Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-12-12 08:46:55 följande:
    Bråk fram till 6 i morse. " han var inte alls så full".
    Kan inte riktigt sova, har ont i hela kroppen, men värkarna är borta. Har även blivit anklagad för otrohet och fått höra att sambon inte bryr sig om varken mig eller bebis o kommer inte göra förrän han gjort ett faderskapstest. Vilken underbar natt.
    Idag har lilltjejen dansuppvisning också, jag har sovit ca 2 timmar. Wiie
    Ah men usch, gud va jobbigt! Lider så med dig, e ju inte riktigt sånt man behöver höra när man är höggravid!
    Han kanske säger sen att han sa så pga av att han va onykter men de e ju fortfarande inte acceptabelt att säga en sådan sak som sårar så mycket!
    Du behöver verkligen komma bort lite gumman,bli ompysslad o uppskattad för den fina tjej du är o fokusera på bebis o nova!
    kommer gå bra på dansuppvisningen,man klarar mer än va man tror utan sömn! kramar!Hjärta
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Cissi7006 skrev 2010-12-12 08:55:01 följande:
    Willes mamma - har du pratat med din BM om fin oro för att föda ett stort barn? Du har ju fått ett barn tidigare och då är det ju lättare .

Mitt första vägde 3,3 och det var bra mkt jobbigare än syskonen som sedan vägt 4 och 4,2 kg.
    Har sagt de till henne,hade även den rädslan när ja skulle föda William, Fick göra TUL pga av de,de uppskattade vikten i v 32 till 3000-3500g fullgången. MEN så kom en klump på 3645g ut.
    Denna gången är jag ännu mer rädd,de enda ja tänker på,mår verkligen dåligt över de (hur knas de än kan låta).
    Hoppas att de ska vara lättare...men ja kan inte släppa tanken o allt kring förlossningen känns bara just nu så negativt, innan kände ja att de va ok o kände mig lugnare,men nu e de kaos i huvudet!

Ska till läkaren på onsdag för o prata om en ev igångsättning,hoppas de tar min oro på allvar då. Men hur länge dröjer de innan man kan få bli igångsatt?? Ja vill ju nångång nästa vecka...gärna samma dag eller torsdag,tror du att man får så snabbt om de godkänner de?
    ludicrous skrev 2010-12-12 08:56:38 följande:
    Tack gumman. :)

Den drucknes ord är den nyktres tankar. Nu vet jag ju iaf varför han inte vill ens prata namn..
    Han e arg för att jag anklaga honom för o va full, men det är heeelt OK att han anklagar mig för otrohet?

Utan sömn klarar man sig nog, men jag orkar fan inte flytta nu... Får väl bli hem till mamma som vanligt sen :(
    Ja de e verkligen inget önskeläge du e i gumman! Att han anklagar dig för otrohet tyder ju på hans egna osäkerhet. Fjantigt av honom! Men det är väl för att han vet att sånt såra dig så då kanske han säger så för den sakens skull.

Men kan du inte flytta hem till mamma några dagar då? Ni kanske behöver lite distans? Han behöver fatta att det inte kan fortsätta så att han inte ska ta sitt "ansvar"
  • Willes Mamma 08
    Cissi7006 skrev 2010-12-12 09:27:46 följande:
    Willes mamma - TUL är ju ingen exakt vetenskap heller tyvärr, min son som föddes för ett år sen uppskattades till 3,6 kg fullgången och vägde 4,2. TULet gjordes i v 32.

Den här gången ska vi göra ett extra TUL då en läkare tycker att bebisen ser liten ut efter hastig koll på UL i v 36. Det ska vi göra imorgon. Vid TUL i v 32 var hon normalstor.

Olika landsting har olika rutiner för igångsättning så du får höra imorgon med BM.

Jag blev igångsatt förra året pga min HF i 40+0 och det var ingen höjdare. Många timmar av smärtsamma pinvärkar som inte gjorde ngn nytta innan det kom igång.

Så det vill jag slippa denna gång!

Din BM kanske kan göra en hinnsvepning på dig imorgon ?
    Läst lite om igångsättning och de verkar vara många som  inte tyckt det va bra, då de gått så fort o man får ont från typ 0 till 100 jätte fort. Låter ju skrämmande de med, visst jag ser ju hellre att de startar av sig självt. Men rädslan att få större bebis än Wille gör att ja vill ändå ha igångsättning om de finns möjlighet!

Får be BM göra de Min slempropp gick ju i fredags så då borde ja ju vara lite öppen. Den har släppt sen dess i flera omgångar. och jag har molvärk till o från,men mycket mer tycks inte o hända
  • Willes Mamma 08

MFJG: åh grattis till eran kille

Verkar va många här i tråden som får bebis runt 4 kilo!?

• Willes Mamma 08

Wildahallon: GRATTIS

Anna: Men gud,vilken tur du åkte in i går då! Det va alltså bebis på G hihi precis som vi trodde Gulligt namn!

Moma: skönt de finns fler som känner som jag! E skit stressad nu o mår skit av att ja kommer o gå över tiden, för då som sagt fettar ju bebis på sig massor!
    Min son vägde 3645g när han föddes på BF dagen. Tyckte de va asa stort. Speciellt då ja fick göra TUL i v 32 och då uppskattade de att vikten skulle vara 3000-3300g. så fick ja en smärre chock när han kom ut!

Vet inte om det är ärftligt hur stora barn man får?? El om de har något med hur man själv va som bebis? Ja vägde 3150g när ja föddes. och min sambo över 4 kilo,haha!
    Ja kommer o fråga de på förlossningen om de känner att bebisen är stor...då kommer ja skrika SNITT ge mig SNITT här o nu...vägrar föda!

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-12-12 12:12:35 följande:
    God "morgon" tjejer!
    Jag fuskade i natt och tog lite Otrivin Comp som man endast ska ta efter läkares rekommendationer.  Jag hade inget annat hemma och har prövat alla husmorsknep. Var så himla trött men kunde inte ligga ner så när jag började gråta av trötthet gav jag upp. Ett sprut i varje näsborre och sedan har jag kunnat sova liggandes hela natten utan att snyta mig!

Molvärk hade jag när jag somnade, har inte känt av den i natt. Haft lite förvärkar vet jag när jag vaknat och gått upp och kissat, men inget jag inte kunde sova förbi. Nu känns det ganska lugn, händer inte så mycket.

Jobbigt är att förkylningen letat sig ner i bröstet och lugnorna nu. Hemsk smärtsam slemhosta. Surast är att jag har en riktigt stark hostmedicin i kylen som fungerar hur bra som helst, men den vågar jag inte ta som gravid. Jag har hur mycket mediciner som helst hemma, men det mesta är sånt jag inte får använda nu.
    Ludi:
    Jag känner med dig. Och jag känner igen grejen med dumma grejer som sägs av fulla män. Jag har slutat diskutera med min sabmo när han är full. Han tappar alla hjärnceller när han dricker och kan få så konstiga idéer. Han bröjar aldrig bråka med andra utan brukar bara vara glad och trevlig, men när det gäller mig kan det bubbla upp allt möjligt konstigt när han har alkohol i kroppen. Han brukar nästan alltid ångra sig dagen efteråt och be om ursäkt för allt han sade, erkänna att han var dum. Så när han har druckit så lyssnar jag inte på honom och så bestämmer jag mig för att diksussionerna får vänta tills han nyktrat till.

Nu låter det som att han alltid är full och dum, så är det verkligen inte. Men de gånger han har sårat mig som värst har varit gånger då han druckit innan...

Bra, det är bara att slava med honom i dag! Hoppas att han känner sig dum när han nyktrat och tänker klarare. 

MFJG:
    Grattis till bebis! 

Ninnie:
    Vilken sötnos!

Willes mamma:
    Jag är också räd för stor bebis. Allt pekar på 3500 men jag kan inte låta bli att oroa mig. Ingen av mina syskon har vägt över 3500 tror jag. Och jag var jätteliten. MEN jag har ju ätit en massa socker under graviditeten. Eftersom att jag inte gått upp så farligt i vikt själv så har jag inte tänkt mig för. Men är livrädd att jag gjort bebisen till en megabebis.
    Det är väl ännu en anledning till att jag inte vill vänta mer nu. 

AnnaCL:
    Grattis! 

Hua ja... ja har inte ätit så mycket godis,men än på helgen, men i veckorna har de blivit bullar o skit....så ja kommer nog få en redig sockertjockis till bebis! Det är väl därför den inte vill komma ut för den gillar o käka socker där inne,haha! MÅSTE tänka att ja inte ska äta socker nu när ja kommer o gå över tiden...för då e ju risken att bebis blir MEGA stor!
  • Willes Mamma 08
    sasty skrev 2010-12-12 19:52:52 följande:
    Nu trycker det på.. jag hoppas lilla livet kommer snart!

har haft förvärkar sedan igår 03:30   och ännu pågår dessa hugg i rygg och buk..
    Mindre än 3 min mellanrum och upp till 20 min mellanrum..
    öm i hela buken så fort jag rör mig..

men lär ju inte hända nått på ett tag..

ska slänga mig i badet efter Gossip Girl !
    Blir din mage hård när du får "huggen"??
  • Willes Mamma 08
    AnnaCL skrev 2010-12-12 18:27:48 följande:
    Tack för grattis och stort grattis till andra bebisarna!

Vi hade det lite turbulent i natt. Hade värkar från klockan 18.00 och vid tre-tiden åkte vi in till förlossningen. Hade då regelbundna värkar som räckte mer än en minut och cirka 3 minuter mellan. Till min förvåning och först även stora panik kunde de förutom att konstatera att jag var öppen några cm även konstatera att Lilla Elsa låg i säte och troligen gjort det hela tiden. Detta är inget som BM noterat tidigare och det är inget kul att inse detta fyra på natten när förlossningen var igång. Jag fick Bricanyl för att minska värkarna så att vi skulle hinna diskutera vaginal förlossning eller snitt. Efter överväganden fram och tillbaka blev det ett snitt. Kändes alldeles för otryggt att föda i säte utan planering innan. Jag vågade helt enkelt inte plus att jag redan var rätt slut efter natten. Cirka 30 minuter efter beslutet kom vi till operation. JAg fick en spinal som tog perfekt och jag kunde vara med hela tiden och kände mig pigg ganska snabbt efteråt. Hon har benen i lite lustig vinkel ibland men det ska tydligen försvinna på några dagar. Eventuellt är även höfterna lite instabila, men annars mår vi jättebra och ligger bara och myser i ett enkelrum på BB och njuter av att få vara föräldrar till fina henne. 
    Ja de va en himlans tur du åkte in i går då jue
    TRist att hon låg i säte,men skönt de gick så bra de gick. Hade med valt snitt om jag varit i din sits där!
    Vad är det som hänt med tösens höfter??
    Grattis igen o ska bli spännande o se bilder sen
  • Willes Mamma 08
    sasty skrev 2010-12-12 20:32:08 följande:
    yes, den blir som en stor sten och knappt släpper.
    har du likadant`?
    ja ja vet inte vad ja ska tro o egentligen tror ja inte så mycket heller,blir bara besviken då. Vet knappt längre vad det är för skillnad på förvärkar/SD och värkar...ok värkar vet ja gör sjukt ont.
    Men kan man ha förvärkar först som sedan blir till värkar om det är dax?

Magen har blivit hård nu ikväll o sen trycker de på neråt, vet inte om de går ut i rygg el inte då ja sen innan har ont i ryggen lite efter promenaden idag.

har haft så här nångång innan o då va de falsk alarm.....så de känns ju som de nu med
  • Willes Mamma 08
    MammaVeronica skrev 2010-12-12 20:16:39 följande:
    Vattnet gick 03.15 i torsdags (9 december) och inte förrän 20 timmar senare var vår älskade lilla son ute :)
    Grattis till sonen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)