Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Jo sambon kan ta honom ibland, men han kör bil hela dagarna så han får ju inte vara FÖR trött heller :(

Han vill inte äta, han vaknar nog egentligen inte själv, han bara håller mig vaken genom sina pruttförsök, för såfort det kommit en prutt slappnar han av o ska ha nappen igen o sover vidare. Varje gång ( var tredje-femte minut) han tar i så åker nappen ut, sen ska han ha den igen, ett evigt istoppande av napp... Sen kan han vila upp till nån timme innan han e igång igen. Har provat allt jag törs, att han sover på mage på mig, på min arm, i egen säng osv men inget går. Bäst sover han tyvärr på mage men jag törs inte lägga honom på mage i sin säng o gå å lägga mig... ! Igår la jag honom på mage i sin säng medan jag gick ner o gjorde mig i ordning, det tog högst fem minuter men jag var livrädd..

Nu somnade han så nu ska jag med sova.

• ludicrous

Jag har sovit i två timmar, sammanhängande ! Oj så skönt! Skulle vara på BVC kl 14, satte klockan på 13, skyndade mig ner så Emil fick äta på BVC istället, annars hadevi väl aldrig kommit iväg :) huvudvärk och kaffesug har jag nu!

• ludicrous

Mat får han iaf! Var på läkarkontroll på BVC idag o han blev godkänd :) han väger nu 4315 gram och är 56 cm lång, längdkurvan går raaaakt uppåt!
    De tyckte jag skulle pröva sempers droppar också.. Och kanske mjölkfritt, men jag tycker det e konstigt om det skulle vara mjölkallergi när det bara är ca 6 timmar han bökar (00-06), han äter ju på dagarna också menar jag, då borde det ju vara jobbigt för honom på dagarna oxå??

Jag är fortfarande trött, men fasar redan för natten.. Kvällarna börjar innebära ångest inför natten för mig :(

• ludicrous

Moma- jobbigt!!

Här e vi inne i en nedåt gående spiral känns det som :( Emil sover superbra första halvan av natten, sen är det bök och snutt och inatt börjar min dimma runt ett, därefter har jag ingen tidsuppfattning, vet inte hur mycket jag sovit eller inte sovit, vet inte hur ofta han ätit.. Men brösten e jävligt tomma..Allt e snurrigt.
    Sen blir både Emil och jag för trötta på dagen, han blir kinkig o övertrött så han somnar inte. Senaste dygnet har hans pappa inte kunnat ta honom utan att han skriker. Så även om han tar Emil på natten så kan jag inte sova eftersom Emil skriker. WIE

• ludicrous

Majorima och Moma- nästa "skönt" att höra att alla andra inte har det så perfekt..! Jag ammar ju och tänker nu börja om helt med amningen, då fel grepp tydligen kan ge magknip. Emil är en liten latmask och gapar o gnor inte så mkt vid bröstet innan han hugger, det säger oftast bara slurp så tuttar han. Då åker hans överläpp in, så nu jäklar pillas det vid hans måltider!
    Har fått sova 1.5 tim nu iaf, välbehövligt!

• ludicrous

2 barns mamma, har du pratat med läkare? När så små barn har feber ska man väl göra det?

Våran natt har varit den bästa på långe. Lillskiten har ätit och sovit bara :) inte så mkt knölande :) men DUMMA jag har inte sovit ändå. Emil åt vid 00 inatt sen sov han gott i sin säng... På mage... Så jag vågade ju inte somna :( varje gång jag vände honom till sidan vaknade han till. Halv två kunde jag vända honom för sista gången, sen somnade jag ( hade sovit några timmar innan ) sen var det matdags vid halv tre, 5 och 6 typ :)

• ludicrous

Emil har också haft en nöjd dag! Har varit kinkig när han varit för trött o inte somnat. Har fortsatt traggla med suggreppet och det funkar, rapar honom också varje gång, läs mer här ludiicrous.blogg.se

Är det jag som har en spinkis? Ni med bebisar över 55 cm har också mer än 5 kg att gulla med? Emil är 56 lång men väger 4.3 kg. Hans pappa e lång o smal så han brås väl där :)

Nu ligger lilla skrutten i sin säng, åt senast strax efter 19 så han e väl hungrig snart, så jag passar på att sova :)

Just det, Emil e en liten busunge med spratt i benen, igår la jag honom i sin säng och vi sov båda två, när jag vaknade av hans bökande hade han snurrat runt, ligger med fötterna vid kudden, eller ja hela han nedanför faktiskt, och med överkroppen UNDER täcket... Inte kul :(

• ludicrous

Törs knappt skriva nått men.. TACK o lov har nått ändrats! Vi sover gott :) Emils mattider:

19.20
    0.30
    03.50
    07.00

• ludicrous

Våra bebisar ser verkligen mer bebis än nyfödda ut nu!

Emil slänger leenden åt höger och vänster och är just nu är mkt nöjd herre, peppar peppar.

Just nu är jag "hos frisören". Nova ( 5 år ) borstar och "flätar" mitt hår. Tur man inte e håröm ;) Emil ligger och sover i vagnen, har gjort sen strax innan tre, detta börjar bli en bra rutin för oss :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)