• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 16:14:22 följande:
    Alltså det kan ju vara så att din partner touchat i tappen som ju kan bli väldigt lättblödande , speciellt i början av en graviditet, och det kan ju vara så att det inte blöder mycket utan bara som små sår och då kommer det ju ut när man kissar eller när man trycker på och gör nummer två ( som det var för mig ) och då ljusbrun aktigt. Sen tycker jag inte att du ska va därinne och pilla på tappen i onödan om det nu är den som strular
    jo, de tror jag nog han gjort.. han brukar komma åt den.. :/ och dan efter när ja gjorde nr 2 de va då de började.. jag blödde färskt blod i 1 dag, sen rosarött i 1,5 dag, o nu ljusbruna/rosa flytningar som kommer när ja kissar osv. jo, om ja känner på tappen så kommer de lite mer rött, haha. men ja :/ men du blödde alltså i 3v? hade du ont nångång?
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:20:29 följande:
    jo, de tror jag nog han gjort.. han brukar komma åt den.. :/ och dan efter när ja gjorde nr 2 de va då de började.. jag blödde färskt blod i 1 dag, sen rosarött i 1,5 dag, o nu ljusbruna/rosa flytningar som kommer när ja kissar osv. jo, om ja känner på tappen så kommer de lite mer rött, haha. men ja :/ men du blödde alltså i 3v? hade du ont nångång?
    Ok ja när man trycker på så kommer det, exakt så var det för mig. Hade inte ont överhuvudtaget!
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 16:22:52 följande:
    Ok ja när man trycker på så kommer det, exakt så var det för mig. Hade inte ont överhuvudtaget!
    ok! jag hade som mensvärk första dan, men sen dess ingenting alls.. men när bildas moderkakan? om din låg nära öppningen där i v 6 + ?

nervös som fan för imorn! är ju bara i 5+1 och de e ju inte säkert man ser någe alls då, en liten prick om läkaren e skicklig.. suck! :(
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:28:55 följande:
    ok! jag hade som mensvärk första dan, men sen dess ingenting alls.. men när bildas moderkakan? om din låg nära öppningen där i v 6 + ? nervös som fan för imorn! är ju bara i 5+1 och de e ju inte säkert man ser någe alls då, en liten prick om läkaren e skicklig.. suck! :(
    Ja jag vet ju inte om moderkakan va problemet där i början, men den blödde jag av senare i graviditeten iaf. Vet faktiskt inte heller när moderkakan bildas? Men det kan helt klart vara tappen för din del!

Jag väntade till vecka 6+5 just för att då finns en stor chans att få se ett litet hjärta...kan ju vara svårt att avgöra om det är en levande gravidtet eller en som håller på att tillbakabildas i din vecka.
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 16:32:59 följande:
    Ja jag vet ju inte om moderkakan va problemet där i början, men den blödde jag av senare i graviditeten iaf. Vet faktiskt inte heller när moderkakan bildas? Men det kan helt klart vara tappen för din del! Jag väntade till vecka 6+5 just för att då finns en stor chans att få se ett litet hjärta...kan ju vara svårt att avgöra om det är en levande gravidtet eller en som håller på att tillbakabildas i din vecka.
    jaa, de e ju mycke möjligt att de är den.. men kommer blodet liksom, utifrån tappen då? alltså att den e känslig på utsidan o så blöder man därifrån? eller kommer blodet inifrån tappen? haha :) konstig fråga i know ;)

jaa, och jag är inte helt säker på om jag är exakt 5+1 eller några dagar mindre.. så dom kanske inte ser ngt alls.. :/ buu! men nånting kan dom väl se hoppas ja! eller säga nånting, om något.. var blödningen kommer från osv..
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:38:22 följande:
    jaa, de e ju mycke möjligt att de är den.. men kommer blodet liksom, utifrån tappen då? alltså att den e känslig på utsidan o så blöder man därifrån? eller kommer blodet inifrån tappen? haha :) konstig fråga i know ;) jaa, och jag är inte helt säker på om jag är exakt 5+1 eller några dagar mindre.. så dom kanske inte ser ngt alls.. :/ buu! men nånting kan dom väl se hoppas ja! eller säga nånting, om något.. var blödningen kommer från osv..
    Jo det är sant. Kommer blödningen från tappen så kan dom ju se det! Och ja det är liksom den yttre delen av tappen som blöder.

Om du är gravid så borde dom se en hinnsäck....möjligtvis även ett foster!
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 16:39:52 följande:
    Jo det är sant. Kommer blödningen från tappen så kan dom ju se det! Och ja det är liksom den yttre delen av tappen som blöder. Om du är gravid så borde dom se en hinnsäck....möjligtvis även ett foster!
    hoppas verkligen de bara är den ! för under hela blödningen har tappen varit högt upp, bakåtvänd för de mesta o stängd, har känt me sterila handskar så inge orena händer här inte ;) OM de va mf som sagt tycker ja tappen borde öppnat sig, hur ska de annars komma ut? haha. jaja, spekulationer, vad vet jag.. hoppas på de bästa imorn! kan man se en hinnsäck i v 6 då? 5+? och OM jag bara skulle va i v 5, alltså 4+ någe, då ser man ingenting va?
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:46:25 följande:
    hoppas verkligen de bara är den ! för under hela blödningen har tappen varit högt upp, bakåtvänd för de mesta o stängd, har känt me sterila handskar så inge orena händer här inte ;) OM de va mf som sagt tycker ja tappen borde öppnat sig, hur ska de annars komma ut? haha. jaja, spekulationer, vad vet jag.. hoppas på de bästa imorn! kan man se en hinnsäck i v 6 då? 5+? och OM jag bara skulle va i v 5, alltså 4+ någe, då ser man ingenting va?
    Jo man kan väl se en förändring...alltså en mörkare plätt i V 5 ....med en bra maskin och gott öga...
  • AmandaBrun
    hughme skrev 2010-05-02 16:46:25 följande:
    Lycka till imorgon förresten! Kommer hålla alla tummar och tår för att det finns ett litet pyre därinne som växer och frodas! {#lang_emotions_flower}
  • hughme
    AmandaBrun skrev 2010-05-02 16:48:04 följande:
    Lycka till imorgon förresten! Kommer hålla alla tummar och tår för att det finns ett litet pyre därinne som växer och frodas!
    tack för all info! känns ganska bra nu, dock e ja ju sjukt nervös men vill iafl veta något. att leva i ovisshet är värst! :/
Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?