• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • FruW

Tarus - sorry, blev nog ngt fel där, men nu är jag med oxå på listan =)

• Momalicious

Hej allihopa. Jag vet inte riktigt när mitt BF är, men det är antingen 31 december eller 1 januari, så jag är ett gränsfall ;) Hoppas det är okej att jag hoppar in ändå :)

• Januarimamma2011
    Hughme: BF 1 januari
    Fresti: BF 1 januari
    Nisan: BF 2 januari
    Mimmi80: 2 januari
    Taurus: BF 3 januari - Halmstad
    Emzy: BF 4 januari
    Saraaj: BF 4 januari
    Januarimamma2011: BF 5 januari Karlstad
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari
    Skruttunge: BF 7 januari
    Jackie85: BF 7 januari
    Drakhona: BF 7 januari
    Kallestropp: BF 7 januari
    Vvfian: BF 7 januari - Jönköping 

• toksnippa

Hej hej! Knölar in mig, väntar första barnet.

Januarimamma2011: BF 5 januari
    toksnippa: BF 9 Januari

• toksnippa

Båda två postar på samma tidpunkt, rättar till listan

Januarimamma2011: BF 5 januari - Karlstad
    toksnippa: BF 9 Januari

• hughme
    Taurus skrev 2010-05-02 07:29:45 följande:
    När skulle du kolla upp det?
    nu känner jag mig inte alls gravid, förutom lite molvärk och brösten ömmar på sidan om jag känner där, annars knappt ingenting. bara ljusbruna flytningar nu. precis som de började efter plusset för mig, blödning/brunt som kom och avtog hela tiden i 3 dgr, sen uppehåll i 4 dgr innan ja började blöda igen nu i veckan.. vet inte om de va rester kvar från de första som kom ungefär när ja skulle ha mens eller va de va..
  • hughme

ska tillägga att vi hade sex dan innan, och de va dan efter blödningen kom me mensvärk som sen avtog.

• AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 15:48:56 följande:
    ska tillägga att vi hade sex dan innan, och de va dan efter blödningen kom me mensvärk som sen avtog.
    När jag blev gravid så började jag blöda efter sex. Blödde varje dag i tre veckor och gick o inväntadee missfall. Tillslut så lessnade jag och åkte in till gynakuten, va då i vecka 6+5, fick se ett litet hjärta som slog så starkt. Blödningen kom från livmodertappen, förmodligen pga att min moderkaka som låg väldigt nära öppningen.
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 15:51:02 följande:
    När jag blev gravid så började jag blöda efter sex. Blödde varje dag i tre veckor och gick o inväntadee missfall. Tillslut så lessnade jag och åkte in till gynakuten, va då i vecka 6+5, fick se ett litet hjärta som slog så starkt. Blödningen kom från livmodertappen, förmodligen pga att min moderkaka som låg väldigt nära öppningen.
    gjorde du? men de känns som att OM man ska blöda efter sex, då borde väl blödningen kommit samma dag?! enligt gynläkaren ja pratade me sa hon att de kan komma dan efter och hålla i sig ett par dagar.. men, när bildas moderkakan? jag är bara i 5+0 idag.. började blöda på 4+4.. dan efter sex då. och när ja känner på tappen är den högt upp och stängd, så om man har missfall borde den inte vara öppen då? den har varit likadan hela tiden sen ja plussade.. :/ och nu kommer de bara på pappret, ljusbrunt/rosa typ, de ligger kvar "därinne" om man säger så, de rinner liksom inte.

bara molvärk nu. brösten ömmar inte alls lika mycke som förut o ja kissar inte lika mycke heller, men de kanske också kan avta när man e gravid, känns väl inte lika hela tiden. :/

hur blödde du förresten, rött? färskt? klart, inga klumpar? hade du ont?
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:06:48 följande:
    gjorde du? men de känns som att OM man ska blöda efter sex, då borde väl blödningen kommit samma dag?! enligt gynläkaren ja pratade me sa hon att de kan komma dan efter och hålla i sig ett par dagar.. men, när bildas moderkakan? jag är bara i 5+0 idag.. började blöda på 4+4.. dan efter sex då. och när ja känner på tappen är den högt upp och stängd, så om man har missfall borde den inte vara öppen då? den har varit likadan hela tiden sen ja plussade.. :/ och nu kommer de bara på pappret, ljusbrunt/rosa typ, de ligger kvar "därinne" om man säger så, de rinner liksom inte. bara molvärk nu. brösten ömmar inte alls lika mycke som förut o ja kissar inte lika mycke heller, men de kanske också kan avta när man e gravid, känns väl inte lika hela tiden. :/ hur blödde du förresten, rött? färskt? klart, inga klumpar? hade du ont?
    Alltså det kan ju vara så att din partner touchat i tappen som ju kan bli väldigt lättblödande , speciellt i början av en graviditet, och det kan ju vara så att det inte blöder mycket utan bara som små sår och då kommer det ju ut när man kissar eller när man trycker på och gör nummer två ( som det var för mig ) och då ljusbrun aktigt.

Sen tycker jag inte att du ska va därinne och pilla på tappen i onödan om det nu är den som strular
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?