• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

fröken SJ skrev 2010-08-10 21:11:10 följande:
    Det blev en emmaljunga duo kombi Solig
    vi ska ha en emmaljunga duo edge! :)
  • Mabaja

Kajsalisa: Jag är ett fan av Emmaljunga-vagnar, jag som har såååån erfarenhet av vagnar (dvs ingen alls). Och de har ju en som är ganska "vettig" för stadsmiljö och den heter Nitro City, finns både sitt och liggdel till.

• Mabaja

Vi har som sagt köpt en Emmaljunga duo Edge! Det är nog en av de tyngsta modellerna som finns!

Vi valde den eftersom den är stabil och rejäl, då vi bor lite mer åt det lantliga hållet och kommer gå både på asfalt och grusvägar. Sen är de ju ofta lite sämre på att ploga på vintrarna där det inte är "city". Men den ska vara smidig att styra och dra så de där extrakilona som vagnen väger kommer nog mestadels kännas när vagnen ska i och ur bilen, vilket leder till att jag behöver starkare armmuskler! :) Vi ska hämta vår vagn i början på september!

Just idag har jag tvättat alla bebiskläderna så snart kan jag börja bädda spjälsängen! :) De är näst intill torra, men vill inte bädda förrän vi skruvat fast dörrhandtaget till bebisrummet så vi kan stänga dörren! :)

• Mabaja
    Odetta skrev 2010-08-10 22:44:57 följande:
    Det låter som ni valt rätt vagn för era behov Och vad mysigt med bebiskläder...åh.....jag längtar!!!!

Förresten, såg högre upp med din inkomst och FK...guuuud vilket flyt vännen!!! SÅ himla bra! *tummen upp*

Nu ska jag också gå lägga mig, det har varit en låååång dag.

*Nattinattkramisar*
    Ja ibland hamnar man på rätt sida om gränsen! och 2 dagars marginal, ja det är verkligen att hänga på håret! :)

Det är kul med bebiskläderna! Nu ska vi bara bädda sängen! :) sen självklart flytta över sängen till sovrummet, men det gör vi inte förrän bebisen kommit! :)

Ja jag tror också att vi valt rätt vagn för våra behov. Jag kanske säger annat i höst när jag har mjölksyra i armarna när vagnen ska i och ur bilen hela tiden. haha.
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-08-11 17:12:15 följande:
    "Tidig bestämninga av graviditetslängd.
    Ultraljudet utföres abnominellt (utanpå magen) från graviditetsvecka 8 och ger svar på graviditetslängd, levande foster samt antal foster."

...står det på hemsidan... Har skickat ett mail och frågat om hur det fungerar, i alla fall. Flört
    Vissa privata kliniker har vanligt ul från 8 fullgångna veckor!
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-08-12 10:16:46 följande:
    Nästa fredag har jag gått i genom halva graviditeten!!! TJOOOOOOOOOHOOOOOOO!!! Tiden går mycket snabbare efter vecka 13 och tur är väl det. Sen går det ju snabbare i regel under semestertider när man är ledig och så. :D
    är det därför jag tycker att tiden står still? För att jag inte har nån semester? Glad Det ska jag komma ihåg. Sparar mina dagar så jag kan ta ut de istället för mammadagar nu i höst! :) och sen över jul och nyår. :)
  • Mabaja

Jag tänker INTE gå upp så mycket. haha. Mitt mål var 6 kg som max, men nu har jag spräckt det då jag idag står på 6 kg +. Jag måste också skärpa till mig! :) Det enda jag typ fantiserar om hela dagarna är GODIS!!! Det positiva är att jag äter inte mycket alls. Frukost, lunch och kanske middag (äter alltid sen lunch), kanske nåt litet på kvällen istället för middag. Så det onyttiga som slinker in borde jag kunna klara av faktiskt. haha.

• Mabaja

Gjorde den där nu. 6.8 kg var mitt riktmärke. Då får jag det kämpigt mina sista 7 veckor då jag har 0.8 kg kvar innan jag uppfyllt deras mål. Kanske ska börja med att få igång magen så jag kan gå på toa. Är väl 1.5 vecka sen sist. Sen ställa mig på vågen.. Lördagen för två veckor sen var det +5 kg lite drygt. Men eftersom det är kritiskt med toabesök för min del så vill jag inte ställa mig på vågen igen.

• Mabaja
    EricaN81 skrev 2010-08-13 09:16:04 följande:
    Tackar alla! Känner mig varmt välkommen hit...hur upplevde ni det när ni blev gravida igen...tyckte ni det kändes som första gången? eller kände ni er mer oroliga? eller lugna att denna gången går det vägen? Jag har lite blandade känslor...=)
    GRATTIS till ditt plus och välkommen hit!

Jag blev mest skeptisk till mitt plus! Sen blev jag livrädd då jag började blöda på bim+3 och blödde till och från under fyra veckor. Jag krävde ett vul, blev många arga och argumenterade samtal till gyn i Uppsala innan jag äntligen fick en tid. När det visade sig att hjärtat slog så blev jag lättad.. I en sådär 3 veckor ca. Sen började det igen "har det hänt nåt". I vecka 13 fick jag göra ett ul där det visade sig vara en vinkande krabat och det började bli kul att vara gravid. Sen i vecka 14 började jag blöda igen och vi åkte in till gyn, nu i Enköping, och där var det en sprattlande och livlig krabat. Sen dess har det varit ganska roligt! Hade dock massa bruna flytningar på vår bröllopsdag så var lite nojjig under vår bröllopsnatt, men efter det har det varit komplikationsfritt.

nu vill jag bara att ungen ska komma ut så jag kan få slippa ha så förbannat ont i höften! Har haft foglossning i vänster sida sen vecka 12 och nu sista veckorna har det smygit sig på även på höger så nu är jag "agda 85". Uppförsbackar är en plåga, komma upp från soffa och säng likaså och att typ luta sig framåt är en skräckupplevelse, gör ju så förbannat ont! Men är i vecka 34 nu, så går sakta men säkert framåt!
  • Mabaja

Måste tillägga lite om mitt ma!

Att vi fick vårt positiva gravtest var en känsla av "nu måste det väl ändå vända". En nära vän till vår familj dog av alkoholförgiftning i januari- ja han söp ihjäl sig, hittades 1-2 veckor efteråt. Sedan dog min farbror i april, begravning i maj och urnsättning i juni, min mamma dog i juli, begravning i augusti och urnsättning i september. I augusti dog en barndomsvän till mig, har känt honom sen han var 2-3 år och dog 19 år gammal av en överdos. I september dog en kompis mamma - vi var väldigt tajta som små, jag och min syster och deras son- pappa mamma och hans föräldrar, så det kändes. Så när vi fick vårt positiva gravtest ville vi att det jobbiga året skulle vara över! Fick plus i början på september och upptäcktes i vecka 12, en vecka efter att min mans mormor gått bort.

2009 var ett riktigt jobbigt år med 6 dödsfall och ett ma. Värsta var inte ma men det som gjorde det så jobbigt var att det dött redan i vecka 3-4, dvs direkt efter ägglossning och där hade vi gått i 8 veckor och trott och hoppats att vändningen var ett faktum!

Nu har vi ett bf på 30/9, samma datum som vi stoppade ner mamma i jorden, fast ett år senare! och för att aldrig glömma vårt ma gifte vi oss på bf för det, dvs 15 maj!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma