• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    Lillkillen skrev 2010-08-26 12:08:14 följande:
    Är det ngn som använder sig av "knipkulor" här?
    Jag är kass på att göra knipövningar o får liksom inte till det...så har funderat på ett par sådana....

Imorgon kommer min mamma ner till oss - läängtar!!!!
    Har också funderingar på det... Jag tänker att jag ska..men glömmer nog bort det mesta dels...
    Får väl fixa det...är ju trots allt 4:e barnet här så knipa bör man väl

HP ska jag med ansöka om nästa vecka.
    Kommer inte orka jobba hela tiden den här ggn. Har jättejobbiga SD och foglossning redan nu.
    Väntar bara in att chefen ska komma tillbaka från sin sem så hon kan skriva på.
    Jobbar med inom ÄO.
  • Mrs TH
    Emelle skrev 2010-08-26 12:12:46 följande:
    Har också funderingar på det... Jag tänker att jag ska..men glömmer nog bort det mesta dels...
    Får väl fixa det...är ju trots allt 4:e barnet här så knipa bör man väl

HP ska jag med ansöka om nästa vecka.
    Kommer inte orka jobba hela tiden den här ggn. Har jättejobbiga SD och foglossning redan nu.
    Väntar bara in att chefen ska komma tillbaka från sin sem så hon kan skriva på.
    Jobbar med inom ÄO.
    Vill bara säga att på papperna jag fick så stod det att foglossning, SD och i mitt fall karpaltunnelsyndrom inte ansågs som tillräckligt för att ge hp, utan jag fick för tunga lyft, gående och stående.
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 12:19:15 följande:
    Vill bara säga att på papperna jag fick så stod det att foglossning, SD och i mitt fall karpaltunnelsyndrom inte ansågs som tillräckligt för att ge hp, utan jag fick för tunga lyft, gående och stående.
    Men det är det i ÄO oxå så det får hon nog för, det fick jag förra gången....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-26 12:05:51 följande:
    Grattis!
    Nästa vecka på Fredag åker vi på vårt 3D. Då kolalr dom också noggrnat efter könet så vi får veta om Agnes verkligen är en Agnes ,-)
    Gud vad kul! Längtar SÅ till vårat, det är helt sjukt!
    Lillkillen skrev 2010-08-26 12:08:14 följande:
    Är det ngn som använder sig av "knipkulor" här?
    Jag är kass på att göra knipövningar o får liksom inte till det...så har funderat på ett par sådana....

Imorgon kommer min mamma ner till oss - läängtar!!!!
    Jag har ett par knipkulor men bara använt dom en gång hehe. Köpte dom för jag tänkte att om jag är vältränad där nere så återställer jag mig snabbare efter förlossningen, och förmodligen underlättar det krystandet också. Har iofs inga problem, känns inte "otränad" men som sagt, det kan ju inte skada! Jag tycker dock det är lite obehagligt men jag ska börja använda dom snart tänkte jag och göra lite varje dag eller varannan så jag är vältränad haha.
  • Jessika82

Jag hoppas på att få hp.....  är lite sur på min chef....

Jag behöver skriva av mig lite är irriterad på min chef...

Jag jobbar på volvo pv och jobbar som montör på bana.. det betyder att jag går hela dagarna.. ca 2-3mil/dag. har börjat känna av sd och har varit hemma denna vecka men måste tillbaka och jobba i morgon.
    Har begärt att få bli förflyttad till en annan arbetsuppgift, jag var och kollade den i måndags, och den är värre än att gå på banan... då ska jag sattsa bult som det heter .... det ända är att du måste fylla på backarna själv med bult som betyder att jag måste lyfta eller rulla tunga vagnar ifrån balansen till pallen och sen tillbaka... och jag som inte får lyfta tungt för bm då jag fick min son 6v förtidigt förra graviditeten...
    och de säger att det är en lättare balans/arbetsuppgift

behövde spy galla över vad som jag har att vänta... vill chefen bråka riktigt mycket kan han säga att han erbjudit mig ett annant jobb men jag tackat nej och jag riskerar att inte få någon hp.... livet för gravid är inte lätt.......

• Mrs TH
    NhjärtaD skrev 2010-08-26 12:31:27 följande:
    Men det är det i ÄO oxå så det får hon nog för, det fick jag förra gången....
    Ja naturligtvis är det tunga lyft, gående och stående i ÄO, det var inte det jag menade utan hon skrev att hon hade problem med SD och foglossning och därför skulle söka HP, det kommer de kanske itne att ta hänsyn till. Jag har så svår foglossning så att jag måste gå in i grönsakskylen och gråta varje dag, men det spelar ju ingen roll om handläggaren inte anser att det är skäl nog för hp. Då får man puscha och framhäva det som enligt fk ÄR skäl nog. Det var det jag menade
  • Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 12:49:53 följande:
    Ja naturligtvis är det tunga lyft, gående och stående i ÄO, det var inte det jag menade utan hon skrev att hon hade problem med SD och foglossning och därför skulle söka HP, det kommer de kanske itne att ta hänsyn till. Jag har så svår foglossning så att jag måste gå in i grönsakskylen och gråta varje dag, men det spelar ju ingen roll om handläggaren inte anser att det är skäl nog för hp. Då får man puscha och framhäva det som enligt fk ÄR skäl nog. Det var det jag menade
    Jadå, men i den kombinationen brukar de flesta får det, men visst endel har otur

Jag förstår
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mrs TH
    NhjärtaD skrev 2010-08-26 12:58:15 följande:
    Jadå, men i den kombinationen brukar de flesta får det, men visst endel har otur

Jag förstår
    Ja det är klart i mina papper stod det bara att  de särskilda skäl du angett påverkar inte fk's beslut. Men det är klart det verkar vara olika från dall till fall. Huvudsaken är ju att man blir beviljad
  • Momalicious

Gud vad är det här?! Mår så JÄVLA illa! Ska väl inte få tillbaka illamåendet nu? Var tvungen att gå och lägga mig i sängen för jag mår så illa. Blääää!

• delifi2

Usch på er alla som har foglossning och jobbiga chefer och bråk med fk. Jag menar inte usch på er utan på de som bråkar med er...

Ska till fk imorgon så ska vi prata om vad jag inte kan göra på jobbet så hon kan betala ut min sjukpenning, hon ringde igår och a att det var mycket lättare än att jag ska försöka skriva ner på papper hur det är med mig.

Har aldrig haft problem med mina sjukskrivningar med fk, det enda problem jag hade var LÄKAREN när jag väntade Elliot, kunde inte gå eller knappt gå in å ur i bilen men han tyckte att jag kunde pendla mellan Malmö-sthlm för att jobba, till slut så sjukskrev han mig för att han hade medlidande med mig för jag satt bara å grät och frågade hur han hade tänkt sig att jag skulle pendla mellan malmö-sthlm för att jobba. Fk kommer iaf inte sjukskriva dig sa han men de gjorde de minnsan HA!!! Jäkla läkare blir fortfarande arg på han.

Vari på bm-kontroll idag förutom akupunktur

Bltr 100/60
    Urin u.a
    sf-mått 24
    Vikt 75, + 5 sen inskrivning
    Hjärtljud 137 slag/min
    Vecka 24+3

Har ingen aning om när jag ska göra nästa koll, går ju dit 1 gång i veckan så jag hoppas hon håller koll, ska göra en till glukosbelastning runt vecka 28-29 sen så tillväxtul vecka 34 och jag hoppas då bebben ligger rätt så att man kan se vad det är.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)