• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii

Heej hej :)
    Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!

Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.
    Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu.

Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?
    Blir galet orolig.

Ha det fint alla
    Kram till er och trevlig helg

• Ginge
    Nanniii skrev 2010-04-23 14:47:51 följande:
     Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Jag får inte plöstliga hugg, men jag känner mest spännt under längre tid. specielt på näterna. Men jag kan gissa att dinna "hugg" kan bero på att livmodern expanderar.
    som t.ex. i vecka 8 så är livmoder stor som apelsin. så man kan förstå att man känner av när den växer.

Var inte orolig nannnnii!
  • Tilma
    Heej hej :) Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !! Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan. Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner? Blir galet orolig. Ha det fint alla Kram till er och trevlig helg
    Jag känner igen "huggen" du pratar om. Har dem titt som tätt i högra sidan av magen/buken. Smått obehagligt men jag har läst om andra som upplever samma, så jag antar att det är helt normalt? Det mesta tycks vara det när man är gravid

Stackare som mådde så illa under bilresan! HEMSKT!
    Live to win.
  • Nanna84
    Heej hej :)Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Jag får också sånna hugg i sidan. Mest den högra och ofta om jag har suttit ner och reser mig för snabbt. Är väldigt obehagligt tycker jag, hade en nyss som vägrade släppa på att ar minuter, då blev man lite skraj... Men som andra säger tror jag inte att det är nåt problem. Du kan ju alltid ringa BM och höra vad de säger.
  • LyckligaGatan
    Heej hej :)Nu har man varit borta i ngn dag och det är alltid lika härligt att komma tillbaks till dessa inläggen !!Idag har jag haft en bilresa på 5h, kan säga att jag aldrig varit så åksjuk innan.Och jag har tyckt att jag mått kanon under hela tiden nu. Sen tänkte jag höra runt här lite. Är det fler som helt plötsligt kan få det som ett hugg i buken ,som känns som mensvärk och sen bara försvinner?Blir galet orolig.Ha det fint allaKram till er och trevlig helg
    Jag tror du känner av ligamenten..? För mig är vänstra sidan värst. Om det är ligamenten så är det för att livmodern växer.

Jag är också åksjuk under graviditet, har du testat Seaband? De hjälper för mig så jag inte blir annat än lätt illamående.

Trevlig helg på er, vi ska strax dra iväg på grillkväll!
  • tessbmess
    Hej!

Jag får också hugg titt som tätt, det varierar lite i vilken sida.
    Usch vad hemskt att åka så länge och må dåligt!
    Jag fasar för när det skall börja märkas av då vi åker färjan över till Sverige..blir nästan alltid åksjuk för att det går sjö..  {#lang_emotions_throwup} 
  • Ginge

jo, åka bil är inte så lätt, men det kan man överleva på något sätt.... Jag tog 2st. ingefära tabbletter innan och dem hjälpte tror jag. 
    Men jag undrar hur det blir med flygningen.... Om 2 veckor ska vi flyga till Prag. Och jag är hemskt orolig att om jag mår som nu så kommer jag att spy hela tiden...... Och det är ju inte så trevligt för andra medresenärer..... ush vad jag är nervös inför detta....

• Nanniii

Tack för era lugnande svar, ja när man får dessa huggen i ena sidan så blir man ju jätte orolig, nästan så man får hålla i sig när det kommer, sen springer man in på toaletten för man tror att det ska börja störtblöda :( Usch denna oron under en graviditet. Imorgon går jag in i vecka 7, nu vill jag bara att v 12 också kan vara över så man kan sluta oroa lite mer iaf. .

Nej , Det var inte alls roligt att åka bil, men idag mår jag mycket bättre :)
    Ginge, hur många timmar tar det att flyga till Prag? Förstår att du oroar dig, men du har ändå varit ganska illamående nu dom senaste veckorna, så om två veckor kan vi alltid hoppas att allt är över :)

Seaband?:) Det är kanske något man borde testa??

Hur är helgen annars??

Kraaam

• LyckligaGatan

Seaband finns på Apoteket. De hjälper verkligen mig mot min åksjuka. Idag har varit en mindre turnédag, men med de och frisk luft så funkar det iaf..

Nu ska jag nog ta o kollapsa en stund, haft en sjukt jobbig natt med dottern och så har vi varit själva hela dagen.. Jag ser snart i kors..

Har ni andra bra helg? Vädret är ju ljuvligt!!

• Tilma

Idag har nog varit den värsta dagen hitintills!
    Vaknade illamående... petade i mig en macka och försökte sedan somna om. Halvsov till och från fram till kl 15 då jag var tvungen att kliva upp. Andades och tänkte om vartannat "spyr jag nu?" "nej, jag klarade mig" och sådär höll det på. Nu, strax före 19 har jag ÄNTLIGEN kunnat peta i mig lite spagetti och köttfärsås. Jösses vad gott med riktig mat. Men så klart... illamåendet kom tillbaka direkt efteråt. Dock inte med riktigt samma fulla kraft som sist. *peppar, peppar*

Live to win.
Svar på tråden Decemberbebis 2010