• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    Tilma skrev 2010-04-24 18:50:36 följande:
    Idag har nog varit den värsta dagen hitintills! Vaknade illamående... petade i mig en macka och försökte sedan somna om. Halvsov till och från fram till kl 15 då jag var tvungen att kliva upp. Andades och tänkte om vartannat "spyr jag nu?" "nej, jag klarade mig" och sådär höll det på. Nu, strax före 19 har jag ÄNTLIGEN kunnat peta i mig lite spagetti och köttfärsås. Jösses vad gott med riktig mat. Men så klart... illamåendet kom tillbaka direkt efteråt. Dock inte med riktigt samma fulla kraft som sist. *peppar, peppar*
    Usck stackare! Men låter lite skönt att kunna halvsova bort illamåendet

Här har vi haft kalas för sonen idag med allt som hör till, har stressat hela dagen illamående och jäklig. Sen tvingade jag i mig en bit tårta, big mistake, hehe, det blev inte bättre av det direkt

Vi skulle egentligen berätta idag, men det blev inte så, det får vara hemligt en stund till
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • pickaboo

Jag är så orolig. Med dottern var jag konstant illamående och kräktes dag som natt. Jag mådde skit i 18 veckor.

Nu mår jag... som en prinsessa. Tankarna snurrar - är det något fel? Jag vet att det inte behöver vara något fel, mest troligt inte, men har haft upprepade missfall förr... Fast då började jag ju blöda och blödde i flera veckor...

• Marie  W

Fy vad jobbigt för er som mår så illa{#lang_emotions_frown}  Förstår att det är påfrestande, men dock av angenäm anledning!!{#lang_emotions_sunny}

Nannnii: Jag vill också att det ska gå några veckor så det"känns lite mer säkert" . Jag är så symptomfri så jag nästan känner mig ogravid  haha. Har dock haft några få hugg el kramper i magen, känns ändå ofarligt.

Mathea: Viken vecka är du i nu?

Vi är många i tråden nu! ROLIGT {#lang_emotions_smile} Grattis till alla nya!!

Ha en skön kväll allihopa/ Marie 

• Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-24 20:40:19 följande:
    Fy vad jobbigt för er som mår så illa  Förstår att det är påfrestande, men dock av angenäm anledning!! Nannnii: Jag vill också att det ska gå några veckor så det"känns lite mer säkert" . Jag är så symptomfri så jag nästan känner mig ogravid  haha. Har dock haft några få hugg el kramper i magen, känns ändå ofarligt. Mathea: Viken vecka är du i nu? Vi är många i tråden nu! ROLIGT  Grattis till alla nya!! Ha en skön kväll allihopa/ Marie 
    Jag är i vecka 7
  • Marie  W
    pickaboo skrev 2010-04-24 20:37:05 följande:
    Jag är så orolig. Med dottern var jag konstant illamående och kräktes dag som natt. Jag mådde skit i 18 veckor.Nu mår jag... som en prinsessa. Tankarna snurrar - är det något fel? Jag vet att det inte behöver vara något fel, mest troligt inte, men har haft upprepade missfall förr... Fast då började jag ju blöda och blödde i flera veckor...
    Känner igen mig!!   Mår helbra, det är min försa grav förutom ett MF så jag har inget att jämföra med. 

Hoppas & tror att det är en lycklig lott... som ju dessutom kan ändras. Tycker vi ska försöka slappna av & njuta{#lang_emotions_smile} 
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-24 20:42:15 följande:
    Jag är i vecka 7
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. {#lang_emotions_sunny}
    Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
  • Tilma
    Ett två tre skrev 2010-04-24 19:53:09 följande:
    Usck stackare! Men låter lite skönt att kunna halvsova bort illamåendet Här har vi haft kalas för sonen idag med allt som hör till, har stressat hela dagen illamående och jäklig. Sen tvingade jag i mig en bit tårta, big mistake, hehe, det blev inte bättre av det direkt Vi skulle egentligen berätta idag, men det blev inte så, det får vara hemligt en stund till
    Det är fantastiskt att kunna göra vad kroppen känner för... och behöver Dock jäkligt tråkigt att vara så trött och illamående att man inte förmår sig att göra annat än att sova. Fick dock höra av en kompis som har en son på drygt ett år, att efter de här första 12 veckorna med illamående och enorm trötthet, klev hon in i en ny fas. Vill-ha-sex-hela-tiden-fasen. Jag längtar dit!
    Live to win.
  • Tilma
    Marie W skrev 2010-04-24 20:55:06 följande:
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
    Gud vad roligt med en kusin så nära i ålder. Varken jag eller min man har jämngamla syskon. Han har 'bara' två bonusar från hans pappas sambo som har två barn sedan innan... och jag har två syskon. Men alla är mellan 10-15 år. Barn känns rätt avlägset för deras del. Lite synd på så vis att vårat/våra barn förmodligen aldrig kommer ha kusiner i samma ålder. Allra helst när jag själv uppskattar och umgås oerhört mycket med mina egna kusiner... i min ålder. Menmen, det är inte hela världen...
    Live to win.
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-24 20:55:06 följande:
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
    Vi vill egentligen oxå vänta lite till med att berätta, men vi ska resa bort med hela svärfamiljen i förbindelse med 2 st 60 års dagar och då kommer kanske folk att märka nåt, men vi får se. Vi skulle egentligen flyga och det brukar gå bra men nu är planen ändrad pga askan och nu ser det ut som det blir lååååååång bilresa istället, det klarar inte jag så då blir vi i vart fall tvugna att berätta

Jag blir så bilsjuk när jag är gravid, urk... Före sonen blev jag nästan aldrig dålig, men när jag var gravid med han blev det illa, sen gick det aldrig bort helt så jag har svårt för långa bilresor ö.h.t. Och nu med extra illamåendet, nej tack

Min bror har en grabb som är 1 månad yngre än min son, det är jättekul! Tyvärr bor vi inte så nära varandra att vi kan ses så ofta, men när vi först ses är det jätteroligt
  • Ett två tre

Har precis firat min stora killes födelsedag (vi tror den lilla blir en kille oxå ) och då började vi kolla på gamla bilder och speciellt bilderna från BB, då blir man ju inget bebissjuk Sen kom vi ihåg allt jobbigt i början och då dämpades det lite, ehm {#lang_emotions_dreamer} Nejdå, det är ju mest mys med en bebis, hihi...

Svar på tråden Decemberbebis 2010