Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

BVC idag. 5410 g och 56 cm lång, så 380 g och 2 cm på en vecka.. Måste ju kännas en del att växa så mycket.. Tungan ute Eftersom han fortfarande har det körigt med magen ska vi testa en mjölkfri ersättning över helgen, blir det inte bättre alls så kör vi nan igen samt semperdroppar.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-28 22:57:51 följande:
    Oj vad era bebisar äter mycket varje gång. Elliot äter 90ml åt gången, på kvällen brukar han äta lite mer eller lite oftare. Men snart går han nog upp till 120ml åt gången. Men som det är nu äter han bara 90ml.

Min tjockis (om man nu jämför med din haha) äter också runt 90-100 ml per gång. På natten smockar han i sig 130 ml nån enstaka gång beroende på om han sovit länge eller ej.
  • Karttikeya

Tim firar en månad idag med att fyra av världens vackraste (och första "riktiga") leende och sedan öva lite nacke Skrattande

Man vill väl bara äta upp honom? Hjärta
  • Karttikeya

Min lille Tim är inte alls nöjd.. Börjar misstänka kolik.. Vi köper minifom och sempers magdroppar idag, ska man fräsa på med både och eller testa en av dom? Fick ge upp den mjölkfria ersättningen idag, han vägrade äta. Äter inte "gamla" ersättningen bra heller men han äter lite iaf. Och har äntligen somnat efter att ha varit vaken sedan åtta och har gnällt heela dagen.. Jag har nog aldrig känt mig såhär värdelös.

• Karttikeya

Tim somnade vid halv fem och sov en och en halv timma, sen slukade han 130 ml ersättning, sov till sju fick ungefär 30 ml till och somnade om, sover ännu.. Kan inte "njuta" ett dugg.. Har sådan ångest, tänk om han blir sådär ledsen och otröstlig som igår kväll.. Känner mig som den minsta människan på jorden när jag inte kan hjälpa honom..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-30 17:52:54 följande:
    Förresten vet jag att vissa barn reagerar negativt på sempers, typ får ont i magen och så, bara så du vet det ifall han blir mer ledsen efter du börjat ge dropparna. Fast sånt vet säkert du :)
    Jag vet.. Och att det kan ta en vecka innan det sker någon förändring.. Blir han väldigt mer ledsen så testar jag minifom istället.. Har dock hört väldigt mycket bra om sempers magdroppar, får se vad som stämmer på lille Tim.

Jag är så ledsen idag.. Rynkar på näsan
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-30 17:50:49 följande:
    Usch. Elliot har en mildare form av kolik och det är jobbigt men man vänjer sig faktiskt. Trodde jag aldrig. Men imorgon ska jag köpa bifidus och se om det kan göra så han slipper ligga och trycka så himla mycket varje gång han ska bajsa. Han är ju inte förstoppad eller så men lite "trög" kanske man kan kalla det.

Minifom ger vi, och dom har hjälpt honom lite. Han får ur sig gaser mycket lättare. Hoppas det kan hjälpa tim lite! Annars får jag väl tipsa om den här kvinnan som jobbar i stenungsund, vet många som blivit hjälpta! Ska boka tid hos henne om han inte blir bättre av ökad mängd minifom och bifidusersättningen. www.aqpunktur.se/
    Vad gör ni när han skriker och blir otröstlig? Igår fick vi åka i bilen för att han skulle lugna sig.. Ändå skrek han inte så länge, 40 min kanske - kändes som flera timmar.. Sen var han orolig hela natten och idag har han som sagt varit orolig och gnällig och inte velat sova och därtill ätit dåligt.. Känns som det vänt lite, men ska verkligen inte ropa hej ännu..
  • Karttikeya
    sweet86 skrev 2011-01-30 22:13:31 följande:
    När brukar man gå på efterkontroll??
    4-6 veckor efter förlossningen.
  • Karttikeya
    NhjärtaD skrev 2011-01-30 22:12:20 följande:
    Åh fy... Men man gör allt man kan för sina små juh.

Nemi somnade gott med sin goa filt...Är säkert det att hon varit utan den som varit felet dumma vi varit som inte fattat det!!!

Nu ska vi spela Wii innan sängen

natti natti
    Hoppas ni hittat lösningen där Glad Önskar jag kunde hitta en lösning "lika lätt".. Han sover igen efter kvällsmålet iaf.. Får se hur det går inatt. Dags o sova..
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-01-31 18:30:48 följande:
    Haha, ja jag kan tänka mig det! Längtar efter fler barn men det får vänta några år, har bestämt att jag ska bli färdig ssk innan vi skaffar nästa och jag har inte ens börjat plugga än haha ;)
    Blir kanske ungefär samtidigt som jag skaffar nästa då, för jag vill bli färdig barnmorska Flört Har ett år kvar på sjuksköterskeprogrammet, sen måste man jobba ett år och därefter plugga 1,5 år till.

Att man ens tänker på nästa..

Fin bild på Elliot! Hjärta
Svar på tråden December Bebis 2010 :)