Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Tim har sovit nästan hela dagen sedan 11 i förmiddags, bara vaknat för mat var tredje timma. Varit vaken totalt kanske 1,5 timma + 3 timmar i morse eller så. Ändå kan jag inte stressa av! Nu oroar jag mig för att han är på väg att bli sjuk eller något. Aldrig kan man då slappna av... Han kommer säkert vara vaken hela natten nu haha..

• Karttikeya

Blir man sugen på att testa semper med ju....... Fast det verkar som att lille Tim blivit bättre.. Sov som sagt nästan hela dagen igår och har sovit mycket idag också. I natt sov han 23-3, sen 3.30 till 5.45 sen 6.30 till 9 ungefär.. Mer än 3,5 timmar går det inte mellan målen Tungan ute Ska testa minifom när vi utvärderat sempers magdroppar, ifall det inte blir jättemycket bättre av dessa alltså. Magknipet är väl det som verkar störa honom lite, men han skriker ju inte alls lika mycket som bara för några dagar sedan. Av sempers magdroppar kan dom bli värre dom 2 första dagarna och det är tredje dagen för oss idag och han är bara bättre, men det kan dröja upp till en vecka innan man bör utvärdera. Ångesten börjar släppa lite, men vågar ju inte slappna av helt..

• Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2011-02-01 16:09:00 följande:
    Skönt ändå juh!!
    OH ja, jag klagar inte, bara känns som att han är lite orolig fortfarande. Men känns inte som att det är kolik iaf.. Men.. Ska inte säga något, då brakar väl allt lös!
  • Karttikeya

Gahhh jag måste lära mig slappna av.... Jag menar. Bebisar skriker väl i allmänhet när dom vill något? Jag tror varje gång att det ska urarta till otrötslighet och att han är missnöjd med allt.. När han ligger och sover får jag för mig att han gör det för att slippa vara vaken. Jag blir snart knäpp på mig själv. Aldrig haft så mycket prestationsångest i hela mitt liv, vilket har varit ett stooort problem tidigare med allt jag tar mig för..

Hade förresten sex igår, men känner mig lite korkad i efterhand, tänk om man blir gravid.. Även om vi vill ha fler barn vill jag absolut inte ha det så tätt.. Hatten på hädanefter.. Vi körde avbrutet men ändå, det är ju verkligen inte säkert det heller. Det fick mig åtminstone att slappna av så jag kunde sova haha!

• Karttikeya
    ÄlskarNova skrev 2011-02-02 08:53:41 följande:
    haha! Har ju märkt att Arvid blir lugn och oftast somnar av brum-ljud, typ dammsugaren. 
    Nu när han ätit, lagt morgonens brakbajs och bäddats ner i vagnen och låg och knölade försökte jag "you-tuba" ngt lugnande ljud och hittade detta:

">

" target="_blank">

ngn som filmat 10minuters hårblås och nu när jag lyssnat 5min med honom bredvid mig i vagnen så sover han! haha!! blir en favorit 
    haha, tim slocknade efter sju minuter.. från knorr till totaldäckad.
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-02 11:30:09 följande:

Höjning av erättning igår började jag igår fick pojken 160 ml och det gick ner sen testade jag ge honom igen och igen och allt gick ner
    Gav honom sista måltiden klockan 23.30 och han drack 160 ml han gick upp 1:a gången klockan prick 05.00 och fick 160 ml igen och jag fick väcka honom klockan prick 08.30 när det var dags att lämna ebba på dagiset Jösses han sover och jag får sova som en PRINSESSA !!
    Han sover fortfarande i sin vagn och jag hör nu små ljud från honom så fram med 160 ml igen

Jag försöker också höja för att han ska hålla sig längre men det funkar inte Tungan ute Kanske snart Tungan ute
  • Karttikeya

Hur vet man ens om barnet har kolik? Tim började skrika helt galet nu vid åtta, men så fort jag satte honom i bärsjalen så vart han helt lugn, nu ligger han lugn på mitt bröst i sjalen. Är det "bara" kvällskinkighet?

I morgon ska vi till läkaren för att testa mot överkänslighet mot mjölkprotein, då ska vi testa mjölkfritt igen antagligen.. Får se vad dom säger..

• Karttikeya

Ska väl tillägga att jag försökte trösta honom i en kvart innan jag kom på att han kanske ville åka sele.

• Karttikeya

Läkaren trodde absolut inte att lilleman är allergisk mot komjölk, de utslag han hade förra gången hos bvc försvann ju samma dag som vi tvättade om kläderna med ett tvättmedel utan parfym (dumskalle som inte tänker mig för..) sen är han nog lite extra känslig i huden för han blir röd för ingenting. Så är han ju rödhårig också.. ;) Och läkaren trodde heller inte att det var någon kolik, bara lite magknip och svårt med gaser. Jag har överdrivit som vanligt. Har börjat samla ihop hans skrikperioder och kommer väl upp i max 2 timmar en dålig dag och han har hittills alltid gått att trösta i sjalen.. Så han är väl en lite gnällig bebis helt enkelt. Men han har, peppar peppar, börjat bli gladare om dagarna och tillochmed läkaren fick ett av hans sällsynta leenden idag.

Han behöver mycket närhet min lille korv, så nu ska jag köpa mig en ordentlig sele, den jag har nu är jag inte så nöjd med.

Känner mig så fjantig och korkad nu, som inte tål lite barnskrik.. Men man vill ju att dom ska vara nöjda hela tiden helst, haha. Blir så orolig att något är fel så fort han verkar lite gnällig.

• Karttikeya

Vi har förresten fått lite rutiner, tror jag. Han somnar vid 22-23 efter mat och ny blöja, sover till 2.30 eller 3.00, äter och somnar om fort - sover till 5.30 eller 6.00, äter och knorrar till 7.00 och sover till 9 eller 9.30 typ. Sen går vi upp och han är väl vaken 1-2-3 timmar, äter och så håller det på med ungefär 1,5 timmars sovande och 1,5 timmars vakentid mellan alla mål. Fram til kvällen då han sover tre timmar i sträck ungefär. Vill sova på mig hela dagen men kan sova själv på kvällen en stund, på natten sover han i sin vagga 22-6.00, sen vill han ligga brevid oss.

Ja, jag är en klenis som har gnällt så mycket.. Men är väl annorlunda när man upplever det mot att skriva upp tiderna såhär. Han blir gnällig så fort han inte får sova (han somnar väldigt dåligt själv så man måste somna honom på dagarna) men vilken bebis blir inte det liksom? Får sluta få ångest bara för att han skriker, som någon skrev så borde man ju bli orolig om ens bebis aldrig nånsin skriker istället kanske. Sen krånglar han fortfarande lite med flaskan, men har kommit på att han får så mycket annat för sig när han ska äta. Går det tre timmar mellan går det bättre. Sen passar han nästan alltd på att bajsa när han ska äta och det blir ju lite jobbigt för honom, haha.

Jag har försökt börja slappna av mer och det går över förväntan bra. Jag låter honom skrika lite (i min famn) och han tystnar nästan alltid av sig själv elelr om han får nappen och det är ju verkligen inte jobbigt! Så försöker tänka så hela tiden: Nej men det här är ingen fara, jag klarar detta. Igår när han började gallskrika och ingenting var bra så kom jag på: "han kommer bli lugn i sjalen", så jag satte honom i sjalen och vips: nöjd bebis. Så att stressa ner är det jag behövt göra sen får jag stå ut med att han är duktig på att protestera när något inte känns helt rätt: det är ju egentligen bara bra!

Ursäkta svamligt inlägg.. Jag bara ville komma fram till att vi nog har det väldigt bra och jag är väl inte en helt värdelös mamma ändå, och: en bebis kan inte vara nöjd JÄMT. Inte min iaf, haha.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)