• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH

Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.

• ÄlskadeGryn

Oj hjälp Mrs T vilken otrolig pers!! STORT GRATTIS till er fantastiska lilla dotter och håller alla tummar och tår att allt fortsätter att går i rätt riktning!

Kram Mulisen

• LyckligaGatan
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:09:24 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Men oj! Och GRATTIS!!! Vilken pärs ni gått igenom, och den är kanske inte helt över? Men vilken liten kämpe... Jag blir så glad för er skull, samtidigt som jag blir ledsen att det blev sånt trauma.. (Haha, märks det att jag är hormonstinn eller vad )

KRAMAR till er!!

• Lallan

MrsT: Oj :-O Grattis till er lilla dotter! Hoppas att hon fortsätter i samma riktning och att allt går så smidigt som möjligt. Vilken chock det måste ha blivit.

• Mysmamma70

Ooooh grattis Mrs T, hoppas allt fortsätter att gå bra för er!

stor kram
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Lakritsnapp

Stort grattis Mrs T!!! Jag bara ryser när jag läser vad du skrivit. Härligt att ni äntligen fått träffa er dotter, även om hon gärna hade fått stanna i magen ett tag till Flört Hoppas ni mår bra hela familjen och att lilltjeja är en riktig fighter.
    Bamsegrattiskram!!

Var inne och kollade mina sammandragningar i måndags. De kommer ju titt som tätt hela dagarna och är ganska kraftiga och smärtsamma. Oavsett om jag far runt som en liten iller, eller ligger och latar mig på soffan en hel dag. Fick göra ctg-kurva som bekräftade sammandragningarna, men bebis mådde bara finfint Skrattande.
    Läkare undersökte livmodertappen också, men än var det ingen fara på taket. Bara ännu mera VILA och sexförbud.

Tänkte höra med er som inhandlat bebiskläder för fullt nu. Vilken storlek har ni köpt på varma ytterkläder?
    Haha, var ju inte länge sedan man hade en nyfödd... men jag har ändå noll koll på storlekar. Dottern är född på våren, så hennes vinterkläder kan inte lillkillen ha nu när han föds i december.
    Ska man köpa storlek 56 eller 62 i overall?

• 3 barns mamma84
    Lakritsnapp skrev 2010-10-08 09:41:56 följande:
    Stort grattis Mrs T!!! Jag bara ryser när jag läser vad du skrivit. Härligt att ni äntligen fått träffa er dotter, även om hon gärna hade fått stanna i magen ett tag till Flört Hoppas ni mår bra hela familjen och att lilltjeja är en riktig fighter.
    Bamsegrattiskram!!

Var inne och kollade mina sammandragningar i måndags. De kommer ju titt som tätt hela dagarna och är ganska kraftiga och smärtsamma. Oavsett om jag far runt som en liten iller, eller ligger och latar mig på soffan en hel dag. Fick göra ctg-kurva som bekräftade sammandragningarna, men bebis mådde bara finfint Skrattande.
    Läkare undersökte livmodertappen också, men än var det ingen fara på taket. Bara ännu mera VILA och sexförbud.

Tänkte höra med er som inhandlat bebiskläder för fullt nu. Vilken storlek har ni köpt på varma ytterkläder?
    Haha, var ju inte länge sedan man hade en nyfödd... men jag har ändå noll koll på storlekar. Dottern är född på våren, så hennes vinterkläder kan inte lillkillen ha nu när han föds i december.
    Ska man köpa storlek 56 eller 62 i overall?
    62 i overall tycker jag ..
    har alla kläder i stl 62 själv.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lallan

Jag tänkte köpa overall i strl 56, gillar inte när allt är för stort så jag köper hellre en storlek större när det är dax.

• Mysmamma70

Vår Charlie är född 17 november, 62 blev lagom de kallaste vintermånaderna efter jul.

Det beror ju också på lite var i landet man bor, när det blir kallt. Vi bor i Skåne och här är ju vintern sen - om det ens blir någon - men förra året hade vi ju rejält kallt och snöigt Demon

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Nanniii

Ojjj jisses, jag har inte varit här inne på evigheter och det första jag ser nu är att ni har fått en liten prinsessa. Förstår att det är en lång väg kvar att gå , men ett stort grattis till dig och din familj . Så underbart. En tanke till er, hoppas eran lilla flicka växer till sig som hon ska . .. Det blev en tidig liten decemberbebis iaf ;) Välkommen kära Elise.
Svar på tråden Decemberbebis 2010