• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Sandragumman

Jag jobbar som spring/tim vikarie inom hemtjänsten och har inga som hellst garantier på jobb vilket jag tycker är trist, jag deltid stämplar iof mm.....
    Så jag kan inte söka nå HP om de skulle behövas, så nu har jag fått begränsa och saga att jag inte kan ta längre vik är 6 timmar.

Testade 8,5 timma men de blev totalt för mycket för mig, sen prövade jag 7 timmat men de var oxå på gränsen, så nu håller jag mig till 6 timmar så länge de går men de gör ju oxå att de blir begränsat med jobb för mig när man inte kan ta allt....

trist de här, för man vill ju iaf ha en liten inkomst

• Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-08-26 10:13:26 följande:
    Jag jobbar som spring/tim vikarie inom hemtjänsten och har inga som hellst garantier på jobb vilket jag tycker är trist, jag deltid stämplar iof mm.....
    Så jag kan inte söka nå HP om de skulle behövas, så nu har jag fått begränsa och saga att jag inte kan ta längre vik är 6 timmar.

Testade 8,5 timma men de blev totalt för mycket för mig, sen prövade jag 7 timmat men de var oxå på gränsen, så nu håller jag mig till 6 timmar så länge de går men de gör ju oxå att de blir begränsat med jobb för mig när man inte kan ta allt....

Är i samma sits som dej men pluggar oxå & är ännu inte beviljad lån ele bidrag så min inkomst är jobb nu, & som sagt jag orkar oxå max 6 timmar...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • ondar
    Sandragumman skrev 2010-08-26 10:13:26 följande:

Är samma här så ska prata med läkare om sjukskrivning istället. Har jobbat 6timmarspass hela sommaren men det är mer än vad kroppen håller för egentligen. Det är långt mellan vårdtagarna också o vi går inom vår hemtjänst så jag hoppas vekrligen att läkare + FK accepterar det här:/
  • Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-08-26 10:34:49 följande:
    Är samma här så ska prata med läkare om sjukskrivning istället. Har jobbat 6timmarspass hela sommaren men det är mer än vad kroppen håller för egentligen. Det är långt mellan vårdtagarna också o vi går inom vår hemtjänst så jag hoppas vekrligen att läkare + FK accepterar det här:/
    Ja vi får hålla tummarna för oss alla tre, ele sex

& Lycka till idag med pappa & farmor
  • Sandragumman
    ondar skrev 2010-08-26 10:34:49 följande:
    ja vi går oxå mellan vårdtagarna och de gör de ju jobbigt.
    och hos oss har de ändrat system under sommaren att de har blivit dubbelt så stressit, man har verkligen inte tid att sitta ner och vila nå och dessutom har man inte tillgång till toa när man skulle behöva det.....

och de är ju allt springande och all stress som begränsat ens tider till jobb tyvärr....
  • Mrs TH

Oj vad bebisen sprattlar idag full rulle i magen, hon verkar ogilla när jag sitter framför datorn

Usch vad det ska vara bökigt det här med SGI, och varför finns det inga tydliga regler? Jaja, jag ska vika lite tvätt, dammsuga och sy ett lapptäcke, det vräker ner regn ute och jag ör ledig hela dagen och behöve ralltså itne gå ut om jag inte vill

• Trollungarnasmamma
    Mrs TH skrev 2010-08-26 10:46:06 följande:
    Oj vad bebisen sprattlar idag full rulle i magen, hon verkar ogilla när jag sitter framför datorn

Usch vad det ska vara bökigt det här med SGI, och varför finns det inga tydliga regler? Jaja, jag ska vika lite tvätt, dammsuga och sy ett lapptäcke, det vräker ner regn ute och jag ör ledig hela dagen och behöve ralltså itne gå ut om jag inte vill
    suttit still & pluggat en stund nu & det är aktivitet hela tiden då

Ja du, för allt ska vara så krångligt som möjligt tyvärr

Låter som en härlig dag,blir liknande här snart.....fast inget regn, ännu
  • Ninnie81

varit hos Bm nu

Blodtryck 105/56
    Hjärtljud: 138 sl/min
    Sf-mått i v.25+5: 25-26 cm
    Järn: 120
    Vikt -1,5 (sen inskrivningen)

Nästa tid i v.29.

däremot så sa hon att ja måste vara duktig på att göra kniövningar eftersom ja har riskt att kunna få framfall nu när ja har fått tätt mellan barnen. sen trodde hon att bebis låg med huvudet neråt.Får se om denna är lika seg med att fixera sig som sina bröder

• Emelle
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 
    Grattis!
    Nästa vecka på Fredag åker vi på vårt 3D. Då kolalr dom också noggrnat efter könet så vi får veta om Agnes verkligen är en Agnes ,-)
  • Lillkillen

Är det ngn som använder sig av "knipkulor" här?
    Jag är kass på att göra knipövningar o får liksom inte till det...så har funderat på ett par sådana....

Imorgon kommer min mamma ner till oss - läängtar!!!!

Oliver 080101 samt BF 8/12
Svar på tråden December Bebis 2010 :)