Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

FAN! Kan små bebisar verkligen vara mammiga? Emil är 7 veckor och jag e låst! Sambon kan försöka med allt om Emil e ledsen, så fort han kommer till mig tystnar han och somnar. Idag var Emil helt övertrött och sambon skulle söva honom o jag skulle handla, omöjligt... Emil vråla, så skulle jag bara ta honom medan sambon tog på sig en tröja, vips så sov pojken... Vaknade såklart direkt när sambon tog honom och det tog nästan en timme innan han skrek sig själv till sömns ( jag var inte hemma.) men sen vaknade han efter typ 15 min och somnade gott om i min famn nu...

• ludicrous
    LillSnurr82 skrev 2011-02-14 15:43:08 följande:
    Någon som har tips på hur man får tillbaka sexlusten förresten?? Jag tappa den under graviditeten och vi hade typ sex en gång på 9 månader..och jag har fortfarande inte fått tillbaka den. Killen börjar bli frustrerad och jag förstår honom.. VILL gärna ha sex.. Men känns så jävla fel när man har småbarn, men fattar ju att det inte är det, andra har ju sex osv.. Men jag tyckte innan det kändes fel bara hunden var i samma rum.. haha..

Hur faan gör man?? Tips nån snälla.. känns som att jag och killen bara kommer längre o längre ifrån varann och det blir bara svårare och svårare att få till det liksom..
    Hörde om det på radion förra veckan tror jag det var, där var det bästa tipset kanske att längta typ. Skicka några sexiga sms under dagen, smeka till på nått känsligt ställe när man möts i dörröppningen osv. "Småkåta" upp varandra helt enkelt. Och kanske ta en kväll när han tar hand om dig och din njutning är prio 1.!

Ja, det är skitjobbigt när emil bara ska vara hos mamma, inte för att jag inte vill ha honom hos mig, utan för att jag mest blir irriterad när det inte går att sambon tar honom. Nu är det mkt för sambon, han har sin första spelning nästa helg så han tränar massor inför den såklart, efter den ska han absolut få ta emil mer och emil ska få sova på pappa mkt!
  • ludicrous

MFJG - det var länge sen vi hörde av dig! :)

Jag tillhör det folkslag som inte tycker man kan skämma bort små bebisar. Kanske med saker, men det fattar dom ju inte ändå :P men man kan inte skämma bort dom med kärlek och närhet. Det är vad de behöver, då ska de få det. Är det så att en bebis sover bäst på mamma, då behöver den närheten. De kommer inte sova där för alltid. Jag kan inte tänka mig att Antonio kommer krypa upp och sova på dig när han e 25 ;)

• ludicrous

NhjärtaD,kan du inte lägga dig när hon somnat?
    Om inte annat så tänker hon nog bara på att va snäll så mamma får motion ;)

• ludicrous

Himla skit!!! Emil åt vid 23, la tillbaka honom i hans säng i efter ett tag började han såklart knöla, sparka o grymta. Efter fjärde "stoppa-tillbaka-nappen-vändan" la jag honom på mage. Pang! Inte ett knyst, han sover så jävla gött! Men inte jag för jag e så nervös ..

• ludicrous

Hej alla!

Jag skriver också upp mattider! Inte sovtiderna, för han e lite tokig och ibland somnar han, men sover bara nån kvart, så måste han somna om sen igen o så, knöligt att skriva upp. Men mattider skriver jag upp. Har sett på det jag skrivit senaste dagarna att det faktiskt funnits lite "rutin" i det, det trodde jag faktiskt inte!
    Idag däremot har han ätit ca varannan timme, det har kanske gått 3 timmar någon gång, men sen har det varit varannan, så jag e slut idag!

Nu ska jag sova, han åt runt åtta nu, har inte skrivt den gången,.. hoppas jag får sova inatt!

• ludicrous

NhjärtaD, att du lägger dig med henne på dig :)

Det blev matning varannan timme i natt med..wiiie.

• ludicrous

God morgon!! Här har vi haft två sköna nätter, gud så bortskämd man blir fort!! Emil hade världens mysigaste dag igår men skratt joller o var nöjd med det mesta! :)

• ludicrous

Jag e vegetarian o Emils bajs e gult. Betyder det då att han får i sig vad han ska?

Jag har fått i mig alldeles för mkt choklad på senaste, men just nu är det mkt annat o tänka på och jag ORKAR inte tänka på vikten...

• ludicrous

Emil har blivit världens mysigaste om dagarna :) han skriker/gnäller om han e för trött o inte somnar, annars ler han, skrattar till och är nyfiken :) nätterna går oftast bättre nu. Oftast :) i natt har han haft lite problem med magen. Gnällt, pruttat, gnällt, pruttat.. Men han sov i sin säng fram till 2 iaf.
    Har börjat få lite rutiner tror jag, skönt. Är rätt trött idag, det blev inte mkt sömn där efter två tyvärr

Svar på tråden December Bebis 2010 :)