• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:00:14 följande:
    Ja jätte skönt!!!

Aha tack! Det gör de inte här... Men "över magen" är det till navlen typ ?

Hon bor i Skâne sâ de blir Sturup. Men inge tâg och bât denna gângen, hon och en kompis kommer och hämta mej med BIL- tror jag ska bli gravid felr ggr. Ha ha ha!!! Skämt â sido. Jag kan inte gâ sâ lânga sträckor längre pga dâlig rygg som blivit katastrof nu som gravid, och ännu mindre med resväska.
    Ja de mäter tills de känner livmoderns slut ele så.

hahaha okej skönt de!!
    Ne jag vet hur de e
    Karttikeya skrev 2010-08-25 13:22:17 följande:
    Hihih.. Jag kan väl inte hjälpa att vi fick till våran befruktning två dagar tidigare.. (a) Cool Ja, vecka 31 liksom. HELTOKIGT!
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 11:25:38 följande:
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
    Mmm, jag har funderat i dom banorna också.. Kommer jag verkligen orka? Det återstår att se. En sak som är säker är att jag inte har råd att inte plugga och kan jag inte praktisera lär jag ju inte kunna jobba, eller hur.. Obestämd
    Ne jag vet, har samma problem....men man kan juh bli sjukskriven kanske om man inte kan jobba ele ha sin praktik....
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Lillkillen

Btw - här är en till som älskar Tradera.
    Både köper o säljer - har handlat endel till lillasyster nu kan jag säga =)

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Utomlands

Ojdâ. Ja van är jag ju inte att leta efter livmodern ha ha ha, men den lill* lägger in lite ninja runt naveln sâ jag antar att det är den plats som finns. Ja ja vad är väl en bal pâ slottet...

Nyfiken, nâgon som plötsligt undrar varför du var blöt pâ handen när du lâg i sängen och sen upptäckt att brösten ocksâ var blöta?
    Hade ingen aning om att mjölk productionen redan börjat trodde detta skulle hända runt förlossningen inte 3 mànader innan!! Lustigt, men normal har jag kommit fram till efter googling.

• Momalicious

Hihi, låg i soffan och hade precis smörjt in magen (som kliar så in i helvete för övrigt) och då började bebis sparka och jag såg riktigt hur magen hoppade till! Inte tänkt på att man kan se det innan, men det är väl klart man kan om man kan känna på utsidan haha. Så himla mys!

Synd att inte smörjning förhindrar bristningar, hade varit käckt! Men nu måste jag smörja vare sig jag vill eller inte, min mage kliar galet mycket! Gör era det med? 

Mått lite illa de senaste dagarna, vet inte varför. Inte alls kul! Vill ju kunna fixa omkring här hemma och så, men istället ligger jag bara i sängen eller soffan nästan hela tiden eftersom mår illa. Och hungrig är jag också, hela tiden!

Nu ska jag försöka hitta på nåt gott till middag och kanske ta tag i disken.. Om jag inte kräks först!

• ÄlskarMina

idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Lillebror BF 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • SaraKlippan
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:48:08 följande:
    Ojdâ. Ja van är jag ju inte att leta efter livmodern ha ha ha, men den lill* lägger in lite ninja runt naveln sâ jag antar att det är den plats som finns. Ja ja vad är väl en bal pâ slottet...

Nyfiken, nâgon som plötsligt undrar varför du var blöt pâ handen när du lâg i sängen och sen upptäckt att brösten ocksâ var blöta?
    Hade ingen aning om att mjölk productionen redan börjat trodde detta skulle hända runt förlossningen inte 3 mànader innan!! Lustigt, men normal har jag kommit fram till efter googling.
    Det har jag också upplevt... och sen haft en våt fläck på tröjan! Men när ja kollat bröstvårtan så kan ja inte se att de skulle komma något! Första gången tänkte ja nej de måste va nåt annat... men igårkväll hände det igen! 
    Känns lite märkligt! hihi 
  • SaraKlippan

Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 

• Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)

Kram på er alla 
    Åh grattis! Solig Nu längtar jag ÄNNU mer till vårt köns-ul, men det är ju inte förrän den 7 september så nästan exakt två veckor kvar. Men den som väntar på något gott..

Vi ska också till Ullared efter vi fått reda på könet! Ska bli jättekul! 
  • delifi2
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:

Kram på er alla 

Naaaaaaaaaaaaw...... vad gulligt, grattis.

Skönt att veta vrf du int ehar känt så mycket, då slipper man oroa sig.

Har kommit fram till att den här lill* gillar att ligga still på dagarna men röra sig detso mer på kvällarna och avskyr när jag sitter framför datan och knappar, William var precis lika, gillade inte alls när jag satt framför datan och tryckte på tangenterna :)

• Sandragumman
    ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    yes ska oxå nu på måndag då är jag i v 25 och näst gång var V29 då man ger blodprov å så för andra gången....
Svar på tråden December Bebis 2010 :)