• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan
    Tilma skrev 2010-04-21 12:27:47 följande:
    Tessbmess: Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    Jag vill också ha en lucka! fast bara när jag är gravid...
  • Tilma
    LyckligaGatan skrev 2010-04-21 12:59:06 följande:
    Jag vill också ha en lucka! fast bara när jag är gravid...
    haha ja. Fult annars
    Live to win.
  • tessbmess
    Tessbmess: Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen. Man blir så himla liten och maktlös när det är något i den egna kroppen som växer, men som man själv inte kan styra och se till så att han/hon ha det bra. Som jag sagt tidigare i tråden; En liten lucka på magen vore uppskattat! Då kan man iaf kontrollera statusen på bebis
    En lucka vore fullkomligt!
    Eller ett litet fønster som kan tænda och slæcka.. ;)
  • tessbmess
    kaajsaa skrev 2010-04-21 13:29:10 följande:
    Jag plussade 13/4 har BF 16/12
    Grattis! :)
  • Tilma
    Grattis & välkommen hit!
    Live to win.
  • LyckligaGatan
    GRATTIS!

Usch idag har jag en helt vidrig huvudvärk.. E sover nu så jag borde kanske passa på jag med. Känns som jag går under snart av denna jäkla huvudvärk...

Vi håller på att fixa med en stort överraskning till i sommar, ch idag verkade det som en STOR del föll på plats. Hoppas det går vägen bara. Kanske därför jag har huvudvärk, börjar slappna av...

Nää sängen nästa!
  • Mrs TH
    Grattis!

Jag är mest trött hela tiden, som igår då sov jag mellan 16-18 , sen gick jag och mannnen en promenad och sen såg vi en film och så sov jag vid 22. Gick upp 9 idag och har precis vaknat ifrån en timmes tupplur. Hur är det möjligt?
  • Ginge
    Tessbmess: Det som gör mig mest rädd, är att jag inte på något vis kan påverka det som händer. Jag avskyr att inte veta... och att tappa kontrollen.
    Jag tänker mest att även om jag mår illa konstant så vet jag i alla fall VARFÖR :)  Det är ju värra när man mår illa annars och vet inte varför.  Så för mig känns som jag har koll på läget och på sätt och vis även kontrol över situation :)
  • Ginge

Just nu har jag fastnat i en tanke att jag inte förser embryot med alla näringsämnen. Man kan ju knapt äta någonting av illamående....Min diet består av alla möjliga frukter och...körsbärstomater, och inte så mycket av proteiner eller kolhydrater.

Även om i boken står det att om man spyr i början av graviditet så kan man t.o.m. gå ner i vikt, och det är helt OK tydligen. Men ändå... Man skulle ju kunna få råd från BM om vilka extra vitaminer eller något annat man ska ta, men för mig kommer det bli vecka 9 när jag första gången träffar BM. Och då är ju bara 3 veckor kvar inan embryo är utvecklat. Det är ju så mycket som färdigtutvecklas innan veckan 9......

Min värsta mardröm skulle vara icke hälsosam bebis ju.... Vet inte om jag skulle palla med.....

Svar på tråden Decemberbebis 2010