Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-03-02 12:37:00 följande:
    Sikken sötnos Emil ärGlad

Sedan måste jag oxå berömma er schäfer, otroligt fin möstrad Solig
    Ja han är en riktig snygging vår vovve :) Tack eller vad man säger :P
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-03 09:29:09 följande:
    Står stillSkrikandesjag har 5 kg !! som jag ska ner men varje jävla månad mensen ska komma är det CHOCKLAD som gör mig besatt !!

Så nu har jag och sambon bestämmt oss vi ska ner i vikt sammtidigt så nu blir det stopp med allt och jag ska fuska jag ska bara dricka äppel vinäger för då tar den bort sin hunger gjorde detta med mamma och det fungerade kan jag lova och ner gick man
    Fuskit! Min sambo kan äta vad han vill, hur mkt som helst, utan att gå upp ett gram ! för några veckor sen hade vi 6, SEX (!!!!) stycken chipspåsar i skafferiet!! Det finns alltid nått gott hemma, just nu: chips, nötter, marshmallows...
  • ludicrous

Va faan! Emil tycker det är morgon vid 5.30. Det tycker inte jag. Jagblir sjukt avis på er som får sova så mkt. Jag sover HÖGST 3 tim i streck. Då har jag fått sova länge, annars vaknar jag varje-varannan timme. Jag vill SOVA..!

• ludicrous

Vi har inte riktigt planerat hela ledigheten än... Men i sommar har vi tänkt att sambon e hemma hela sommaren, en period semester, en period föräldraledighet. Jag ska gå på timmar. Min familj har en sommarstuga 10-15 minuter ifrån stan, min mamma flyttar ut i juni o in i augusti, vi har också tänkt vara där endel o "snylta" ;P haha nä men är vi där minskar vi ju våra kostnader hemma, har lånen att betala, o de fasta månadskostnaderna ( bredband o telefoner), det blir runt 7000/månaden, är vi sen på stugan så blir det ju inte lika mkt el o matkonstnader :) elen e ju inte så hög på sommarn iof :P

• ludicrous

Min dotter e ju född i januari, så jag jämför lite med henne, hon började förskola efter sin andra sommar ( hon var 1.5 år) och jag hoppas vi kan göra likadant med Emil. Det passar dessutom extra bra för då börjar Nova skolan. Nu går hon på "fel" förskola för området, eftersom vi flyttat, så när hon börjar skolan så kan Emil börja på rätt förskola och jag slipper ha dom på olika ställen. Nån som fatta :P

• ludicrous

Vi har just nu pampers, 3-6 kg e det väl, hade rabattkupong ;) man har ju nästan alltid rabatt på nått av libero o pampers, så det blir det vi har rabatt på, sen kör vi typ det märket tills nästa rabatt kommer :P
    Lilla Emil (född 23/12) vägde sist 4.7 kg men är ca 58 cm lång, så han e lång o smal, pampers passar rätt bra då. Men jag tycker pampers luktar, även som oanvända alltså, eller sitter det bara i min näsa?

Hur många är vi som HELammar? Emil har aldrig fått nått annat än mammatutt :P det verkar som att de flesta ger ersättning?

• ludicrous

Yes! Natten funkade! Emil vaknar ju så ofta på natten, och egentligen är han nog inte hungrig varje gång, utan har bara en virrig mamma som lägger honom till bröstet. Igår åt han 20.30 sov i sin säng till 00.30 då han fick mat ( jag fick allt slå mig själv på fingrarna någon gång där innan :P) sen vaknade han 02.30 o jag tror ser jag tänkte ge honom mat men kom på mig själv, så han blev väl inte så glad... Planen var att sambon skulle ta Emil så han inte blev matsigen av lukten av mig, meeeen sambon e sjuk. Men trots det så gick natten! Jag tog Emil där vid 02.30 o gick runt lite, vid 03 låghan sovandes i sin säng igen. Vaknade 04.30 o då förstår jag att han var hungrig :)

• ludicrous

Jaha. Vaken o väntar på att lillen ska somna om. Han hade precis ätit o snat om när förkylda sambon fick en hostattack som skrämde livet ur emil...

• ludicrous

Mitt hår och mina naglar växer som ogräs under amningen! ( tackar för det) men det har lett till en hemsk utväxt :P

Vi ska inte gå på babysim, tror inte att det är bra att stimulera deras "stänga-av-andningen"reflex. Badar gärna med barnen men inget under vattnet.

Idag har vi hämtat ut babyboxen, det enda som var nått att ha e ju typ rabattkuponger och blöjhinken!! Vi har hittills slängt blöjorna i en påse bara, i väntan på att vi skulle hämta den där nedrans boxen, o nu är det gjort :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)