• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Lillkillen

Ny onsdag o jag sitter här o tårarna rinner som bara den.
    Kan inte tänka mig hur det skulle vara o åka från sjukhuset o lämna sin nyfödda där!!!!!!!!!!!!????????????

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Stefanie
    Lillkillen skrev 2010-08-25 21:34:59 följande:
    Kan inte tänka mig hur det skulle vara o åka från sjukhuset o lämna sin nyfödda där!!!!!!!!!!!!????????????
    Jag missade första halvtimmen! Vet du när Izze föddes? I vilken vecka menar jag...
  • linn78
    Stefanie skrev 2010-08-25 21:56:41 följande:
    Jag missade första halvtimmen! Vet du när Izze föddes? I vilken vecka menar jag...
    v 23 eller 24 tror jag det var. väldigt tidigt iaf...
  • TvåBlir3
    Lillkillen skrev 2010-08-25 21:34:59 följande:
    Syfftar du på tv "serien" p kanal 5? Såg på den jag med, tyckte så synd om dessa mödrar/fäder som måste lämna kvar bebisarna sina på sjukhuset :( Så små och hjälplösa :(
  • Rockringen

Idag köpte jag en röd liten klänning.. vad jag längtar nu. Dock vet jag inte om de är en flicka eller pojke. Men åt en flicka har ju nu iallafall kläder till julafton. En röd sparkdräkt och tomteluva åt en pojke då kanske.

Någon som inhandlat nåt som bebisen kan ha på julen?

• linn78

Jag blev förresten med vagn i förra veckan! En begagnad EL Nitro City med syskonsits. Inte det tyg som jag hade valt om jag köpt den ny men det är väl kanske lite mycket begärt att få välja tyg på begagnade grejer=) Sonen använder inte vagn så himla mycket men jag vill gärna kunna slänga upp honom i vagnen i vinter så därför blev det syskonsits istället för syskonvagn.

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-08-25 21:28:02 följande:
    Usch jag har varit så deppig nu på kvällen,  och typ grinig vilket har gjort att jag och sambon typ tjafsat för han tror han gjort nåt och jag vet inte om han gjort det. Och nu går han och lägger sig tidigare än någonsin innan typ så det hjälper ju inte direkt!
    Dessa hormoner, fyfan! 
    Kan bara hålla med!!
    Stefanie skrev 2010-08-25 21:56:41 följande:
    Vecka 23 samtidigt som sin tvillingsyster som inte klarade sej
    Rockringen skrev 2010-08-25 22:23:06 följande:
    Idag köpte jag en röd liten klänning.. vad jag längtar nu. Dock vet jag inte om de är en flicka eller pojke. Men åt en flicka har ju nu iallafall kläder till julafton. En röd sparkdräkt och tomteluva åt en pojke då kanske.

Någon som inhandlat nåt som bebisen kan ha på julen?
    Jag gör nog det när den kommit Min kommer så pass tidigt förhoppningsvis så jag hinner det
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Stefanie
    linn78 skrev 2010-08-25 22:00:46 följande:
    v 23 eller 24 tror jag det var. väldigt tidigt iaf...
    Vecka 23, det är nu för mig. Jag har flera kompisar som klappar på min mage och säger "kom ut nu då", men det är ju det sista jag vill. Allt handlar om att få bebisen att stanna till december, jag vill ha ett barn som mår bra. Drömmer mardrömmar om att vattnet går redan...

Idag har jag varit och provkört vagnar med en kompis. Jag är fast. En brio go vill jag ha! MEN det blir ett jäkla jobb att få med sambon på den planen, det är en dyr vagn. Jag vill så klart ha både sitt-, liggdel och babyskydd. Det går nu på ca 10000:- nypris, och jag fick veta att priserna på 2011 års modeller höjs lite. Sittdelen höjs med 500, förmodligen gör de andra delarna det också.
    Man kan delbetala vagnen räntefritt i 24 månader. Man kan också köpa beggnad, men det är fortfarande ont om brio go på blocket eftersom att det är en relativt ny vagn och folk verkar vilja behålla dem...
    Jag hoppas på lite bidrag från våra föräldrar, tidiga julklappspengar, så kanske jag kan få med sambon på planerna. Tror också att om han får provköra och jämföra den med några andra vagnar så kommer han att förstå mig. Alla andra vagnar är tunga i jämförelse och min rygg är inte den bästa och jag kommer att behöva åka kollektivt. Jag ska lyckas få med honom på noterna, jag måste! 

Har fått hem ett foglossningsbält idag också. Är skeptisk till om det kommer att hjälpa, men jag kanske inte riktigt har hittat hur det ska sitta än. Vad tycker ni andra om bältena? Supernöjda? Tveksamma? 
  • Stoce

Hej tjejer!

Har börjat jobba och det tar all min tid just nu. Terminstart med my mentorsklass, lite tokigt då jag ska försvinna men rektorn har bestämt så, och då är det bara att göra så. Idag ska vi ut på friluftsdag och jag måste ta med mig en stol att sitta på. Benet domnar så fort jag står upp mer än fem minuter, och nu i veckan har jag börjat känna av foglossning också... Stannar helst på skolan och har vanliga lektioner, men det går ju inte...

Var in på extra ultraljud igår då min livmodertapp har känts så mjuk (lärde mig känna på den för att kolla ägglossning) så de mätte livmoderkanalen som var helt sluten och fyra centimeter lång som den ska vara, så det var ingen fara alls. Han kan inte riktigt förklara varför den är mjukare än normalt, men det ska tydligen vara precis som det ska ändå eftersom jag inte börjat öppna mig. Fick sedan också titta på bebis med ultraljud utanpå magen, nu syntes ansiktet lite mer också så det var helhärligt att se. Läkarn visade rumpan också, och bebis låg med benen uppdragna så rumpan "putade ut". Undrar om man skulle kunna se en snopp då de ligger så? För isåfall så väntar vi nog en tjej, det var helt tomt där 

BM-kontroll i måndags i v. 23+6,

blodtryck: 110/60
    Hjärtljud: 144 slag/minut
    Vikt: + 2 kg
    SF-mått: 24 cm

Nästa besök blir i vecka 28, då kommer hon kolla hb och blodsocker igen också. Ska dock också in på glukosbelastning då, inget jag ser fram emot, men vad gör man inte för sin lill*?

Jag kommer vara in och läsa, men har som sagt inte lika mycket tid som innan. Hoppas allt är bra med er!

Och till "We wish for a baby" - Helt underbara nyheter!!!

• MFJG

Jag tycker inte foglossningsbältet hjälper mycket. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)