Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

2barnsmamma - ja, räkningen stämmer, den är i efterskott. Elpriserna sköt i höjden under december, tyvärr...

• Mysmamma70

Helamning är inget säkert skydd, jag fick tillbaka min mens åtta veckor efter Charlie föddes trots helamning. Men det var vi glada för och kunde då tillverka Cornelia snabbt (13 mån mellan dem)

Jag hade molvärk i ett par veckor innan mensen kom.

• Mysmamma70

Majorima - skönt att du kan börja slappna av och att ni hittar era egna rutiner. Du är expert på ditt eget barn och världens bästa mamma för honom

Vi kan inte jämföra våra bebisar för de är precis lika olika som vi.

En del är mer högljudda och klagar mer än andra. Men att de skriker för att träna sina lungor är en gammal okunskap.

• Mysmamma70

Haligh - Cornelia ligger ju i en egen vanlig säng intill min och jag kryper över till henne och ammar på natten.

Jag har lagt en plastad frotté under en mjuk filt som hon sover på, så det är lätt att byta om hon kräks mycket. Under huvudet har jag en liten frottehandduk eller påslakan som jag oftast får byta. Jag byter även blöjan i sängen på natten, det är då skönt att slippa stiga upp.

• Mysmamma70

Nu har jag fått min mens - sex veckor efter förlossningen och jag helammar. Min kropp vill verkligen bli gravid

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Majorima - ja, vi vill ha fler och jag blir 41 i år så vi kan inte vänta så länge. Men vi ska gifta oss i sommar och jag vill inte vara gravid då

• Mysmamma70

Annars hade jag nog kunnat tänka mig att köra på direkt nu

• Mysmamma70
    ludicrous skrev 2011-02-04 09:09:00 följande:
    Haha tänk att man glömmer så snabbt hur man gick o längta o vänta och orkade absolut inte vara gravid längre :P nu kan jag känna att jag saknar magen, men jag vet ändå att jag kände mig ful o klumpig o inga kläder satt bra :D
    Ja, visst saknar man den härliga känslan av att vara gravid, och det negativa och jobbiga är glömt
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

2barnsmamma - bäst du gör ett gravtest!

Här kom mensvärken nu, blodet kom först :p

• Mysmamma70

Linasmamma - 12 timmar är väldigt lite...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)