• Jaya

December Bebis 2010 :)

momalicious: klart det är ok att få panik! vi hyr ett ganska gammalt o litet hus och jag har ingen aning om hur vi ska få plats med allt. plus hur jag o sambon ska hinna med allt. jag skyller stress o panik på hormonerna.. men i slutändan så löser sig allt. situationen blir inte bättre av att vj stressar. Allt kommer gå superbra för er! det är jag säker på!

????? ??????¯? ?????December 2010?
  • Jaya

jag äter med som en häst haha! äter framförallt oftare än innan. men det är väl naturligt nu när bebis samlar på sig fett :)

• Jaya

jag tänkte med i de banorna innan rul. men OM ngt skulle vara fel så har du ändå gjort allt du kan (sluta dricka alkohol, röka etc) det är ingen garanti för ett friskt barn. MEN majoriteten av alla barn som föds, föds friska! tänk på det istället. jag tror jag läst i en bok att endast 1-2% av alla barn som föds i sverige har ett livshotande/allvarlig sjukdom/ handikapp. ta det lugnt, njut av att få se er lilla bebis! Det kommer gå bra! :)

• Jaya
    linasmama skrev 2010-08-06 11:23:43 följande:
    Momalicious: Hoppas att allt såg bra ut

Igår kväll när vi hade lagt oss kände min sambo för första gången att bebisen sparkade och sprattlade. Han börjar tycka att det känns lite mer verkligt nu efter UL och att kan känna och se hur bebis rör sig i magen. Hjärta
    Samma för min sambo efter RUL så har han blivit mer känslosam och tänker mer på vår blivande familj. Han har kunnat känna bebis ett par ggr nu och det blir starkare för var gång! Sååå mysigt!
    ·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
  • Jaya
    JS80 skrev 2010-08-06 17:29:28 följande:
    Jag håller med om känslan med mammajeans! Jag sa samma sak, jag ska alltid använda gravidbyxor i framtiden Drömmer
    Här är en till som instämmer ! Mer Mamajeans åt folket!
  • Jaya
    delifi2 skrev 2010-08-07 14:46:01 följande:
    ett tips, när man får fp så får man betala lägre skatt och drf brukar man få restskatt så se till att de drar mer skatt.
    På mig drar de 23% och jag har sagt till att de ska dra 28% ist
    Bra tips! Tack!Glad
  • Jaya

v21+0 idag! blir en spontantur till ikea imon! SAMBON är sugen på at shoppa mer bebissaker haha. måste bara säga tjejer att jag håller med er om allt! jag känner mig tjock, fet och vill knappt visa mig naken för min sambo, trots att han ärvärldens underbaraste. bröstvårtorna är enorma och väldigt mörka och brösten är minst 2 storlekar större. fingrarna svullnar inte men däremot fötterna är supersvullna och ömma på kvällen. sen har vi den uuunderbara halsbrännan... en manlig arbetskamrat frågade om "symptomen" och jag berättade ovanstående. stackaren blev chockad och sa "allt de? redan?! och så ska du föda med... det är synd om er kvinnor" :)

• Jaya
    Jessika82 skrev 2010-08-09 19:53:03 följande:
    Var till bm idag och hon hörde extra ljud på hjärtat så jag fick åka till östra sjukhuset (göteborg) och kolla upp det....
    Hur gick det?
  • Jaya
    Jessika82 skrev 2010-08-09 20:03:26 följande:
    Fick göra ultrljud, vaginaltultraljud och en vanlig gynundersökning innan allt var klart som visade att det inte var något fel som han kunde se.
    Ok, men det var ju bra att de är nogranna! Det är säkert inget fel då hade de ju sett det 
  • Jaya
    Mammatilldig skrev 2010-08-09 20:06:59 följande:

Nu måste jag berätta säger bara att min garv järna haha den är helt kass på att glömma saker och ting hihi

Men nu så vi var och kollade på ett hus igår villa och det är en 5 rummare alltså 5 rum 3 rum till barnen 1 rum till oss kök vardagsrum toa tvättstuga och 2 utomhus platser fram och bak
    Gissa om vi tackade ja till detta hahaha såklart så 1 oktober som ''höggravid'' flyttar vi

Vi bor nu på en radhus med 4 rum
    2 rum till barnen 1 rum till oss vardagsrum kök tvätstuga

MEN här vi bor nu är hyran på 5000kr med då änlagt el och vatten
    På NYA huset är det 5100kr med gasvärmare BILLIGARE och vatten

Kanon ju! Det är jobbigt att flytta, men samtidigt kul med nytt som passar er bättre!
    Grattis till huset!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)