Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2011-01-26 10:23:29 följande:
    Åh, jag hade skrivit så försvann allt :(

Jag är nere, ledsen o irriterad. Emil mår som jag gör o skriker o han vill snutta hela tiden.. Ju mer han skriker ju mer gråter jag. Sambon o jag bråkar. Det är väl för att jag e så trött. Jag har inte ätit senaste dygnet o har ingen matlust. Jag är påväg att krascha. Eller så har jag kraschat. Jag lkänner att jag förstör Emil, att det inte ska vara jag som tar hand om honom för hos mig mår han inte bra :(
    Stor kram till dig! Har inga råd annat än att jag vet hur du känner.. Den där känslan av att man förstör sitt barn. Jag är säker på att du INTE gör det. Hoppas din dag blir bättre, glöm inte att äta och dricka även om det är skitjobbigt dagar som denna. {#emotions_dlg.flower}
  • Karttikeya

Tim har nu helt gått över på nan bifidus ett par dagar, nu kommer det bajs nästan varje gång efter att han ätit och han behöver inte ligga och stånka och stöna i timmar för att något ska hända! Vilken skillnad. Är en mycket mer harmonisk bebis också. Inatt somnade han 23, sov till 03, somnade 4 och sov till 7. Sen somnade vi 8 och sov till 10, mys!

Dock krånglar vi lite vid matningarna ungefär hälften av gångerna.. Han vill ta flaskan men efter ett par sug slutar han svälja och blir jätteledsen. Jag misstänker att han inte är så hungrig när detta händer, så får väl prova att inte mata honom för ofta.. Men svårt att veta när han verkligen är hungrig och när han bara vill ha tröst och närhet.. Eller är det jag som är trög och inte fattar hans signaler.. :/ Hälften av gångerna tar han ju flaskan hur lätt som helst, andra hälften - efter samma signaler vad jag kan se - vill han inte alls. Blir ledsen när han får den och spottar ut och ledsen när jag slutar ge för att han spottar ut den. En hel vetenskap detta med bebis. Glad

• Karttikeya
    ÄlskarNova skrev 2011-01-26 18:35:54 följande:
    ang. ersättningen: 
    Okidoki...men är det "rätt" att göra så med kallt i micro till ättemp.? Jag tänker på bakterier osv..
    Iofs har vi egen brunn så jag kanske måste göra som jag gör hur eller hur..
    eller tror ni jag kan ha kokat vatten som svalnat och förvara det i kylen och göra som ni, bara värma det  vattnet i micron sen när det behövs? 
    Så gör jag.. Kokar vattnet och förvarar det i kylen tills det är dags att blanda :) Och sen värmer jag det. "Dubbelt" kanske, men känns ju som man undgår risken för bakterier då.
  • Karttikeya

Mitt tips är att ta dag för dag.. Njut av hans bebistid och finns till för honom - det är allt han behöver. {#emotions_dlg.flower}

• Karttikeya
    AnnaCL skrev 2011-01-27 08:56:37 följande:
    En fråga. HUr ofta bajsar era små? Vet att det kan variera mycket. Tidigare bajsade hon varje dag nu är det mest bruna spår i brallan och sist hon bajsade rejält var i söndags. Har det ändrats för er med. Är bara lite nojig att hon inte ska må bra. Hon knösar och stånkar så mycket och kräks mer än tidigare. Vore skönt om magen kom igång mer. Men hon går upp bra i vikt, nu vid 6 och en halv vecka väger hon cirka 4,5 kg från födseln 3,2 kg.
    Hoppas ni får en fin dag.
    Tim bajsar ungefär fem gånger om dagen nu när vi kör med nan ha1, på vanliga nan var det varje-varannan dag. Han behöver inte stånka på i timmar före det kommer nu, det måste vara skönt!

Går hon upp i vikt och verkar må bra ska du inte behöva oroa dig, även om jag vet att det är lättare sagt än gjort!
  • Karttikeya

Usch, har fått yrsel lite sådär ibland det senaste och idag har det några gånger känts som om jag ska svimma. Borde kanske ringa hem Martin om det inte bättrar sig Rynkar på näsan

• Karttikeya

"Skönt"  att läsa att inte bara jag har en gnällis om kvällarna. Oftast mellan 20-22 eller 19-21 här Tungan ute

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2011-01-27 13:18:51 följande:

Här räcker det inte med att städa en dag i veckan, det är ju självklart småplock varje dag, men jävlar vad hunden fäller nu! Helt sjukt. Skulle kunna dammsuga en gång i timmen, men nöjer mej med 1-2 ggr om dagen typ, Som tur e sover Emil gött i bärselen, o då kan jag dammsuga, men det är svårare att plocka upp från golvet :P Får ta hjälp av mannen i helgen att storröja :)

Hur gör ni andra med lunch när ni går hemma på dagarna? Jag är sjukt dålig på att äta lunch när jag bara går själv.. Men jag försöker iaf få i mig nått, frukt o sånt iaf.

Har nu i två veckor hållt mig till sötsaker på helgen samt motionerat en del, ska ha fredagar som vägningsdagar, alltid bättre innan helgen ;) Ska faktiskt bli intressant att väga mig imorgon, hoppas jag inte blir besviken ;) Hur går det för er andra med mammakilona?

Är sjukt dålig på att äta lunch jag också...... Och frukost... Tungan ute Har ingen aptit. Av någon anledning är det dock "lättare" att äta godsaker då.. Konstigt,, Flört

Mina gravidkilon är borta, bara typ 25 kg kvar till målvikt!! Tungan ute Flört
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-27 13:55:31 följande:
    8 dec är inte elias 6 veckor eller e han 7 veckor igår ? jag e förvirrad räknade med att han var 6 veckor igår ??
    Han var ju på 5 veckors kontroll 14 jan ju ..
    7 veckor Tungan ute
  • Karttikeya

Tim har inte velat sova själv på hela dagen. Jättemysigt att ha honom i famnen men påfrestande när man inte känner sig helt OK. Hoppas Martin slipper jobba över idag.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)