Plus igen efter mf/ma

Kajsalisa: Jag är ett fan av Emmaljunga-vagnar, jag som har såååån erfarenhet av vagnar (dvs ingen alls). Och de har ju en som är ganska "vettig" för stadsmiljö och den heter Nitro City, finns både sitt och liggdel till.
Vi har som sagt köpt en Emmaljunga duo Edge! Det är nog en av de tyngsta modellerna som finns!
Vi valde den eftersom den är stabil och rejäl, då vi bor lite mer åt det lantliga hållet och kommer gå både på asfalt och grusvägar. Sen är de ju ofta lite sämre på att ploga på vintrarna där det inte är "city". Men den ska vara smidig att styra och dra så de där extrakilona som vagnen väger kommer nog mestadels kännas när vagnen ska i och ur bilen, vilket leder till att jag behöver starkare armmuskler! :) Vi ska hämta vår vagn i början på september!
Just idag har jag tvättat alla bebiskläderna så snart kan jag börja bädda spjälsängen! :) De är näst intill torra, men vill inte bädda förrän vi skruvat fast dörrhandtaget till bebisrummet så vi kan stänga dörren! :)

Det ska jag komma ihåg. Sparar mina dagar så jag kan ta ut de istället för mammadagar nu i höst! :) och sen över jul och nyår. :)
Jag tänker INTE gå upp så mycket. haha. Mitt mål var 6 kg som max, men nu har jag spräckt det då jag idag står på 6 kg +. Jag måste också skärpa till mig! :) Det enda jag typ fantiserar om hela dagarna är GODIS!!! Det positiva är att jag äter inte mycket alls. Frukost, lunch och kanske middag (äter alltid sen lunch), kanske nåt litet på kvällen istället för middag. Så det onyttiga som slinker in borde jag kunna klara av faktiskt. haha.
Gjorde den där nu. 6.8 kg var mitt riktmärke. Då får jag det kämpigt mina sista 7 veckor då jag har 0.8 kg kvar innan jag uppfyllt deras mål. Kanske ska börja med att få igång magen så jag kan gå på toa. Är väl 1.5 vecka sen sist. Sen ställa mig på vågen.. Lördagen för två veckor sen var det +5 kg lite drygt. Men eftersom det är kritiskt med toabesök för min del så vill jag inte ställa mig på vågen igen.
Måste tillägga lite om mitt ma!
Att vi fick vårt positiva gravtest var en känsla av "nu måste det väl ändå vända". En nära vän till vår familj dog av alkoholförgiftning i januari- ja han söp ihjäl sig, hittades 1-2 veckor efteråt. Sedan dog min farbror i april, begravning i maj och urnsättning i juni, min mamma dog i juli, begravning i augusti och urnsättning i september. I augusti dog en barndomsvän till mig, har känt honom sen han var 2-3 år och dog 19 år gammal av en överdos. I september dog en kompis mamma - vi var väldigt tajta som små, jag och min syster och deras son- pappa mamma och hans föräldrar, så det kändes. Så när vi fick vårt positiva gravtest ville vi att det jobbiga året skulle vara över! Fick plus i början på september och upptäcktes i vecka 12, en vecka efter att min mans mormor gått bort.
2009 var ett riktigt jobbigt år med 6 dödsfall och ett ma. Värsta var inte ma men det som gjorde det så jobbigt var att det dött redan i vecka 3-4, dvs direkt efter ägglossning och där hade vi gått i 8 veckor och trott och hoppats att vändningen var ett faktum!
Nu har vi ett bf på 30/9, samma datum som vi stoppade ner mamma i jorden, fast ett år senare! och för att aldrig glömma vårt ma gifte vi oss på bf för det, dvs 15 maj!