Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!

Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n

• mallanis

Blir tillbaka till gamla tråden för mig nytt mf. Inte lika stor chock denna gång om man nu ska se något positivt i det hela =(  lycka till nu vidare tjejer!

• mallanis

Hej, nu vågar jag mig in här! Hoppas hoppas jag får stanna i tråden! =)

Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-27 09:17:16 följande:
    Mallanis, GRATTIS! Kul att vi plussat samtidigt! Alla är så långt gångna i den här tråden så det är skönt att inte vara ensam "färsking".

Jag har ringt och pratat med Mama Mia i Kista idag och bokat en tid för VUL i vecka 9. Det tyckte att jag kunde få komma och göra VUL i och med att jag när jag fick MA gick i fem veckor innan kroppen stötte ut det. Det vill jag inte göra igen.

Blev inte mycket klokare av det här med träning och sex. De sa typ att man kan göra det man mår bra av och att man KANSKE kan undvika hopp men mår man inte dåligt av det heller så var det ingen fara. Men jag leder ju aerobics och step så det är antingen eller för mig och det är ett stort projekt att avsäga mig alla mina pass. Motion är väl nåt bra ändå, eller? Vet inte vad jag ska göra. Barnmorskan var inte heller till mycket hjälp. Hon säger bara att inget är farligt typ och det sa hon sist också när jag misstänkte missfall.
    Japp bara några dagar emellan!  Japp nu ska vi se till att hänga kvar i tråden och hoppas att vi blir fler färskingar snart ;)

Jag har också haft funderingar på träningen hur man ska göra...? Mår ju lite dåligt psykiskt av att inte få träna men riskerar man "liten" så är ju valet självklart!
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-09-27 10:57:31 följande:
    Äntligen gumman! VÄLKOMMEN! Har undrat så hur det gått och det gick ju bra ju. Ja nu banne mig ska du stanna! Tredje gången gillt!
    Tack! Många "gamla kändisar" i tråden =) kul att få joina er (äntligen!!!) Det börjar dra ihop sig för dig och maggen ? ! ? =)
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-09-27 11:17:34 följande:
    Det börjar dra ihop sig ordentligt! BF på torsdag! Trodde dock att det skulle dra igång inatt, men efter några timmars värkar lade de bara av! Surt sa räven! och jag blev förbannad. Tur att jag var trött så jag somnade. haha.

Kul att få följa dig här när det går så lång tid emellan i mailen! ;) 

så hur känns det? Den här gången SKA det gå bra!  
    hahha känns som det är långt kvar tills mina värkar sätter fart! jo jag är mest glad för att jag (enligt mig iaf bild finns på min sida) fick ett sådant tydligt pluss och det på BIM, sist så fick jag plus först på BIM+10..... och var jobbigt att vänta på att få plusset och sen att oroa sig varje sekund.. Går det åt fanders denna gång så gör det och jag kan ju inte göra så mycket åt det, så ska försöka att inte oroa mig så mycket! ;) påminn mig gärna *s*

åhhh spännande tider Mabaja, hoppas att du slipper att gå över tiden! Hur mår du då?
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-09-27 11:46:29 följande:
    Jag mår bra! Jobbar fortfarande. :) Eller idag blev jag ledig då mamman till tjejen jag är asse åt tyckte att jag behöver vila. Och skönt att faktiskt vara ledig idag då jag varit vaken halva natten! :) Nu har jag bara sammandragningar som håller i sig konstant och ibland gör ont! Men inatt var det 4 min mellan varje "värk" i tre timmar och sen bara "poff" borta. Jag börjar bli bra på förvärkar!

Det är helt fantastiskt att du fått tydligt plus redan på bim! Det fick inte jag. haha. Nu hoppas vi verkligen att det går vägen och det ska det ju göra. Njut av din graviditet och alla symptom som kommer och går! :) Det är er tur nu! Jag ska genast gå in i ditt galleri och kolla ditt plus!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
    jösses jobbar fortfarande! tänk om det tar fart när du är på jobbet, fast alla sätt att sätta igång det är kanske bra ;)
    passa dig bara en kompis (iof andra barnet) var på väg in och då gick vattnet bebisen ville ut och det var bara att vända upp till sovrummet där han föddes ;)  
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Happiness skrev 2010-09-27 12:30:35 följande:
    mallanis: GravidSkål STORT GRATTIS FRÅN MIG...ÄNTLIGEN! SkålGravid Ja här hittar du kända ansiktet. Så himla roloigt när ni droppar över en efter en. Härligt! Snyggt jobbat!
    Tack och hej! 
    Hoppas bara man får stanna men som sagt inget jag kan gör något åt om det skulle gå åt skogen, nu ska jag försöka vara glad för jag har plussat!!! =) och kul att vara kring välbekanta nick som det har går bra för!   Skönt att se att det kan gå vägen!
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-27 10:55:53 följande:
    Nej, man vill ju inte det. Jag kör rätt tuffa konditionspass så det är ju lite läskigt. Men ska jag sluta köra pass så måste jag ju berätta för gymchefen och så måste ju nån annan hoppa in och då måste jag berätta för folk och det vill jag inte. Får väl känna efter helt enkelt. Motion ska ju som sagt vara nåt bra.

Önskar jag kunde njuta lite mer av att jag plussat. Är mest nojig över att jag inte har några symtom. Mår inte illa, har inte molvärk.. Har ovanligt mycket flytningar bara. Är det ett symtom?
    Jag var livrädd när jag plussade sist, mådde verkligen skit! Kommer säkert bli nojjig men ska försöka att inte måla f-n på väggen. Jag mår bättre och förhoppningsvis även "liten" .... flytningar är säkert ett symptom, jag har dock nästan inga flytningar alls...

svår det där med motion, jag skulle även börja rida i veckan! Vad säger ni "kloka gummor i tråden" ? Det är väll mest om man blir avslängd som det kan vara någon fara? Kommer vara mest skumpa runt ridning då jag inte ridigt på ....si så där 10 år.....hmmm 15 år ska det nog vara om jag är ärligt =)
    Tredje gången gilt?!
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-27 12:42:51 följande:
    Mallanis: GRATTIS! så härligt att det droppar in "nya" hela tiden! det är en salig blandning på oss alla som hänger här inne men det är så himla härligt!

Mabaja: Jag funderar nog på att skaffa en som kostar lite men vet ändå inte alls vilken... hmmm får nog söka runt ännu mera på det!
    Halloj och Tack!! Kul att se att allt flyter på bra hos dig!!! =)

Kommer visst in och spammar sönder tråden med mina inlägg ;) nyhetensbehag att vara här antar jag....
    Tredje gången gilt?!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma