  alla frågor ställs i huvudet.

håll koll på minuterna emellan, se hur länge det håller på.
    får du så ont att du skulle kunna trycka ut bebis är det ju läge att ringa..
    Jag tänker så,    har jag så ont att jag skulle lyckas trycka ut honom.. då ringer vi och åker..
    ok,ja så ont har ja ju inte,bara att de känns när de trycker på osv. Klockar nog inte dem än då de inte känns som "på riktigt" än. Får se hur de blir..men förmodligen slutar de ju snart
    Hoppas de går bra för dig
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-12 20:47:53 följande:
    Var och såg nya Harry Potter filmen med sambon och svärfar. Mysigt att tänka på nåt annat en stund. Fick köpt gips till magen med :)
    Imorgon ska jag packa bb-väskan. Några tips där?
    Ja har packar,filt,kläder,tunn och tjock mössa, tjocka strumpor, uteoverall, napp,gosedjur...till bebis! Om de va de du tänkte på?? el tänkte du till dig själv??
  • Willes Mamma 08
    Momalicious skrev 2010-12-12 20:54:58 följande:
    Hihi till oss båda! :)
    emelle skrev bra,men ja har även tagit med lypsyl o halstabletter Inne tofflor och sambons stora t-shirts att sova i. jag har även packat ner toppar att sova i o sen amningsbh till dagen.
    sen är det ju de man inte kan packa som kamera,videokamera,telefon,laddare till allt m,m!

nått ja ska köpa el om sambon sen får köpa e något mot magen...för ja kommer va sååå rädd för o bajsa sen,då kan de ju va rätt skönt att man e någorlunda lös i magen,haha o inte stenhård,ajaj!
    MalakiW skrev 2010-12-12 21:09:42 följande:
    Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!
    Åh klart vi minns dig (eller jag i varje fall) Brukar tänka på er ibland som fick MF /MA i början av tråden. Så roligt och höra från dig och jag håller alla tummar o tår nu att det kommer o gå super bra för er! Vilken julklapp i så fall Du är så välkommen hit! Lycka till nu tjejen
  • Willes Mamma 08

Ingen bebis i sikte och jag känner ingeting nu längre! Så godnatt nu ska ja sova! Lär ju bli sist kvar i denna tråden, alla som har BF efter mig får ju bebisar hejvilt!

Bättre lycka i morron, mm skulle inte tro så! BM besök i varje fall,ska bli spännande!

• Willes Mamma 08

Hej tjejer

I morse kom våran lilla Albin till världen!

Kände som sagt ingenting igår kväll,natten sov jag bra utan några känningar alls. Kl halv 6 i morse gick vattnet....Häftigt för det har ja inte varit med om innan. Det sa typ plask på golvet när ja resten mig upp från sängen,hehe! Kände även stark mensvärk.

Visste inte om ja skulle ringa förlossningen eller inte,men kl kvart i 7 fick ja första värken! Ringde förlossningen kl 10 över 7.  Och de tyckte ja skulle komma in på kontroll kl 10 på fm. Sambon åkte o lämnade Wille på dagis så länge. Sen kom han hem igen.
    Efter samtalet började värkarna o bli kraftigare o kraftigare o tätare o tätare...till slut kom de med bara 1-2 min mellan rum. Oh ja trodde ja skulle smälla av!
    Min sambo fick ringa in till förlossningen o säga att vi åker in NU!!!  Vi kom in till förlossningen kl 08:00 och de konstaterade att jag va fullt öppen. Han alltså inte få nån bedövning, förutom lite lustgas som ja skrek att ja ville ha,inte en kotte hade tanke på de. Och kl 08:18 är Albin född.
    Så de gick sjukt fort! Men trots de så gick de kanon och jag verken sprack eller fick någon bristning!

Tack för alla GRATTIS
    Jag gick alltså över BF dagen med 8 timmar hihi!

• Willes Mamma 08

Bild på sötnosen kommer lite senare

GRattis småstadsböna

• Willes Mamma 08

Glömde ju skriva att han vägde 3830gram och va 51 cm lång
    Ja de räckte gott o väl o föda ut,hihi!

• Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-13 20:18:45 följande:
    GRATTIS!
    Vilken drömförlossning!!
    SÅ vill jag precis ha det!
    Grattis till Albin. IN med foton!
    Glömde sladden till kameran hemma. Så F skulle ta me sig den i morron,då kommer de bilder
    Hoppas du får som du vill Så här i efterhand känns de bra, men först tänkte ja,SHIT! hehe!

Tack alla söta ni! Trodde verkligen ALDRIG de skulle bli min tur..hihi så de finns hopp
  • Willes Mamma 08
    Emelle skrev 2010-12-14 13:10:25 följande:

Willes mamma 08´s bebis:
    www.ltkalmar.se/lttemplates/WebbisPage____210...

Haha,vilken lussebulle tycker han ser helt konstig ut på den bilden,haha! Verkligen inte sig lik! La upp en bättre bild i bildtråden...!
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 15:14:56 följande:
    Hej alla, å grattis till alla nya små människor som sett dagens ljus här i trådenNalle

Blir bara "lite" frustrerad över att ALLA andra, verkar de som för min del iaf, får sina bebbar itid, eller till å med innan BF.... 

Själv e jag nu inne på min 5e +dag

Var hos BM idag å allt verkar vara bra med både mig å min bebbe

BT 135/80
    SF 38 ökat 1cm på en vecka,...så kurvan e fin
    Hjärtljud va 157 ...brukar i vanliga fall ligga runt 135-147

Hon kolla inte blod, eller urin eller pina mig med vågen....*ler*

Hon va lite förvånad över att jag var tillbaka, MED mage...ska dit igen den 20dec, OM inget har hänt innan dess,
    isf ska hon ringa in om en tid för TUL på östra, och en EV igångsättning....så HOPPAS jag INTE ska dit den 20e!!!!!
    Men med min "tur" så lär väl min bebbe vilja "titta ut" de 24e såklart Obestämd

Är nu inte så LITE trött på de här med att vara gravid, med foglossning, ryggont, ömma leder i händerna, massa massa xtra vikt, inte kunna äta pga att hon trycker ihop magsäcken så man inte får platts med mat, å nu så har man åkt på en förkylning oxå, som toppen på isberget.......
    Gud ja förstår dig! Ja tyckte med de va skit drygt o då gick ja bara över BF med 8 timmar.
    Har du eller du ska inte göra en hinnsvepning då?? Om du e mogen kan de ju göra susen Du kan ju be din BM göra en innan den 20 dec?!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)