• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Vad härligt Odd! Du verkar verkligen ha hittat rätt nu! Underbart med ett sånt bemötande!

Själv är man lite orolig inför bm-besöket på fredag. Är mitt blodtryck fortfarande högt? Vad händer då? och så mitt hb då som inte är det bästa, men där är jag mindre orolig eftersom jag brukar ligga lågt! och intill döden trött är jag ju ändå så blir ju ingen skillnad om det sjunker eller höjs lite. haha.

• Mabaja
    Cjes83 skrev 2010-07-27 22:54:56 följande:
    Grattis littlejunia till ditt plus:)
    o grattis till er som har gjort lyckade UL :)

Har nu i 2 dagar på kvällen fått lite lätt mol/mensvärk. Vet att man kan ha det ni början av graviditeten men jag är i v12+0 eller 12+5 idag.Kan man få det lite när som under graviditeten? Vad tror ni? Är orolig för det mesta o att det ska bli nå fel denna gång oxå. Ska visserligen på KUB-test på torsdag så får ju se då om allt är ok eller inte..men det hjälper ju inte så mycket eftersom det "bara" är tisdag än så länge;)
    Klart du kan få molvärk lite när som, det är ju när livmodern växer som du känner av smärtan.

Själv har jag haft som mensvärk i några dagar kvällstid. Fast än tänker jag inte oroa mig. Kan ju vara "normalt", vet ju inte hur saker och ting ska kännas. Ibland går smärtan ner mot ljumskarna, men oftast bara som mensvärk.
  • Mabaja
    Cjes83 skrev 2010-07-27 23:14:50 följande:
    Tack för ditt snabba svar!
    Känns lite bättre nu :) Vi behöver säkert inte oroa oss då. Ä rsäkert som du skriver att det växer oså.
    Är det ditt första barn oxå? önskar ibland att man hade fått barn förut så man vet lite hur det ska kännas :)
    Ja precis, mitt första barn! och man märker att det är en helt ny värld som ska upptäckas! :) Nästa gång kommer vi ha mera koll! Jag har ju lite koll på 30 veckor i min graviditet.. Nu är det bara de sista kvar. HAHA. Är i v. 30+5 idag så börjar ju gå mot sluttampen!
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-07-28 13:28:08 följande:

Oj nu har jag läst massor av hemskheter på nätet om graviddiabetes Ajabaja man ska hålla sig därifrån.

Hoppas ni alla har det skönt i solen.Glad för att se alla fina VUL-bilder!  Grattis till oss alla att våra graviditeter fortsätter så fint. Nu är det dax för sängen igen KRAM på er alla!

Vi kan skrämma upp varandra! :)

Jag hade ju högt blodtryck sist jag var på koll och självklart hittar man ju MASSOR på internet.. om havandeskapsförgiftning som det handlar om för min del då. Men ingen info från bm så jag ska väl inte oroa mig! :) och nytt blodtryck på fredag.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2010-07-28 13:44:15 följande:
    Vad säger BM till dig i detta läget? Säger hon något eller väljer hon att inte kommentera alls? Min BM bara kortade av diskussionen direkt...hon sa mer eller mindre till lab.personalen att klappa ogen. Och liksom inte sätta griller i huvudet på mig.

Funderar på om det var dom 4 piggelinerna jag åt i går på raken som gjort det *ASG*
    Nej det enda hon sa var "ja du har för högt övertryck, men undertrycket är normalt. det måste vi hålla koll på". Det var allt. hade 149/77 tror jag. Övertrycket stämmer men lyssnade inte på undertrycket eftersom hon sa att det första var för högt. Jag satt bara och tänkte för mig själv "högt blodtryck, högt blodtryck".

Jag är lite rädd för det då vi har inom familjen högt blodtryck. och så självklart börjar tankarna om havandeskapsförgiftning och att det är en högre risk att få det om man har högt blodtryck. Nu har jag listat ut genom internets stora värld att om undertrycket är för högt så är det mera allvarligt.
  • Mabaja

Odd och Happiness: Jo jag har förstått det som sagt att så länge undertrycket är bra så borde det inte vara nån större fara. Men samtidigt ska man ju inte förlita sig på internetkällor. haha .

Har inte gjort något urinprov. De vill kolla mitt blodtryck en gång till innan man fortsätter så det blir på fredag. Det är säkert ingen fara, men så länge ingen förklarat så vet man ju inte!

Jag rör på mig, ska träna ikväll, tränade bodypump i måndags! :D Ska prova satsdans ikväll, och se om mina fogar håller! :D Men tänker inte hoppa, då är det kört direkt. haha.

• Mabaja
    Cjes83 skrev 2010-07-29 16:58:37 följande:
    Får det inte till att funka när jag ska ladda upp bilderna :( knepigt.. undrar om jag gör nåt fel? Har ni problem när ni laddar upp bilder?
    De ggr jag haft problem att ladda upp bilder är om filerna varit för stora.
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-07-29 18:53:14 följande:

TACK alla!

Happiness: Nämen vad säger du?! Va snällt. Ja den blev riktigt bra. Ville så gärna ha en i profil. Även om han är lite "luddig" under näsan så är det en bra bild. Hehe.

Jag hade också velat ha en bild i profil, men icke! Vi fick nöja oss med andra bilder som man inte ser vad som är vad på!
  • Mabaja

Hej

Har idag varit till barnmorskan och nu är jag glad! Allt var jättebra, är idag i v. 31+1.

SF-mått: 29.5, precis på kurvan
    Hjärtslag: 140 (bebisen sov)
    Blodtryck: 134/79 (mitt blodtryck har gått ner och klassas numera som normalt)
    HB: 114 (näst bästa resultatet sen start så nu tänker jag ta uppehåll från mina järntabletter så jag kan få gå på toa).

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma