Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2011-02-07 21:01:03 följande:
    Ja väldigt...Ibland är hon så arg att hon inte tar bröstet, men provar man igen sen så tar hon det så ja...väldigt svårt!
    Hon somnar i famnen efter lite gungning, men så fort vi lagt ner henne vaknar hon
    Det är samma här.. nu är hon i pappas famn, så jag får vila min lite
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    ludicrous skrev 2011-02-08 07:30:42 följande:
    Jag ger upp. Jag får sova ca 2-3 timmar / dygn, SAMMANLAGT. Inte mer än ca 50 min i streck. Jag får helt enkelt ge upp allt socialt liv och bara försöka sova om dagarna. Jag ORKAR inte :( är kontaktkompis åt en tjej o behöver dom pengarna.. Men får ofta ställa in... Ska bowla med henne idag, men jag vill bara sova!! Jag går runt med huvudvärk o är tjock i huvudet jämt. Det är ju bara på natten Emil är som han är med sitt stökande, bökande o försök till att prutta... Jag ger upp, isolerar mig och skiter i allt.
    Usch så tufft, du behöver både stöd och sömn. Tycker som Anna att sambon kan hjälpa dig. Sen får du kanske överväga att stanna hemma och vila i några veckor. Tiden går fort och vips så sover han bättre och längre och du kan börja leva igen!

Men just nu handlar det ju bara om att orka med vardagen... ta hand om dig!
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-07 22:23:02 följande:
    Hon somnade i pappas famn, men vaknade när han la ner henne...han sövde om henne & vi la henne i soffan där vi satt...sover fortf ville väl bara höra våra röster...kanske så enkelt, ele bara tur

Nu är det sängen & kanske lite mys första gången sen förlossningen
    Cornelia somnade också i pappas famn, så jag fick vila ett par timmar innan läggdags. Sen låg vi vakna till kl 00.00 och sen sov hon faktiskt till 5.30

Hoppas du fick till ett mysigt mys igår
  • Mysmamma70

Ludi - har du provat med babymassage?

• Mysmamma70

Vi har precis kommit in från en härlig vårpromenad i solen, äntligen är all snö borta!

Cornelia ligger kvar ute och sover så gott. Nu blir det snart pannkaka till lunch

Fyra veckor på Viktväktarna har gjort mig sex kilo lättare!

• Mysmamma70

Tyvärr syns inte bilderna i mobilen

2barnsmamma, ni ligger nog ett par veckor före, brukar vara så. Ser lökar på väg upp hos grannen men inte hos oss. Men sista snön försvann ju bara häromdagen :p

• Mysmamma70

2barnsmamma - skönt att Elias var ok!

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 14:37:54 följande:

Cissi:
    Ja får hoppas han får det bättre ligger fortfarande i vagnen och sover börjar sakna honom..
    Hur har du det ?
    Kram

Vi mår fint, lilla Cornelia är så nöjd och snäll. När hon inte äter eller sover sitter hon i famnen eller i babysittern eller ligger i babygymmet och tittar och ler och har börjat med lite ljud. Inte ett skrik sen hon föddes

Igår var vi på 6 veckors läkarkontroll och hon går inte upp i vikt i någon rasande fart - 1 kg på 7 veckor bara - men BVC var nöjda och vi är nöjda
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-02-11 20:15:29 följande:

Lyx bebis du har fått då

Det gör inte Nemi heller, 1,6 kg på 10 veckor ca, men inget att oroa sej för som sagt...

vad väger hon nu? Är hon 7 veckor?

Ja, en på fyra ska väl lyckas Nej, jag har haft turen att ha väldigt snälla bebisar som alla sovit gott om nätterna, men pojkarna har varit lite mer missnöjda emellanåt. Min dotter, som snart fyller 15 , sov hela nätterna när hon var tre veckor. Fast å andra sidan sov hon inget på dagarna istället!
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-02-12 11:22:19 följande:
    Ska prova det - när tösen vaknat. Sovit hela morgonen, brukar Jon INTE göra så hon mår ju inte bra, det är jag säker på! Ingen vaken tid alls utan bara äta sen sover hon som en stock. Känns i brösten att hon ätit mindre, känns som de ska sprängas och så brukar de inte heller vara. Usch står i tidningen idag om RS viruset, att rekordmånga bebisar är sjuka! Men ingen feber och inga andningsproblem.
    Jag vill inte oroa dig eller någon annan, men RS-virus behöver inte ge feber, så var uppmärksam på andra symptom.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)