• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-25 16:03:37 följande:
    Åh grattis! Solig Nu längtar jag ÄNNU mer till vårt köns-ul, men det är ju inte förrän den 7 september så nästan exakt två veckor kvar. Men den som väntar på något gott..

Vi ska också till Ullared efter vi fått reda på könet! Ska bli jättekul! 
    Tack Skrattande Förstår att du längtar! Hoppas att ni lyckas få till bättre bilder än va vi lyckades med iallafall! 
    Fick höra hjärtat också... hoppades att hon spela in det... men de gjorde hon tydligen inte :(

Nu ska vi bara hitta på lite pojknamn istället! hihi ja som nästan lyckats få min sambo att gilla Melinda!

Nu står Benjamin högst på listan istället
    delifi2 skrev 2010-08-25 16:28:26 följande:

Naaaaaaaaaaaaw...... vad gulligt, grattis.

Skönt att veta vrf du int ehar känt så mycket, då slipper man oroa sig.

Har kommit fram till att den här lill* gillar att ligga still på dagarna men röra sig detso mer på kvällarna och avskyr när jag sitter framför datan och knappar, William var precis lika, gillade inte alls när jag satt framför datan och tryckte på tangenterna :)

Tack

Ja det känns jätte skönt Nu kan ja sova gott igen 

Hihi kul att bebis protesterar framför datorn... min lilla påg rör sig mycket när ja åker/kör bil... vet inte om de e för att han inte gillar det eller tvärt om! hihi 
    Han kanske blir åksjuk! De skulle ja bli av att ligga där o skumpa rundor! hihi

• Ninnie81

Saraklippan: va kul med en liten kille. blir lite avis vill oxå veta men nu var sambon såå bestämd så de får vi se när han/hon kommer. sj tippar ja på en kille till och gubben på en tjej.

har skrivit upp när vi tror den ska komma i min almenacka. blev datum, kön, vikt och längd.

i morse vaknade jag av att ja hade sånn kamp i magen. skulle vända mig från sidan till rygg och de gjorde så ont. fick som andas igenom smärtan. sambon kom hem precis från jobbet och fråga om ja hade börja få verkar. är andra gången de händer. INTE skönt allt.  funderar om de är bebis som ligger konstigt eller va de nu kan vara

i morgon ska ja till BM. hoppas allt ser bra ut. har inte haft så bra svar de sista gångerna. sen verkar min magen ha dragit på sig nån bakterie eller rent av magkatarr, men super mysigt att få lyssna på bebis och mäta magen.

• Sandragumman
    Ninnie81 skrev 2010-08-25 18:55:06 följande:

Saraklippan: va kul med en liten kille. blir lite avis vill oxå veta men nu var sambon såå bestämd så de får vi se när han/hon kommer. sj tippar ja på en kille till och gubben på en tjej.

har skrivit upp när vi tror den ska komma i min almenacka. blev datum, kön, vikt och längd.

i morse vaknade jag av att ja hade sånn kamp i magen. skulle vända mig från sidan till rygg och de gjorde så ont. fick som andas igenom smärtan. sambon kom hem precis från jobbet och fråga om ja hade börja få verkar. är andra gången de händer. INTE skönt allt.  funderar om de är bebis som ligger konstigt eller va de nu kan vara

i morgon ska ja till BM. hoppas allt ser bra ut. har inte haft så bra svar de sista gångerna. sen verkar min magen ha dragit på sig nån bakterie eller rent av magkatarr, men super mysigt att få lyssna på bebis och mäta magen.

är de för tidigt med förverkar? kan man inte få sånt...
  • linn78

We wish for a baby: Massa grattis!! En maj-bebis är ju toppen nyheter=)

SaraKlippan: Grattis till pojken!

ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    Jag var hos bm i måndags
     v 24+6
    fosterljud: 140
    sf-mått: 24
    blt: 108/66
    vikt: +9kgObestämd
    Socker och järn kollas inte varje gång här.  Nästa gång är den 20/9, då är det dags för glukosbelastning. Så ungefär samma veckor verkar det som..
  • Ninnie81
    Sandragumman skrev 2010-08-25 19:16:17 följande:
    har ingen aning..kanske kan vara de. är ju dock 3:e barn plus att ja har fått tätt ´med. ska prata med bm i morgon om de
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-08-25 13:41:38 följande:
    Btw - här är en till som älskar Tradera.
    Både köper o säljer - har handlat endel till lillasyster nu kan jag säga =)
    Nä här än så länge bara handlar jag
    Blir kanske sen när alla barn är färdiga osv som man börjar sälja, ele när vi inte får plats mer
    Momalicious skrev 2010-08-25 14:40:45 följande:
    Hihi, låg i soffan och hade precis smörjt in magen (som kliar så in i helvete för övrigt) och då började bebis sparka och jag såg riktigt hur magen hoppade till! Inte tänkt på att man kan se det innan, men det är väl klart man kan om man kan känna på utsidan haha. Så himla mys!

Synd att inte smörjning förhindrar bristningar, hade varit käckt! Men nu måste jag smörja vare sig jag vill eller inte, min mage kliar galet mycket! Gör era det med? 

Mått lite illa de senaste dagarna, vet inte varför. Inte alls kul! Vill ju kunna fixa omkring här hemma och så, men istället ligger jag bara i sängen eller soffan nästan hela tiden eftersom mår illa. Och hungrig är jag också, hela tiden!

Nu ska jag försöka hitta på nåt gott till middag och kanske ta tag i disken.. Om jag inte kräks först!
    Min kliar med & brister för varje dag.....tom insidan av låren....

HAhaha ja det är såååå coolt när hela magen rör sej, man kan sitta & stirra länge på det

Ujj inte kul att må illa hela tiden, men här är en till som är hungrig hela tiden & har varit sen v 12 ca Obestämd
    ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    Härligt

Jag var senast i v 23, ska gå nästa i v28 (27 hela), efter det v 31 tror jag....
    SaraKlippan skrev 2010-08-25 15:55:51 följande:
    Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 
    Grattis Grattis hihih en liten blyger!!

Skönt att du lugnade dej, hjälper en mycket!!!

kram kram
    Sandragumman skrev 2010-08-25 19:16:17 följande:
    Jag har haft förvärkar, ordentligt 2 gånger....så det är inte för tidigt för endel...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Lillkillen

ÄlskarNova: Var iväg som sagt idag till Mvc, sen är det var tredje vecka som gäller.

SaraKlippan: Grattis till en liten kille!!!!!  Avis, vill oxå till Ullared.

Varför man oftast känner bebisen mer på kvällen är för att på dagarna är man oftast igång o då vaggas barnet i magen o sover sen när man ligger i soffan/sängen på kvällen o softar vaknar de. 

Har varit energilös i 2 dagar nu men har känt mig bättre idag o framför allt nu ikväll. 

Oliver 080101 samt BF 8/12
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-08-25 20:53:19 följande:
    ÄlskarNova: Var iväg som sagt idag till Mvc, sen är det var tredje vecka som gäller.

SaraKlippan: Grattis till en liten kille!!!!!  Avis, vill oxå till Ullared.

Varför man oftast känner bebisen mer på kvällen är för att på dagarna är man oftast igång o då vaggas barnet i magen o sover sen när man ligger i soffan/sängen på kvällen o softar vaknar de. 

Har varit energilös i 2 dagar nu men har känt mig bättre idag o framför allt nu ikväll. 
    Ja jag efterlyser mer energi nu, för nu har jag massa att göra!!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 20:39:13 följande:
    Min kliar med & brister för varje dag.....tom insidan av låren....

HAhaha ja det är såååå coolt när hela magen rör sej, man kan sitta & stirra länge på det

Ujj inte kul att må illa hela tiden, men här är en till som är hungrig hela tiden & har varit sen v 12 ca Obestämd
    Jag har bristningar på insidan låren, framsidan låren längst upp vid trosorna, knävecken, höfterna och tuttarna. Magen är värst dock, men ändå inte så hemskt. Hoppas hoppas på att det ska stanna av så det inte blir hela magen, då kommer jag bli deppig.
  • Momalicious

Usch jag har varit så deppig nu på kvällen,  och typ grinig vilket har gjort att jag och sambon typ tjafsat för han tror han gjort nåt och jag vet inte om han gjort det. Och nu går han och lägger sig tidigare än någonsin innan typ så det hjälper ju inte direkt!
    Dessa hormoner, fyfan! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)