Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Hittade precis en tråd om roliga saker under förlossningen, nått som hänt eller sagts. Har ni nått skoj?

Jag tackade sköterskorna så mkt hela tiden för de hjälpte mig och var såååå snälla! Tänk att de valde att hjälpa just mig, med att hålla i ben och ge vatten liksom! Kan ju tillägga att vi faktiskt var ensamma på förlossningsavdelningen ;)

Det var två saker jag upprepade under förlossningen : "åååh vad du är snäääll / gullig!!" ( till sköterskorna) och " TITTA INTE FÖR HELVETE!!!" ( till sambon ) ;D

• ludicrous

Heeej tråden!

Vilken natt.. Emil har pga sin förkylning sovit dåligt, typ 30 minuter i streck, stackarn :( Till råga på allt har hans storasyster också blivit förkyld, så hon kom hostandes in till oss stup i kvarten. WIIIE!
    Emil har en hosta, och vi var på BVC igår och hon tyckte att vi skulle hålla lite koll, så det inte är nått RSvirus :( Men han e pigg och äter iaf, det känns som en bra riktlinje :)

Han blev två månader i onsdags, vikt och längd :
    ca 4.7 kg och 57.5 cm lång!

• ludicrous

Jag skulle sätta in en spiral igår, men det gick inte!! :( fick iaf mini-piller utskrivet, måste jag vänta på mensen innan jag börjar eller kan jag börja knapra typ imorgon ?

• ludicrous

Tack :)

Försöker få till att en läkare ska kolla på emil, han " tjockisandas", det väser o piper o låter ansträngt. Men fasiken vad envisa dom e på 1177 om att han äter så då mår han bra. Visst, allmäntillståndet e bra, men det låter förskräckligt när han andas o hostar. Om nån bara tar sig 10 minuter å kollar på honom så slipper dom ju mitt tjat sen..

• ludicrous

Hej tjejer :)
    Emils förkylning börjar ge sig, istället Kom sambon hem med 38.5 graders feber.. :(

Emil har en lång sovperiod på eftermiddagen, han kan sova 4-5 timmar på eftermiddagen, säkert längre, men vi väcker honom. Skulle vara skönt om han tog dom timmarna på natten istället!! Ska försöka få till det...

• ludicrous

Igår hade vi en riktig pissnatt. Emil har fått för sig att bäst sover man mellan kl 15-19, och sen vidare till typ 23. Alltså sover han lååånga pass på em/kväll. Vi har nu gått in stenhårt för att ändra detta till att han sover de passen från 20-21 och frammåt. Lyckades igår, får se om vi har turen med oss ikväll med ;)  Så inatt har natten varit jättebra. Men jag märker att jag är van att bli väckt på natten och inte sova så mkt, för jag vaknar oftare än Emil :P

Emil ligger nu ute och sover i vagnen, där sover han oftast bäst. Han ligger nerbäddad i en tjock fleeceoverall i en tjock fårskinnsåkpåse, är det kallare har han också filt på sig och blåser det så åker regnskyddet på som vindskydd. Barnvakten ligger i vagnen så jag hör om han vaknar, men jag hör också varenda bil som åker förbi ;D haha

Nu har jag haft någon vecka när jag varit duktig med mat, inte ätit en enda godisbit eller kaka. Bravo! Hoppas att vågen går neråt ordentligt nu.. Går också långpromenader varje dag, om jag kan dvs. Igår jobbade sambon kväll och därinnan var han sjuk, så då blev det inga :( Men flera kortare promenader blir det .
    Hur går det för er andra med vikten?

Jag känner (peppar peppar) att Emil blivit nöjdare på senare, han blir 10 veckor imorgon. Han ligger gärna i babygymmet eller sitter i babysittern längre stunder och tittar och pratar mkt :)

Han sover oftast ett långpass nu på fm, och sen håller vi ju på att ändra så han ska få sova 2-3 kortare pass på em. 

Nä, nu måste jag fortsätta städa, likabra att passa på :D

Svar på tråden December Bebis 2010 :)