• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 12:09:40 följande:
    Det har jag faktiskt på förstaplats :)
    Storebror heter Sammy
    Sammy, vad fint!! Jag gillar Sam, men som vanligt inte sambon.... Till Sammy tycker jag dock att  Emilio passar bättre, lättare att säga tillsammans. Emilio är ju också fint. Jamie är fint men låter för likt och Shaun gillar jag inte, tänker på fåret ShaunFlört
    Andra förslag:
    Charlie
    Milton
    Jordan
  • Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-09 10:03:35 följande:
    ondar:
    Fy vilken drön urk sånt vill man inte vara med om
    Hoppas du får trevligare drömmar gumman.

Smurfen:
    Glöm inte bort julklapparna oxå

Jaya:
    Hehe det e mkt man ska tänka på innan dom små kommer sen är vi mammor kontrollfrike oxå
    Haha klart man är, jag börjar precis förlika mig med att det verkligen är ett litet barn i min mage! Igår kände jag de första "buffarna". Känns såååå underbart!
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·&#
  • Jaya
    Emmaslemma02 skrev 2010-07-09 11:15:27 följande:

Hihi.. jag var på ultraljud idag och allting såg jättebra ut :)
    Sambon har hoppats på en tjej hela tiden nu så vi ville ju kolla upp könet och det fick vi se hur tydligt som helst för h*n spretade på benen jättemycket :p fniss och då fnissade doktorn också å frågade oss om vi kunde se vad det var.. och då såg jag direkt att det var en pojke till :D Ja det stämmer sa doktorn.
    Sambon sa: fan också jag som ville ha en tjej...då får vi en buse till då :p Vår andra son är nämligen väldans busig *klättrar på hyllor m.m *

Men en pojke blir det iallafall hihi. så nu kan vi ta å stryka alla 15 tjejnamn. Nu har vi bara 3namn kvar på listan :p

Vilket tycker ni är finast?

1.  Jamie/ Jamy
    2. Emilio
    3. Milio
    4. Shaun/ shawn

Eller om ni har andra förslag? Helst något lite annorlunda, inget så vanligt som andreas/peter/lucas osv.

GRATTIS!
    Jag tycker om Jamie! Det låter så " mysigt på något sätt
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·&#
  • Momalicious

Guuuud vad alla känner buffar, jag är AVUNDSJUK! Jag känner inte ens lite sprattel eller nåt annat livstecken från insidan.

• ondar
    Momalicious skrev 2010-07-09 13:57:47 följande:
    Guuuud vad alla känner buffar, jag är AVUNDSJUK! Jag känner inte ens lite sprattel eller nåt annat livstecken från insidan.
    Det kommer snart:D!! Vilken vecka är du i nu igen?
    Jag började känna smått och rätt otydligt i 15-16 nånstans. Nu i 18+2 känner jag för första gången svagt svagt även på utsidan efter måna om o men:). Men jag känner ju inte ofta utan bara nån enstaka gång om dagen när jag tar det lungt.
    Snart är det din tur medSkrattande
  • skogsbollen

Jättesvårt med namn. Jag har fått för mig att vi väntar en flicka och då vill man gärna ha ett namn som passar ihop med Alvin. Alva blir för fånigt. Bör ändå vara nåt som låter snällt och utan bokstaven 'r' eftersom folk här där jag bor inte kan säga den bokstaven :)
    Leia, gillar jag.... och Olivia...

Killnamn som jag gillar är Sigge och Abbe, alltså inte Sigvard eller Albert, utan kort och gott Sigge och Abbe. Dock skulle det låta lite för kaxigt ihop med snälla 'Alvin', så vi får nog välja nåt frommare om det blir en grabb.

Milton döpte en av mina "septemer-08"-tråds-mammor sin pojke till. Jättefint, tycker jag.... fast jag associerar till Milton Security (Män som hatar kvinnor, ni vet) :)

• SaraKlippan

Jag tycker Amadeus är fint :) men det tycker inte alls min sambo! :( apropå att vilja ha namn som liknar varandra på syskon är inte alltid så bra! Min mor ångrar att hon döpte mig till Sara o Min syster till Suzanne! Hon säger alltid fel till oss! Hahaha

• Momalicious
    ondar skrev 2010-07-09 14:11:43 följande:
    Det kommer snart:D!! Vilken vecka är du i nu igen?
    Jag började känna smått och rätt otydligt i 15-16 nånstans. Nu i 18+2 känner jag för första gången svagt svagt även på utsidan efter måna om o men:). Men jag känner ju inte ofta utan bara nån enstaka gång om dagen när jag tar det lungt.
    Snart är det din tur medSkrattande
    Jag går in i vecka 16 imorgon. Gissar att jag inte kommer få känna än på ett tag :( Men det är klart att det kommer, jag vill bara känna NU!
  • SaraKlippan

Jag är i vecka 19 och går in i vecka 20 på söndag! Har fortfarande inte kännt ett smack! :( men hoppas på att de ska sprattla till nu vilken dag som helst! Ligger på kvällarna o verkligen känner efter! Avundsjuk på alla er andra med era fina runda magar! På mig syns det inte så mycket än! :( ser mer snåret ut! :(

• Trollungarnasmamma

Heeej alla!!

Jag har läst det senaste så jag har hängt med, men har jobbat mycket denna veckan!!  Men nu har jag nog semester i 2 veckor Åker till Öland på måndag!!

Ja vad har ni skrivit om, saker ni måste köpa osv, vi har det mesta oxå...
    Men vi kunde inte låta bli att köpa ny säng på IKEAS REA juh Lite kläder köper vi, babysitter & gym....ja lite små krafs så...det gör vi lite efter som.
    Visst går tiden fort Förvånad

Ang namnen är Jamie fint & Milton & Milio med.
    Men när det gäller engelska ele amerikanska namn är jag rädd att de ska uttalas fel. Jag tycker Abby är fint men det kommer juh säkert uttalas konstigt...

Ska bli spännande här hemma när vi ska börja prata om namn

Ikväll ska jag skämma bort min man lite, med god mat, efterrätt & film....vi är själva.vi orkar nog inte göra nått annat idag....

Denna grav har jag nog fått alla krämpor man kan ha   känns konstigt när man jämför med de andra två när jag mått toppen....
    Sväller som tusan av kortisonet jag äter...men håller juh på & trappa ner så hoppas lite försvinner sen....någon som vet om det går tillbaka?

ja så e det me att...

Snart kommer sambon, ska slappa lite i soffan innan

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)