• niiile

Pojke vill ha en klänning

En tre (3) - fyra (4) årig pojkes kommer underfund med att han vill prova att ha klänning, en speciell klänning som är "jätte fin".

Från butik till butik vandrar den lilla, han frågar artigt och snällt butikens personal efter klänningen - den som finns i hans drömmar.

Äntligen kommer vi till rätt butik och en klänning i passande storlek finns. Barnet hinner knappt betala klänningen förens den sitter på :) en nöjd och belåten unge som vill visa allt och alla sin nya fina klänning.

Hur tänker du kring att ditt barn bär detta efterlängtade och fina plagg? Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej?

Aktuella klänningar i vår familj;
    Pippi Långstrump - gul, prickar, hästen och pippi.
    Bamse - grön, lilleskutt,hunden och katten Jansson

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke vill ha en klänning
  • KRSn
    linas fina skrev 2010-04-15 19:55:36 följande:
    Skulle nog inte vilja påstå att affärernas val av hängning bevisar någonting. 
    Okej, men det skulle jag vilja.
    linas fina skrev 2010-04-15 19:53:20 följande:
    Njae jag vet inte om det är så jättelogiskt. Rent konkret vad hindrar att en kille har en klänning?   Känner du lika för yrken också? Att en kille inte bör ta arbete som sjuksköterska och lärare, något som är traditionellt kvinnligt? Tycker du det var synd att några "jobbiga" fruntimmer såg till att det blev okej för kvinnor att bära ett mansplagg för x antal år sedan? Jag tänker på byxor.
    Absolut inte! Klänning, kjol, strumpor med paljetter, blommor i håret och annat tjejtrams är det enda jag har svårt för på små pojkar.

Och byxor för kvinor är jättepraktiskt, lättare att hålla sig varm.
    Men vad gör klänningen för nytta hos en pojk?
  • Sorbus
    KRSn skrev 2010-04-15 20:08:44 följande:
    HAHA! Vem tyckte att det var snyggt då?
    Ja uppenbarligen är det många somtycker det är snyggt. Varför tror du annars modeföretagen skulle satsa på det?
  • KRSn
    Sorbus skrev 2010-04-15 20:16:13 följande:
    Ja uppenbarligen är det många somtycker det är snyggt. Varför tror du annars modeföretagen skulle satsa på det?
    Tror du det kommer slå igenom?
    Vem går omkring i midekorta tröjor som slutar under brösten?
    Vem går omkring i tröjor med axelvaddar som är högre än huvudet?

Ingen jag sett i alla fall...
  • Sorbus
    KRSn skrev 2010-04-15 20:20:47 följande:
    Tror du det kommer slå igenom? Vem går omkring i midekorta tröjor som slutar under brösten? Vem går omkring i tröjor med axelvaddar som är högre än huvudet? Ingen jag sett i alla fall...
    Nej, jag inser att du inte sett så mycket variation i klädstil.
    Men nu var det inga jackor som slutar under brösten eller axelvaddar som är högre än huvdet på bilderna här heller.
  • levnadsglad
    KRSn skrev 2010-04-15 20:20:47 följande:
    Tror du det kommer slå igenom?Vem går omkring i midekorta tröjor som slutar under brösten?Vem går omkring i tröjor med axelvaddar som är högre än huvudet?Ingen jag sett i alla fall...
    Vem umgås du med egentligen? Jag har då vänner som går med midjekorta tröjor och extrema axelvaddar.

Och jag tycker att det är väldigt snyggt med både kjol och klänning på män. Min egen karl bär det ibland.
  • Muneca

Tycker det borde finnas spidermantryck på klänningar oxå, trött på hello kitty tjafset...

• lykantrophona

Ifall jag hade en son, och han ville ha en klänning, så skulle jag ge honom en. Men jag skulle inte spontant köpa en klänning åt en pojke, utan att han har bett om det först. Låt barnen prova lite olika kläder, det kan knappast skada. Småpojkar i t-shirtar som liknar polisuniformer blir ju inte poliser allihop.

Och angående HMs manskjol... det såg bättre ut än vad jag trodde. Men jag skulle nog bli lite förvånad om jag såg en man på stan ha på sig det.

• Plutteli
    Jag gillar den och jag vet att min sambo funderar på att köpa en eftersom han älskar att ha kjol/klänning på sommaren av den enkla orsaken att han blir extremt varm i byxor på sommaren, tom. om det bara är Shorts. En kjol/klänning låter lufte flöda på ett sätt han tycker mycket om ;-P
  • Anna o Leia

Äh..vafan.
    Min bror klädde ut sig till flicka och jag till pojke.. Han älskade rosa och jag blått, vi kädde ut oss till allt möjligt. Det är ett sätt att leka, det är inte konstigare än något annat rollspel som barn håller på med.
    Börjar man förbjuda såna lekar kan det istället leda till att dom börjar göra det i smyg (i garderoben osv) och då blir det ju inte bra..

Kan säga att min bror är långt ifrån feminin och jag e inte manlig heller..

• Tinnys

Självklart skulle han få det. Angående hängning i butik så handlar jag på "båda sidorna" till både mina killar och till min tjej.... Jag kan handla kläder till mig själv på manavdelningen. Tycker det är snyggt med väst och slips på tjejer... Löjligt att vara så osäker på sig själv att man inte låter sina barn få ha på sig det dom vill. Alla barn tycker det är fint med rosa och glitter.. Det är bara vi vuxna som kopplar ihop killar klänning bög... patetiskt.

Svar på tråden Pojke vill ha en klänning