• Jaya

December Bebis 2010 :)

malinsmurfan skrev 2010-09-23 16:58:16 följande:
    Hej allihop! jag är ny i detta,32år, gift och  väntar 3e barnet 20 dec. Har en 10åring och en 7åring.

Hur mår ni i eran grav? Denna gång har jag fragminsprutor mot blodpropp, nån mer? Jag provade ut stödstrumpor hos sjukgymn. igår, de ena benet var flera cm större pga svullnad, inte klokt.
    jag fick även mitt fogbälte, så skööööööönt!! Har sluppit foglossning tidigare, så jag inser nu vilken tur jag hade med de andra grav. Ska till läkare på måndag för att diskutera sjukskrivn, jag har fysiskt tungt arbete, och det gåt bara inte längre.....tyvärr.
    huvudsaken är att bebben mår bra!
    Ha det gott allihop!

Hej hej! Välkommen!

Jag mår faktiskt väldigt bra, ligger bra till i HB och blodtryck.  Men har börjat samla på mig vatten i benen så nu är det stödstrumpor som gäller. ´Detta är mitt första barn och jag har inte kännt av foglossning, men vad jag har förstått så är det mycket jobbigt!

Hoppas du blir sjukskriven för det, det är ju meningen man ska njuta av sin graviditet.

·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
  • Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 17:26:45 följande:

Nu e jag så less jag vill bara stänga in mig i ett rum och bara gråta och bara slå sönder en kudde !!!
    Blir så piss irriterad på sambon och hans så älskade gulliga mamma (monster) OOOOOH jag bli bara så less så less !!!
    Han åker iväg för att hans mamma ringer för dom skulle hämta en EL motorcykel till Didos och en Barbie hus till Ebba vi hade tänkt att dom skulle hit direkt.
    NEJ DÅ sambon kommer hem och ber mig och barnen sätta på oss läder för barne skulle till henne för att titta på sakerna och åka och leka..
    Och SEN skulle sambon lämna barnen hem och sen åka till sin mamma igen och sen hämta sakerna hit till oss ..
    Snacka om att slösa ner bensin vi som tar varje peng till bröd typ !!!!!
    Han hans mamma bestämmer hon bestämmer om mina barn och allt.
    Nu e jag trött på detta (Hoppas jämnfotta snart och skriker)
    Sambon kommer hem och är PISS OFF på mig för att jag sa NEJ jag stannar hemma jag orkar inte ta mig dit och komma hem och lukta rök överallt.

När barnen e här ja då bestämmer hon om barnen här.
    När barnen är hos henne på besök med oss ja då säger hon till mig att jag har ingen rätt att säga något till dotter exempelt då hon är en jävul till mig.
    NEJ då säger hon (du har inte rätt att bestämma i mitt hus)
    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHSkrikandes
    Igår så sa jag till henne att jag ska minsan börja röka igen och dricka i nyår såklart fira in NYÅR !
    Då säger hon ''ska du inte amma'' ???
    Nej säger ajg jag tänker inte amma då jag vet att det inte kommer att gå har inte fungerat med någon av mina 2 barn då jag aldrig fått bröstmjölk.
    Då säger hon ''tycker synd om barnet''
    Gaaaaaah jag e trött på henne och honom jag vill bara skrika av förbannelse !!!

dessa svärmödrar! De kommer i paketet när man blir ett par.... Tyvärr. Men hon kan väl itne bestämma över ERA barn?!  Dumma henne...
  • Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-23 17:41:26 följande:
    Hon tror att hon kan bestämma över ALLA folk.
    När vi äter midda hos oss kagar vi maten och tar bort tallrikarna såklart efter oss och henne.
    Men när vi ska ha midda hos henne ja då banne mig ska vi laga mat hos henne och JAG ta bort tallrikarna och lägga in dem i diskmaskinen.

Hans mamma är en kontroll ***** av sig !
    Hon kan till om med göra så sambon blir arg på mig och slår mig.
    Nu har han inte gjort det sen vecka 8-10 då jag ringde polisen.
    Men hon har makten av sin son 
    Nu får jag se om han är lika piss off när han hämtade barnen eller om han e sig själv  och snäll.
    Det går jätte bar mellan oss massa kärlek jag ljuger inte men direkt hon är inblandad blir han en annan människa.. han kan inte säga NEJ
    Nu ville hon att vi skulle ta ett lån och köpa en NY 28 tummare tv eller aj en STOR tv ..
    Då sa sambon NEJ (skönt)
    Men så ska det inte vara ju! Hon ska inte styra över sin son att det går ut över er som familj. Och din sambo måste lära sig att stå på sig. Det är inte lätt, min sambo fäljer sin mammas ord som om det vore Sveriges rikes lag...

Tänker på dig,va stark och stå på dig. Ni är en familj och hans mamma har inte rätt att bjuda in sig själv i den. Man måste förtjäna det!{#emotions_dlg.flower}
  • Jaya
    Momalicious skrev 2010-09-26 22:11:47 följande:
    Usch jag har en sån JÄVLA söndagsångest. Vet inte vad det är med mig. Förmodligen pga att förra veckan var så jävla krävande, både mentalt och fysiskt så är det väl ett extra motstånd. Och jag är livrädd för halkan på fredag och det gör väl sitt också kan jag tänka mig... Jaja. Lägger upp nya bilder i magtråden nu!

jag var också livrädd för halkan, kunde inte sova på flera dagar´. Men när man väl satt sig i bilen och kört första rundan så släppte det. Det var jättekul! Och det är inte meningen att man ska lyckas avvärja sladdar och klara att tvänita innan vissa meter, meningen är att man ska känna på hur det känns att köra när det är halt och hur svårt och oförutsägbart det kan vara i olika hastigheter.

Efter halkan kommer du att vilja göra den igen och igen och igen. Fick jag chansen idag så hade jag lätt betalat för att få köra lite där.

Det kommer gå jättebra!
  • Jaya
    Momalicious skrev 2010-09-27 10:12:16 följande:
    Hihi tack! Ja verkligen ALLA säger det men jag är nervös ändå. Sen har jag hört att man åker flera "elever" i samma bil och det är väl det jag är räddast för, att nån ska köra åt helvete med mig i bilen :/ får hoppas att ingen är idiot!

När jag körde halkan så var vi 4 elever och en lärare. Vi fick turras om att köra dit till halkan ( 2 st elever turades om) och sedan fick vi sitta ensamma i bilen på halkan, medans läraren tittade på oss och prata med oss via komradio.

På hemvägen fick de andra 2 eleverna köra.

• Jaya
    Momalicious skrev 2010-09-27 12:06:16 följande:
    Ja det är väl olika på olika ställen. Det jag syftar på är alltså själva halkbanan eftersom vi tar buss dit. Där min sambo gjorde så gjorde de två och två i bilen och instruktören satt i typ torn och pratade via radio, och då hade det ju inte varit så kul om nån kört för fort åså eftersom ingen kan göra nåt. Men det är ju inte säkert det är samma där jag gör den :)
    jaha...ja hoppas ni får köra ensamma elller att du får åka med en lugn person i sådana fall .
  • Jaya

På tal om bristningar så ser nog mig mage ut som afrika med olika landsindelningar och konturer...
    Har en del bristningar sedan innan, då jag inte är smal, men nu har den verkligen exploderat!
    Är röd om magen Obestämd
    Men som min barnmorska sa, en del får INGA bristningar, vissa får på magen, andra på bröst eller rumpa. De bleknar med tiden.
    jag försöker inte tänka på framtida bikinisäsonger, men de är ju ytterligare ett bevis på bebisen som snart ska ut :)

• Jaya
    Karttikeya skrev 2010-09-27 18:01:12 följande:
    Då kan jag bo på din mage för jag ser ut som en släkting till zebran! ^^
    Absolut, alla arfikas djur är välkommna! Skrattande
  • Jaya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-27 21:52:20 följande:
    Jag gick in i v 30 idag Wiiiii hoooo! 10 veckor kvar! känns ju helt otroligt konstigt,haha!
    Jag gick in i vecka 29 igår och fick samma känsla! VAD KONSTIGT!!!
    Människor runt omkring mig sa, "ooh då är det snart dags" allt jag fick ur mig var ... Ja....
    Flört
  • Jaya
    Karttikeya skrev 2010-09-29 05:35:03 följande:

Vecka 28 idag, vänta nu, jag hinner inte med!! SkrattandeSkrattande

Klinisk examination samt mittbedömning på praktiken idag då.. Håll tummarna att jag sköter mig och har skött mig så min handledare säger snälla saker om mig Tungan ute

Lycka till!!! Skrattande
Svar på tråden December Bebis 2010 :)