• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya

Åh jag blir så trött på mig själv... Fick för mig att jag skulle till barnmorskan idag, men i morse hade jag skrivit igår och gissa vad: Jo, tiden var igår.. *snark* Men fick en ny tid i eftermiddag, så det var ju skönt. Men man känner sig så virrig Obestämd

• Mrs TH

Sitter i kön i försäkringskassan.... har köplats 367 hahahaha fast det går ganska fort ändå.

Blev beviljad havandeskapspenning 75% är så himla glad över det! Men jag har lite frågor om inkomst, etc så därför måste jag ringa. Är glad över att jag fick så pass mkt, klart en heltid hade varit trevligt men jag har sparad semester så ja gkan ta ut 2 dagar i veckan och slippa jobba from 23oktober .-D

• Ninnie81

godmorgon brudar. ska alldeles strax till BM men ska först fara och lämna Malcom hos sin faster under tiden. hoppas de är bättre resultat denna gång

på lör går ja in i v.26

• Mrs TH

Men herregud, hur svårt ska det vara att svara på frågor om lön?
    Först får jag sitta i kö i ca 45min, sen när jag väl kommer fram så kan nissen som sitter ochs vara på frågor ingenting, och säger att en handläggare ska ringa upp mig, någon gång imorgon eller nästa vecka, dagtid. Jaha så jag måste passa telefonen nu då non-stop i flera dagar?

• Utomlands

Saraklippan Grattis till pâgen!!!
    Dâ är vi mjölkkossor tillsammans!

Nä nu ska jag hem till Sverige, taxin kommer om en 20 minuter!!!

Ska till Ullared jag oxâ, pâ mândag! ha ha ha! vet inte om jag kan köpa sâ mycket, men kolla i alla fall o de som värkligen är värt att stoppa i resveskan fâr följa med hem. Âker mest dit för kul skull och för att min bästa vännina älskar ullared. Tror det var typ 15 âr sedan jag var där.

Sweden here I come! Och mormor ska fâ klappa magen!

• LillSnurr82
    Mrs TH skrev 2010-08-26 08:51:04 följande:
    Sitter i kön i försäkringskassan.... har köplats 367 hahahaha fast det går ganska fort ändå.

Blev beviljad havandeskapspenning 75% är så himla glad över det! Men jag har lite frågor om inkomst, etc så därför måste jag ringa. Är glad över att jag fick så pass mkt, klart en heltid hade varit trevligt men jag har sparad semester så ja gkan ta ut 2 dagar i veckan och slippa jobba from 23oktober .-D
    Grattis!

Sitter själv och väntar på besked om HP har sökt 100% och hoppas att jag får det också.
    Vad jobbade du med??

Åååhh hata telefon köer..

Hoppas att handledaren ringer upp snart då o lycka till!
  • ondar
    MFJG skrev 2010-08-26 08:21:41 följande:
    Jag tycker inte foglossningsbältet hjälper mycket. 
    Jag tyckte det kändes när jag hade använt det en hel dag och sen gick ifrån det när jag skulle rasta hunden på kvällen. Då fick jag jätteont och svor över att jag inte hade det på mig. Men jag håller med om att jag inte känner någon större skillnad så länge det är på:/
  • Trollungarnasmamma

Härligt för er med HP Underlättar en hel del...hoppas det löser sej för mej med på nått vis iaf....

Nu ska jag plugga lite på fm, sen är det städ som gäller Obestämd 

puss&kram

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Mrs TH
    LillSnurr82 skrev 2010-08-26 09:36:59 följande:
    Grattis!

Sitter själv och väntar på besked om HP har sökt 100% och hoppas att jag får det också.
    Vad jobbade du med??

Åååhh hata telefon köer..

Hoppas att handledaren ringer upp snart då o lycka till!
    Jag jobbar på ICA, men fick endast hp för varuplock, kassatjänsten på 25% får jag inte för. Jag sökte ju 100% men nöjer mig med 75% eftersom jag vet att de nästan av princip aldrig ger hp för kassatjänst. Antingen får jag kolla om det finns möjlighet för mig att bli sjukskriven 25%( vi har ingen stol och måste stå HELA tiden i kassan, inte så skönt med foglossning) dessutom har jag karpaltunnelsyndrom och det gör att ajg är otroligt fumlig i kassan eftersom jag itne har ngn känsel, dessutom blir jag vek i handlederna och tappar mkt. Men får jag imte sjuksrivning så tar jag 2 semesterdagar i veckan.

Jag vet inte hur det här med SGI fungerar för mig. Jag har en heltidstjänst, som jag har tjänstledigt ifrån med typ 25%, eftersom jag har pluggat i 5år, dvs jag har pluggat och tagit studiemedel men även jobbar ca 60-75% under den här tiden. I maj slutade jag min utbildning( fast jag är inte klar så tekniskt sett pluggar jag fortfarande). Ska min SGI beräknas på förra årets inkomst, som ju är ganska låg iom att jag tagit 75% studiemedel? Eller ska den beräknas på årsinkomsten INNAN jag började plugga? Eller ska den beräknas på de senaste 6 arbetade månaderna? Någon som vet?  För FK vet inte
  • ondar

Skönt med er som får HP! Hoppas ni får vila er ordentligt nu o kan underlätta lite för er!

Har messat min "gamla" vän som jag nämnde häromdagen, känner att vi ska ju föreställa vuxna människor nu så ska det här ta slut på vår vänskap så kan vi iaf ha rett ut vad allting handlade om. Vi har ju i princip aldrig bråkat förut, förutom när vi var tonåringar så det känns ju jättemärkligt att ha den här tystnaden.
    Skrev att jag inte vill ha något tjafs men nu har hon iaf fått höra min del av historien så hoppas jag att det kan vara bra där.
    Det händer så sjukt mkt här i närmsta familjen nu, skiljsmässa och värre saker:(, man bekymrar sig o försöker räcka till för alla och samtidigt förstå vad det är som händer:(. Så oerhört tråkigt och se två personer man älskar gå åt varsitt håll.
    Känner iaf att det räcker att ha det att tänka på och försöka "ta hand om", inte behöver man ha någon larvig dispyt däremellan också.

Idag ska Liten o jag träffa Pappan och hans mamma, den här gången tror jag att det blir av:).
    Fick ett mms igår med bebiskläder som hans mamma har köptHjärta. Ska bli mysigt o ha träffat henne- äntligen:).

Svar på tråden December Bebis 2010 :)