Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Moma- ring till bm eller förlossningen o hör vad dom trot. Skulle det vara värkar kan du komma in o få smärtlindring o sova

• ludicrous

Moma- hoppas du slipper kräkas under själva förlossningen iaf!!

Har varit hos bm nu och känner mig kanontjock! Resultat ( v. 38+2)

Blodtryck : 120/70
    Sf-mått: 34 cm (!!)
    Bebishjärta: 134 slag/min
    Hb: 125 ( bästa under hela graviditeten !)
    Blodsocker: 4.5
    Vikt : +13.5 kg..

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-21 13:20:33 följande:
    har du socker och salt hemma? blanda med vatten och njut..
    Du är allt trådens egna lilla husmor ;) hehe

Det smakar ju piss, men det hjälper faktiskt!
  • ludicrous

Nä nu blir jag lite arg, har ju bestämt mig för att gå över tiden, göra hinnsvepning den 3/1 o föda den veckan, så varför ska jag sitta med regelbundna förvärkar? Vill jag ju inte :(

• ludicrous

Ha! Jag visste att det skulle funka! Om jag säger nått högt ( eller skriver det här) så försvinner det ;)

• ludicrous

Stefani- hoppas det inte avtar nu! Använd dig av värktimer.se så får du intervallerna :)

Jag är så jävla trött på vårat hus nu!!! Säljer det idag, helst igår!!! Det är -15 ute, här inne är det ca 12 grader. DET ÄR KALLT!!!!!!!! Då har vi ändå luftvärmepump, brasa och element!!!!!

• ludicrous
    Karttikeya skrev 2010-12-22 12:05:52 följande:
    Ja vilken tur att du inte hann föda barn mitt i allt ändå. Är väl nog krafttömmande i sig menar jag.

Du kan smitta i upp till två veckor, haha! Lurigt virus.. Men det allmäna rådet är 48 timmar efter senaste symptomet. Och det gäller inte bara kräkningar utan även om du fortfarande har diarréer då. Men jag antar att du inte är hemma hos folk och bajsar så mycket.

Ja drick nu mycket vatten, det behöver vi gravida kvinnor ändå. Jag är så sjukt dålig på att dricka tillräckligt, ibland får jag hälla i mig för att jag "kommer på" att jag är törstig, hah.

Jag tror att tentan gick bra, den var ganska lätt. Nu är jag "MAMMALEDIG"!! Jag o magen! Nu tänker jag bara äta, sova och spela dator, mwohahaha. Cool
    TJOHO Gött att vara färdigtentad!!! Grattis eller vad man säger :)
  • ludicrous
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-22 17:05:04 följande:
    Håller med! Våra bebisar är så fina o underbaraHjärta

Såg att stefanie va inne o föder barn spännande! Nån mer det är på G för??

Emelle: såg dig på stan idag när vi körde förbi storgatan upp Hoppas bebis kommer snart!  Och att du får en lika snabb o bra förlossning som ja....inga känningar alls o så vips går vattnet o ca 4 timmar senare är Albin född Ja tänk om de blir på julafton, lite,lite mys ändå!
    Jag hoppas jag får en nästan lika snabb förlossning själv. Nästan, om det är en vardag. Fast är det helg/natt så får det gå hur fort det vill, bara J e hemma ;D haha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)