• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Marie  W
    Tilma skrev 2010-04-24 22:03:58 följande:
    Gud vad roligt med en kusin så nära i ålder. Varken jag eller min man har jämngamla syskon. Han har 'bara' två bonusar från hans pappas sambo som har två barn sedan innan... och jag har två syskon. Men alla är mellan 10-15 år. Barn känns rätt avlägset för deras del. Lite synd på så vis att vårat/våra barn förmodligen aldrig kommer ha kusiner i samma ålder. Allra helst när jag själv uppskattar och umgås oerhört mycket med mina egna kusiner... i min ålder. Menmen, det är inte hela världen...
    Ja,det blir superkul. Mins syster och jag umgås mycket, däremot umgås vi inte alls mycket med våra egna kusiner... man vet j inte hur det blir för de små. Er lilla kommer ju ha andra jämnåriga runt sig  att stå nära om det är rätt.
    Jag har jämngamla syskon och första barnbarnet kommer i sep och det andra i dec{#lang_emotions_smile}
    På maken sida finns redan barnbarn men där är det en hel del åldersskillnader mellan syskonen.  Ja hur som helst- fantastiskt alltihop.

Hoppas verkligen du slpper må så illa idag och kan njuta av söndagen, det verkar bli en härlig dag här i vår stad! Kom in från 1 timmes prom för en stund sen. Såååå skönt att strosa runt i lugnet. Första helgen på länge vi inte e på landet, men nu fukar ju stan också{#lang_emotions_smile}
  • Marie  W
    Ett två tre skrev 2010-04-25 08:16:52 följande:
    Har precis firat min stora killes födelsedag (vi tror den lilla blir en kille oxå ) och då började vi kolla på gamla bilder och speciellt bilderna från BB, då blir man ju inget bebissjuk Sen kom vi ihåg allt jobbigt i början och då dämpades det lite, ehm Nejdå, det är ju mest mys med en bebis, hihi...
    Ja det ä klart ni måste säga då! Va roligt med en familje resa... hoppas ni kommer med på nåt sätt. Klart att en överlång, halvtrång och kanske varm bilresa inte är drömen!  
    Jag har seglat in på den där 12 v gränsen, vet inte om det är så viktigt men det känns som rätt. Var på en arbetsresa ett par dagar nu, och frågorna hopade sig när jag inte drack ngt vin- det gör jag vanligtvis så gott som alltid till middagar.

Haha, jag stannar i min lilla naiva bubbla där enbart jollrade, skrattande, lättsamma små underverk gör mig sällskap. Kanske får ja dela verkligheten med kolik, vakna nätter, skrik, kaos & frustration. Bara sjukdomar håller sig borta så... OK. Det blir iaf fantastiskt.  {#lang_emotions_heart}
  • tessbmess
    Marie W skrev 2010-04-24 20:55:06 följande:
    Aha, jag är i 8:e. Vill vänta 4- 5 veckor till innan vi berättar, men det är såååå svårt att hålla sig. Speciellt när vi träffar min syster som väntar deras 1:a 3 mån för oss.
    ALla mina syskon skall ha i år, maj - juli - september också jag..i december..
    Fick ett kusinbarn för 2 veckor sedan så i år blir det babyboom i släkten.. :)

Vi ska inte säga ett knyst till dem, tur att vi bor i Norge.. ;)
  • Marie  W
    tessbmess skrev 2010-04-25 10:46:47 följande:
    ALla mina syskon skall ha i år, maj - juli - september också jag..i december..Fick ett kusinbarn för 2 veckor sedan så i år blir det babyboom i släkten.. :)Vi ska inte säga ett knyst till dem, tur att vi bor i Norge.. ;)
    Haha, ja det blir ju några stycken. Roligt!
    Jag ser fram emot att kunna dela graviditeten med ngn man känner sedan när den är officiell. 4 v kvar...
  • Ett två tre
    Marie W skrev 2010-04-25 09:03:46 följande:
    Ja det ä klart ni måste säga då! Va roligt med en familje resa... hoppas ni kommer med på nåt sätt. Klart att en överlång, halvtrång och kanske varm bilresa inte är drömen!   Jag har seglat in på den där 12 v gränsen, vet inte om det är så viktigt men det känns som rätt. Var på en arbetsresa ett par dagar nu, och frågorna hopade sig när jag inte drack ngt vin- det gör jag vanligtvis så gott som alltid till middagar. Haha, jag stannar i min lilla naiva bubbla där enbart jollrade, skrattande, lättsamma små underverk gör mig sällskap. Kanske får ja dela verkligheten med kolik, vakna nätter, skrik, kaos & frustration. Bara sjukdomar håller sig borta så... OK. Det blir iaf fantastiskt.  
    Det blir fantastiskt hur det än blir

Vi hade ett relativt jobbigt första år, men vi gör om det ändå, det är såååå värt det

Men den här gången hade vi gärna fått en bebis som sov antingen på natten eller dagen i alla fall, så man har en chans att sova nån timme ibland Men det blir som det blir!

Och plötsligt är dom två år och allt som gäller är tågbanan och bilar Men min lilla kille är en liten mysgris oxå och älskar att sitta i knät i soffan under en filt och mysa med en bok eller film på tv. Anar att det kan bli svartsjuka sen ja... Men det är ju en stund kvar
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Tilma
    Marie W skrev 2010-04-25 08:53:30 följande:
    Hoppas verkligen du slpper må så illa idag och kan njuta av söndagen, det verkar bli en härlig dag här i vår stad! Kom in från 1 timmes prom för en stund sen. Såååå skönt att strosa runt i lugnet. Första helgen på länge vi inte e på landet, men nu fukar ju stan också
    Än så länge har dagen gått bra. Mår oftast illa direkt efter att jag ätit och måste lägga mig ner och andas i typ 10-15 min. Funkar bra när man är hemma, värre på jobb

SKÖNT med en promenad! Det är sååå härligt nu när solen äntligen bestämt sig för att titta fram och värma! Under vinterhalvåret går man (iaf jag) runt och ojar mig och undrar varför jag bor i Sverige. Kyla är inget för mig. Men så nu, när det blir vår... då känns det helt plötsligt väldigt värt allting. Den där genuina glädjen över att värmen är på G, får man ju inte i länder som alltid har ett varmt klimat.
    Live to win.
  • Minifer

Hej, jag hoppar glatt in här! Jag har BF antingen 18e december eller 23:e, beror på om man går efter äl eller mens :)

• Luna02

Hej mitt namn är Claudia och är i 7 veckan. Jag vet att man igentligen inte ska beräta för folk men det är så svårt att hålla det inom sig så nu vet alla i min familj och det känns bra för min mamma är så snäll och verkligen tar hand om mig och jag kan fråga henne varför det känns si och så och eftersom hon har fött 3 barn så vet hon.

Men är det bara jag som går omkring och är orolig..??

• Ett två tre
    Luna02 skrev 2010-04-25 16:26:04 följande:
    Hej mitt namn är Claudia och är i 7 veckan. Jag vet att man igentligen inte ska beräta för folk men det är så svårt att hålla det inom sig så nu vet alla i min familj och det känns bra för min mamma är så snäll och verkligen tar hand om mig och jag kan fråga henne varför det känns si och så och eftersom hon har fött 3 barn så vet hon. Men är det bara jag som går omkring och är orolig..??
    Det med att berätta tidigt gör man ju som man vill, finns ju inget facit för det Vi berättade efter vecka 12 sist men har börjat berätta redan nu i vecka 7 den här gången. Man ska göra det man känner för tycker jag

Skönt att din mamma tar hand om dig då och du kan fråga henne om massa

Jag tror dom flesta är oroliga till och från? Jag oroar mig en hel del i alla fall, jag har blödit en del oxå, det hjälper ju inte direkt.
  • Ett två tre

Välkomna och grattis till er nya förresten

Svar på tråden Decemberbebis 2010