Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Ligger kvar i sängen med Cornelia och har just fått det första leendet (5 veckor)

Saliva - nej, jag har inte haft några smärtor.

• Mysmamma70

Emelle - vilken vacker bild

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Haligh - troligen är hon i en ökningsperiod, brukar komma runt fyra veckor. Då behöver de suga ofta. Du behöver vila mycket och dricka mycket vatten för att produktionen ska öka

• Mysmamma70
    AnnaCL skrev 2011-01-27 08:56:37 följande:
    Hej fina. Jag tror att du är världens bästa mamma. Jag kan känna igen de där känslorna om att man vill ordna och fixa. Men jag hinner helt enkelt inte. Då försöker jag att tänka att det är tiden tillsammans som är det viktiga. Inte att jag ordnar i garderoben vilket jag tänkt göra länge nu. Tiden när de är små kommer ju inte igen och då vill jag spendera så mycket jag kan bara med att vara nära henne och mysa. Hon kräver inte mer än så. Sedan så får jag påminna mig om det lite då och då när jag blir stressad över allt jag inte gör.

En fråga. HUr ofta bajsar era små? Vet att det kan variera mycket. Tidigare bajsade hon varje dag nu är det mest bruna spår i brallan och sist hon bajsade rejält var i söndags. Har det ändrats för er med. Är bara lite nojig att hon inte ska må bra. Hon knösar och stånkar så mycket och kräks mer än tidigare. Vore skönt om magen kom igång mer. Men hon går upp bra i vikt, nu vid 6 och en halv vecka väger hon cirka 4,5 kg från födseln 3,2 kg.
    Hoppas ni får en fin dag.
    När de är i ökningsperioder bajsar de mindre. Cornelia bajsade inte på 12 dagar, det är helt normalt när man ammar och de kan inte bli förstoppade då
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Är det bara jag som har lyxen att ha en nöjd bebis?

Storebror var det dock inte, så jag vet exakt hur ni har det. Tur att det går över!

• Mysmamma70

2barnsmamma - så skönt. Mina pojkar har haft sina skrikperioder de första månaderna, men flickorna nöjda och tystlåtna

• Mysmamma70

Delifi - du är fortfarande en superkvinna för mig, förstår inte hur du orkar, jag beundrar dig verkligen!

• Mysmamma70

Samma här... har sju kilo kvar (av sjutton) dessutom...

• Mysmamma70

Bebisarna är säkert i ökningsperioder då de behöver mer mat och äter ofta (särskilt på natten) för att öka produktionen och mjölken är som fetast då.

Håll ut, vila massor på dagarna, amma ofta och drick mycket vatten. Min erfarenhet är att det brukar vara ca fem dagar.

• Mysmamma70

Jag skulle inte låta mina ligga och skrika i några minuter när de är så små. Innan fyra månaders ålder behöver de omedelbar tröst enligt experterna.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)