Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-01-04 17:49:16 följande:
    Idag var vi första gången på BVC
    Ellie är nu 2,5 veckor gammal och åter tillbaka på sin födslovikt idag, 4360Hjärta 

Har vart liiiite nojjig över vikten eftersom hon tappa så mycke ibörjan, men efter att vi gick över helt till ersättning istället så har det vänt, sååå skönt får jag säga=)

Innan förlossningen hade jag en liiiten förhoppning om att kunna helamma denna gången,
    men efter 3 dygn av försök, vilket resulterade i 2 såriga/blödande bröst, så gav jag gråtandes upp....
    min underbara sambo satte stop, för VÅR skull,
    han tyckte inte att jag skulle plåga mig mer, så han åkte och köpte NAN1 och flaskor helt enkelt...ÄLSKAR honom!!

Är det någon mer här som fortfarande lider av foglossning efter förlossningen??
    Mina framfogar gör helt störigt ont nämligen, och skulle vilja veta hur länge till jag kanske får dras med detta....å finns det någon som vet om man kan GÖRA något för att lindra kanske?

För mig att min BM sa att foglossningen kunde vara upp till 3 mån efter att man fött! Och vissa kan få dras med lite hela livet  Hoppas de inte blir så i ditt fall utan att de försvinner fort!
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:04:12 följande:
    Samma här, skulle gissa på typ 10 blöjor per dag.

En fråga om Försäkringskassan. Jag har sökt FP från 20 december då hon var beräknad. <på mina sidor står det dock fortfarande pågående ärende i fallet och inget beslut. Kommer beslutet att registreras först när man får första utbetalningen? Vet ni nåt om det? Har tidigare ringt och då har de sagt att allt är ok men det händer liksom inget på min sida. Och det är så lång telefonkö att jag inte ens hamnar i kö. Underbara FK...
    Så har de stått på min med,men de förvann då jag fick min utb...så allt e säkert helt i sin ordning De brukar inte vara kända med o uppdatera sina sidor,hehe!
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-04 19:41:12 följande:
    3 Månader kan jag ta...men inte så mycke mer....har ju redan vart mer eller mindre säng/soff bunden sedan i mitten av augusti har ju sett fram emot att äntligen kunna börja röra mig mer, UTAN att få ont av det, jaja....*ler* spelar ingen roll, får hel enkelt ta å snusa å gosa med sessan istGlad

Tack för infon
    Hua ja...hoppas du blir fri i från de snart, måste ju va skit jobbigt och ha de efter man fött
    Emelle skrev 2011-01-04 18:42:34 följande:

Var ju på bvc idag. Upp 190g på dessa 11 dagar sen vi åkte hem från BB.
    Fick rådet att köpa Bifidus ersättning frän apoteket och ge en ggn om dagen. Har någon av er testat det??

Sen är jag irriterad på min sambo för första ggn på evigheter. Skitsak egentligen, men grrr vad jag hatar att vara sur.  Hopppas det går över snart.

Ja man kan inte vara på topp jämn i relationer Här tjivades de lite igår när Albin skrek o vi inte visste va de va med honom stackarn! Men de e nog vanligt
    AnnaCL skrev 2011-01-04 18:48:18 följande:
    Tack! JAg blir lite galen ibland på FK. Som så många andra.
    Känner igen de där med galen hihi
  • Willes Mamma 08

oj, MÅSTE ringa o boka tid för efterkontroll,helt glömt bort! E ca sex veckor efter va man ska gå?
    Lillen e än så länge bara 3 veckor!

Sen undrar jag om nån vet när man fick bada igen??? Har lite,lite bruna flytningar nu kvar bara efter avlaget,så behöver knappt något trosskydd längre som jag nu haft ett tag.

E inte så jätte pigg, känns som ja har feber,med frossa och ont i kroppen o ont i halsen, först hade jag sjukt ont i tuttarna,så trodde de va mjökstockning,men nu har de släppt,men frossan e fortf kvar
    va dålig i morse,bättre på dagen o mår nu skit igen! Vill verkligen inte bli jätte sjuk nu!

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-04 19:41:12 följande:
    3 Månader kan jag ta...men inte så mycke mer....har ju redan vart mer eller mindre säng/soff bunden sedan i mitten av augusti har ju sett fram emot att äntligen kunna börja röra mig mer, UTAN att få ont av det, jaja....*ler* spelar ingen roll, får hel enkelt ta å snusa å gosa med sessan istGlad

Tack för infon
    Glömde skriv att har du inte blivit av med de tills efterkontrollen så kan du ju ta upp de med din BM!
  • Willes Mamma 08

Trode jag skulle dö i går med 39 graders feber o frossa o ont i halsen o en bebis på det! Ingen bra kombo! Tack gode gud att jag hade sambon hemma! Orkade inte ens ta mig upp utan låg hela dagen nerbäddad!

Idag är det dock lite bättre men kan knappt prata så tjock i halsen!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 13:31:45 följande:
    Fy 17 vad kom den ifrån ?
    Krya på dig vännen ..
    ja de kan man undra,har knappt varit ute bland folk sen Albin kom till världen och William har inte varit på dagis! E så tacksam för att det är lite bättre i dag!
  • Willes Mamma 08

Läser igenom tråden,de jag orkar just nu o ser ni pratar sömn. Albin sover för det mesta, antingen i vagnen,famnen eller babysittern. Vill gärna ha honom nära så jag ser honom när han sover. Han brukar sova en stund på Fm och 3-4 timmar på eftermiddagen o sen en stund på kvällen!
    Han hade en skrik/gny period i 3 dagar för inte så länge sen,men det e nu som bortblåst....Så skönt! Han e nu sitt vanliga jag, glad nöjd bebis!

Skriker till när han har bajs i blöjan eller vill äta.

På nätterna sover han alltid mellan ammningarna,sååå skönt! Han sover jämte mig då han inte vill ligga i vaggan än. Sen tycker jag det är himla skönt o bara kunna"slänga" fram tutten o liggamma o sen somna om direkt efter han ätit klart

När Albin ska sova så sover han nedanför våra kuddar, sen har han pyjamas på sig och strumopr( då han alltid e så himla kall som sina fötter) och sen har han mitt täcke. Men funderar på om han kanske skulle ha sitt egna täcke?? E rädd att han ska vara för varm, eller behöva frysa!

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 13:45:42 följande:
    Haha jag lindar in Elias till en larv alltid när han ska sova
    Sen har han täcke över
    Något du borde testa ..
    hur menar du som en larv
  • Willes Mamma 08
    ÄlskarNova skrev 2011-01-06 14:06:37 följande:
    linasmamma: Jag har samma problem hemma med maten osv..kastar i mig lunchen då han oftast sitter/ligger och skriker bredvid. (om jag nu äter ngn lunch-oftast bara lite youghurt/macka) På kvällen kan vi äta i omgångar som tur är då sambon är hemma. Men huj vad jobbigt det är med maten..  

Willesmamma: de ska ju egentligen ha eget täcke+egen kudde då när man samsover för att de inte ska bli för varma på natten. (sa min BVC-sköterska iaf) 
    får ta in hans täcke o lägga i våran säng
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:07:23 följande:
    Haha jag tar en Filt lägger den på sägen (Vår säng) eller soffan iaf INNAN han ska sova så han är lindad hihi jag lägger honom på filten och när han ligger på sin filt så tar jag första biten över magen och andra biten från andra sidan över honom så han är så en paket (larv) och lägger honom i sin säng och täcke över honom
    Som en larv pumpa hahaha han sover så gott det var ett Tips jag fick från BB då man gör detta på BB då dom sover bättre
    aha ok nje ja skulle va så rädd att han inte kunde röra sig då som han ville!
    delifi2 skrev 2011-01-06 17:13:15 följande:
    Var på bvc och vägde och mätte
    Lilla O väger nu
    4,5 kilo
    och är 55,5 cm lång
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 14:12:42 följande:
    Tips innan bebisarna vill ha mat ska man passa på att äta medans dem sover i lugn o ro själv
    Jag har aldrig behövat oroa mig att kasta i mig mat då dem inte sover utan jag lägger honom ner när han fått i sig mat sen lägger jag honom på golvet eller soffan eller babysittern med en filt under babysittern och honom så han inte e fast i babysittern och sen går jag bara iväg och äter det jag vill ha och sätter honom om sambon inte är hemma sätter jag honom framför Tv
    Så jag har fått lugna snälla barn kan till o med gå o ducka och göra mig iordning städa damsuga när han ligger och sover var han nu sover någonstans

Så fort en bebis skriver ska man inte springa till bebisen direkt utan ge några få minuter innan ni går fram
    Nästan som min skruttis då Han vägde 4,4 kg och va 55 lång i måndags...han växer verkligen så de knakar!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-07 08:22:48 följande:
    Ååh. Skitdag. Sambon spelade tv-spel fram till 4 imorse. Hur f-n tänker man då? Det gör mig irriterad...
    Min karl e en natt uggla,han sitter uppe typ till 2 varje kväll...fattar inte de där! MEN.....han går faktiskt ALLTID upp när William vaknar kl 8 o tar honom utan protest och oftast tar han även Albin så jag får sova på morgonen! Serverar mig frukost varje dag, ja jag vet knappt ordet av hur bra jag har de just nu....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)