Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Höhö.. Mammas knubbis vägde idag 5030g.. Han har alltså gått upp 485 g på en vecka.. Tungan ute Växt en cm och är nu 54 cm lång. Huvudet är en halv cm större, 39 cm. Skönt att dom växer som dom ska, men ett halvkilo i veckan kanske är att ta i, haha.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-19 22:54:17 följande:
    Gud, är helt slut så orkar inte kommentera. Ikväll tog jag iaf slut och sambon gjorde det jag själv ville men inte kunde, han sa till mig att sluta amma. Är så glad att han hjälpte mig ta beslutet för det funkade verkligen inte. Är besviken att det inte gick men så är det.
    Bra av din sambo! Min sambo sa likadant, fast jag "gav ju upp" mycket tidigare. Det är inget misslyckande, vi vill ju bara det bästa för vår bebis och för oss själva också för att bebis ska bli nöjd av det också!

Tim kämpar med gaser i magen, så nu ska vi pröva nan's ersättning med bifiduskultur eller vad den heter.

Och vilken drömnatt jag haft, haha. Tim somnade iof inte förrän 23.30, men det passar mig bra eftersom jag är en kvällsmänniska, sedan sov han till 5.45 och fick mat och somnade ungefär 6.30 för att han knorrade lite, sov till 9.. Känns riktigt härligt. :)
  • Karttikeya

Fick på mig ringarna idag, första gången sedan vecka 25 eller så Glad 

Veckovägning idag och ett till kilo har runnit av mig, så -23 kg nu. Nu blir det massor av promenader framöver så att min tidigare övervikt försvinner den också!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-22 01:13:33 följande:
    Orkar typ inte läsa. Verkar som att Elliot fått kolik. Varenda sak jag läser passar verkligen PERFEKT.
    usch, känns som en fet käftsmäll verkligen. Hoppas såå att jag har fel och har jag inte det tänker jag boka tid direkt hos en kvinna som botar eller förbättrar kolik rejält med akupunktur på bara 6-7 gånger.
    Men allt stämmer verkligen. Tycker så synd om min skrutt (och oss med för den delen).

Vi var iaf på BVC idag. Han är fyra veckor på söndag och han väger nu 4070 gram (3510 vid födseln) är 55,8 cm lång (50 cm vid födseln) och har ett hattmått på 36,7 cm tror jag (35 vid födseln. Kurvan går nästan rakt upp :p
    Usch... Stor kram till er, hoppas ni kan hitta något som lindrar. Kom ihåg att ta hand om varandra. Hjärta
    Haligh skrev 2011-01-22 10:23:19 följande:
    Min lilla tjej vägde igår 4400 gram 3 veckor gammal, 900 upp sen hon föddes! Det syns magen ser ut som en tunna verkligen!! Ska börja mjölka ur och spara lite tror jag, har nu hur mkt mjölk som helst, amningen går på några minuter och det rinner åt alla håll
    Här är en till vars bebis har en mage som en tunna. Men det är väl från all ersättning vi proppar i honom. Har svårt att få min egen mjölk att räcka till hälften av hans mål.. Hade kanske fått mer om jag kunnat amma, bröstpumpen gör väl bara att det inte sinar..
  • Karttikeya

Tim har börjat vara väldigt kinkig om dagarna, men fortsätter sova bra om nätterna. Nu har vi bytt ut ersättningen helt så får se om det hjälper om några dagar. På dagarna vill han bara sova i famnen och då blir ju inte mycket gjort! Sen har han börjat småäta om dagarna också och ibland vill han äta men vägrar flaskan och herreminje vad man känner sig värdelös..

• Karttikeya

För första gången på en vecka eller så ligger Tim och sover själv på dagen. Han verkar så mycket mer harmonisk idag så - peppar, peppar! Jag tror att den nya ersättningen börjar ge verkan. Har kommit en stor och en liten nummer två idag också, kanon! Visst är det mysigt att ha honom hos sig, men det är också skönt om han kan ligga själv en stund. Han sover bättre om jag inte stör honom och jag kan göra annat. Är det bara jag som har en "butter" bebis? Haha. Han ler bara när han är på väg att somna eller vakna. Men det kanske kommer senare..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-24 11:56:29 följande:
    Uh, har sån jäääkla migrän och är ensam. Hoppas jag slipper ringa hem sambon alltså. Just nu sover Elliot gott på min mage iaf så ska slumra jag med. Typiskt!
    Kram till dig! Försök vila när Elliot gör det.

Går bara o väntar på att jag ska få migrän jag också.. Kan ju knappast vara "botad" av att ha varit gravid menar jag.
  • Karttikeya

Momalicious skrev 2011-01-24 13:25:49 följande:

Majorima; vad har ni för ersättning nu? Elliot är också butter haha. Men när han väl ler så är det så jäkla gulligt. Hoppas han blir "gladare" när han blir lite större, tråkigt om han bara ler i sömnen.

Fick ringa hem min sambo, det gick inte mer. Men Elliot sover fortfarande på mig och fortsätter förhoppningsvis göra det tills sambon kommer hem om en kvart.
    Nan med bifiduskultur. Han har varit jättego hela dagen, inga leenden förutom att han ser glad ut, men nöjd! Ja, vi får hoppas han blir gladare, fundersam liten grabb jag har haha!

Det gjorde du rätt i! Ta hand om dig.

Mammasmurfen och Emelle: Ohh.. Då får jag verkligen hålla tummarna att det kanske bättrar sig för mig också! Har ju bara haft ett enda "riktigt" migränanfall under graviditeten och det var i juni eller något.

Såhär myser vi i soffan idag! Här ser han riktigt glad ut, haha.Hjärta Synd att dom bästa bilderna alltid har en tendens att bli suddiga.
  • Karttikeya

Ondar: Ja han är en liten goding! {#emotions_dlg.flower} Det bästa jag har "gjort", haha! ^^

Förstår hur hemskt det måste vara utan vatten i kranen, jag vet inte vad jag gjort.. Känner du att det blir ohållbart så får du nog åka till din mamma, men förstår ju att du inte vill att Erik ska bli smittad med en förkylning.. Blev hon förkyld i förrgår borde hon inte smitta "så farligt" idag. Hon behöver ju inte pussa honom i ansiktet. Glad

Jag har bestämt mig för att sluta pumpa.. Det tar för mycket tid och han har ju snart fått hälften bröstmjölk/hälften ersättning i en månad. Känner att det börjar sina dessutom trots att jag försöker pumpa oftare. Har konstant dåligt samvete för att jag inte klarar producera tillräckligt att jag tror att jag gör bäst i att sluta.

Får hoppas att jag inte blir dålig efter förlossningen nästa gång (gäller att se framåt haha) och att jag kan producera mer mjölk då..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)