Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Här är en sömnbehovstabell:

http://se.babycenter.com/baby/sleep/sleepneeded/

Men kom ihåg att alla barn är olika. Alla mina fyra har haft helt olika behov och vanor. Flickorna har sovit mest och inte skrikit något, pojkarna tvärtom

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-02-04 18:47:30 följande:
    Min dotter är bara 5 veckor men hon sover nog närmare 20 timmar. Långa sjok, hon är vaken ett par timmar på fm och sen på kvällen lite längre. Jag tycker nästan det är tråkigt, allt glänser här hemma igår åt hon 22.30 och vaknade 6.15! Med Minifom har kvällarna blivit mkt bättre men lite gnäll är det än, annars är hon en sån nöjd go tjej! Som just korsat 5-kilosspärren, 3,5 när hon föddes, bredare än lång nästan
    Cornelia sover också jättemycket, men jag har inte tråkigt Min man och vår 14-mån son är ju hemma och på kvällarna och helgerna även tonåringarna. Jag passar på att jobba lite och skriver även på en bok
  • Mysmamma70

Ja, jag tror att det finns ärftliga faktorer.

Charlie sov oxå väldigt lite så jag fick ha honom i bärsjal för att få något gjort. Annars hade jag nog knappt fått i mig någon mat ens.

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 15:00:59 följande:
    Tänk nu kom den och på Tisdag är elias 2 månader
    Så det tog 2 månader sen kom den och jag delammade
    Välkommen till mensklubben

Cornelia ´var sex veckor när den kom och jag helammar Tungan ute

Imorgon blir det efterkontroll!
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 18:52:15 följande:
    efterkontroll hmm jag har inte bokat tid än men jag vill inte bli undersökt häller jag har en manlig läkare och jag känner inte jag vill då känns inte bra alls.

Jag kommer  nog att avstå gynundersökningen då jag inte fick några bristningar och inte haft ont, känner mig helt återställd.

Men det blir jätteroligt att träffa BM som är så underbar och hjälpte mig få en igångsättning då jag hade det så jobbigt, och gå igenom förlossningsjournalen med henne

• Mysmamma70

Välkomna ni som är nya eller nygamla i tråden!

• Mysmamma70

Här är det också utfodring var tredje timme dygnet runt. Ibland kan det gå fyra timmar på natten. Nu är vi tydligen i en ökningsperiod igen och hon vill äta varannan timme på natten...

Igår låg vi i sängen hela dagen och vilade och myste. Mannen kom upp med frukost i sängen

Skönt att kunna vila när nattsömnen blir lidande.

• Mysmamma70

Jag har fyra barn och alla har haft olika behov av närhet. Jag har gett dem precis vad de behövt, även om det innebar att trean fick bo i famnen på dagtid de första fyra månaderna.

Min filosofi är att barnen inte ska anpassa sig efter mig, utan jag efter dem under den första tiden. Sen, efter de första månaderna, får vi hitta rutiner som fungerar för hela familjen. Och det har inte varit några problem, de har inte blivit bortskämda på något sätt, utan trygga, kärleksfulla barn

• Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-02-07 17:43:22 följande:
    Någon som har några bra knep mot kräkningar? Min tjej kräks mkt,  och det kan komma ett bra tag efter matning också. Inte så att jag är orolig att hon inte får i sig tillräckligt, mer för att det blir väldigt kladdigt överallt. Jag kan tänka mig att det är magmunnen?
    Jag låter Cornelia ligga på örngott eller små handdukar som är lätta att byta och tvätta, det går ett gäng såna per dygn

Sen har hon drägelhaklappar på sig
Svar på tråden December Bebis 2010 :)